Announcement

Collapse
No announcement yet.

ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

    Tja

    Undrar om någon kör med 80prs . Nätverksläget och har lyckats få ljud ut på alla lågnivåutgångar.

    Ska köra subben helt aktiv på hu och midbasar sen bara hpf på mellan och diskant då dom går på samma kanal med passiv delning mellan varandra.

    Har satt astolparna på lågnivå "f" middar på "r" och subben på "sw"

    Jar ljud i astolpar men inte middar och skiftar jag kablarna bak på hun så har jag inget ljud i stolparna och tvärt om.

    Sätter jag mute på mid hpf eller.lpf i audio settings så dör astolparna som är kopplade på "f"???

    Jag har fått för mig att i nätverkslöge ska.f va high r va mid och sw bas/sub men det verkar ju vara helt galet om den mutar front lågnivån när man är inne på midinställningarna.

    Alltid haft pioneer hu
    Verkar va bra ljud i spelaren och låg dist men vilken.bökig jävla maskin!

    Tacksam för hjälp!

  • #2
    Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

    Hur är filtren på stegen ställda?

    Min var lite knäpp innan jag stängde av den inbyggda förstärkaren.

    Comment


    • #3
      Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

      Originally posted by Carl Arwidsson View Post
      Hur är filtren på stegen ställda?

      Min var lite knäpp innan jag stängde av den inbyggda förstärkaren.
      Jag har satt lpf 300hz ca på midbassteget och 300hpf på steget för mellan/diskant

      Står att dom rekomenderar att stänga interna förstärkaren vid nätverksläge. men det har jag inte hittat hur man gör.

      Hur betedde din sig innan du stängde av den då och hur lyckades du stänga den?

      Comment


      • #4
        Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

        Har du köpt den begagnad?
        Annars ska du ta detta med butiken som sålt maskinen?
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

          behåll stereon o köp proccessor

          Comment


          • #6
            Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

            Originally posted by Nonne View Post
            Har du köpt den begagnad?
            Annars ska du ta detta med butiken som sålt maskinen?
            Nej köpte den helt ny fick den för några dagar sen.
            Problemet är ju att jag inte vet än om där är fel på den eller det är en inställningsfråga som jag inte hittat.
            Men det verkar ju vara något konstigt med den.

            Comment


            • #7
              Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

              Originally posted by jimmaiy View Post
              Nej köpte den helt ny fick den för några dagar sen.
              Problemet är ju att jag inte vet än om där är fel på den eller det är en inställningsfråga som jag inte hittat.
              Men det verkar ju vara något konstigt med den.
              vad ja lästa i manualen innan ja sålde min vidare var att den e jvligt begränsad i inställningarna :/

              Comment


              • #8
                Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                Alltså, det finns ju ett läge för Front/ Rear / sub
                och ett läge för aktivt med alla delningsfilter flexibla + tidskomp osv...

                Det är ngn knapp på utsidan om jag minns rätt. Kika manualen NOGA! (eller googla )

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • #9
                  Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                  Originally posted by zrken View Post
                  Alltså, det finns ju ett läge för Front/ Rear / sub
                  och ett läge för aktivt med alla delningsfilter flexibla + tidskomp osv...

                  Det är ngn knapp på utsidan om jag minns rätt. Kika manualen NOGA! (eller googla )
                  Exakt och jag har slått över till nätverksläget där du ska kunna köra 3vägs med alla filter och brantheter osv osv och resettat maskinen som man ska.

                  Och har endast ljud på front och sub. Vilket innebär att det är helt omöjligt att tweeka ett 3vägssystem med 3 separata steg som det ska gå enligt info/specs.

                  Ska testa slå över till standardläget och koppla dom på rear å se om där blir ljud då.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                    Okay.
                    Det är ju inte omöjligt att det är en trasighet i spelaren.

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • #11
                      Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                      Originally posted by zrken View Post
                      Okay.
                      Det är ju inte omöjligt att det är en trasighet i spelaren.
                      Exakt och jag testa aldrig standardläget som den är inställd på från fabrik eftersom ja ska leka med branthet och tidskompet å dom bitarna så är kanske inget ut på rear lågnivån.
                      Och kablen är hel för körde den med gamla hun och fick ljud i middarna innan jag skifta.

                      Kan man inte mäta på lågnivån bak om där är spänning?
                      Drar upp den till fullt ös så ska där ju va 4,8-5v.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                        Originally posted by jimmaiy View Post
                        Jag har satt lpf 300hz ca på midbassteget och 300hpf på steget för mellan/diskant

                        Står att dom rekomenderar att stänga interna förstärkaren vid nätverksläge. men det har jag inte hittat hur man gör.

                        Hur betedde din sig innan du stängde av den då och hur lyckades du stänga den?
                        Om jag minns rätt så måste man stänga av demoläget för att det inbyggda steget ska stänga av sig.

                        Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det var för konstigt innan men det funkade perfekt efter att man stängt av det iaf

                        Helt underbar spelare för övrigt, bra inställningsmöjligheter och rent och snyggt ljud, enda nackdelen är väl att det inte är någon styrning via bt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                          Originally posted by jimmaiy View Post

                          Kan man inte mäta på lågnivån bak om där är spänning?
                          Drar upp den till fullt ös så ska där ju va 4,8-5v.
                          Lurigt att mäta, då du får loopa en 50hz ton, och sedan mäta på AC.
                          Enklare multimetrar är mindre "trovärdiga" vid så låga värden på AC...
                          De är ju i princip budgetbyggda för att hålla koll på 230V >.<

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                            Originally posted by jimmaiy View Post
                            Exakt och jag testa aldrig standardläget som den är inställd på från fabrik eftersom ja ska leka med branthet och tidskompet å dom bitarna så är kanske inget ut på rear lågnivån.
                            Och kablen är hel för körde den med gamla hun och fick ljud i middarna innan jag skifta.

                            Kan man inte mäta på lågnivån bak om där är spänning?
                            Drar upp den till fullt ös så ska där ju va 4,8-5v.
                            Jo det är bara att mäta på utgångarna, ska ge Max 5v.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ngn som kör med deh-80prs hu? slänger min åt ....... snart!

                              Originally posted by zrken View Post
                              Lurigt att mäta, då du får loopa en 50hz ton, och sedan mäta på AC.
                              Enklare multimetrar är mindre "trovärdiga" vid så låga värden på AC...
                              De är ju i princip budgetbyggda för att hålla koll på 230V >.<

                              Visserligen sant men man ser ju om det kommer något iaf.

                              Comment

                              Working...
                              X