Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

    Här kommer ett direkt förslag till Förbundet.

    Frågeställning:
    Hur skall vi ta hand om nya tävlande som kommer ut på en tävling??

    Förslag:
    Eftersom nya tävlande är framtiden och skall ombesörja vidareutveckling så måste vi ta hand om dem. Mitt förslag är att alla nybörjare skall få en guide på sin första tävling. Någon som tar hand om och visar lite hur en tävling går till. Missar vi detta finns risken att en tävling inte blir det positiva som den bör vara. Det kan vara så enkla saker som att förklara hur en bedömning går till, antingen att staga fram till riggen för dB eller hur man bemöter dommarna i SQ. Man förklara i stora drag hur tävlingen brukar gå till. Efter det skall man finnas där så att den tävlande kan komma med frågor eller tipps under dagen.

    Guiden får mer än gärna vara någon gammal räv som vet hur det går till och inte själv är speciellt orolig för själva tävlingsmomentet.

    Jag kan även tänka mig att några som redan varit på några eller någon tävling skulle uppskatta detta.

    Håll denna tråd ren och diskutera inte något annat än hur vi tar hand om nya tävlande.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

    Mycket bra förslag.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

      Låter som ett mycket bra förslag!

      Kanske skulle kunna vardeta så att man kör en guidning säg 30-15 min INNAN tävlingen böjrar (kvar osv.) Att man vid tävlingsgenomgången frågar om det när några nya och efter det så kör man en stunds info med dessa?

      Bara ett förslag?
      Tack till:

      Loudstore, Sollebrunn
      Brotec, Bro


      Lite länkar:
      Loudstore på Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

        Ett utmärkt förslag - men jag tycker det kan breddas till 'vem som helst som är intresserad'.
        Dvs - en slags "guidad tur", kanske runt en bil där man berättar och meckar om det hela. Lite mindre personligt, lite lägre tröskel att komma åt, även om man inte alls tänkt i banorna av att tävla SQ.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

          Minns för många många årsedan då det var ljudtävling på CDR backaplan i gbg. Då mr Klåp var dommare.
          Min första tävling. hade inte en aning om hur fan de gick till.
          Då var mr Klåp väldigt hjälpsam och väl bemötande. samt Någons sysster som då tävlade i en golf 3 med något sinus live 1500 steg.
          Det var väldigt behjälpligt och trevligt.
          Tror på att nya tävlande hade stannat kvar och börjat tävla på allvar.
          Efter denna tävling så började jag bygga på allvar dock brände jag stora delar av systemet 3 dagar efter byggets gång pågrund av att jag dema förlänge för mig själv. Och tröttnade.
          Så en Guid/ fadder genom första tävlingen kommer lyfta tävlingen för den helt nya.
          Jag hade ställt upp om jag var aktiv och kuna alla regler som jag kunde då. Men nu får jag nöta in allt igen..

          Comment


          • #6
            Re: Förslag till Förbundet! Nya tävlande.

            Tackar för dom orden.
            Gör vad jag kan än idag
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

            Comment

            Working...
            X