Announcement

Collapse
No announcement yet.

EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

    Jag har en liten undran
    Varför detta hemlighetsmakeri angående vilka som skall ner till EM? Är det inte så att det borde vara av intresse för oss medlemmar av Svenska Bilstereoförbundet att få veta vilka som representerar Sverige där nere? Eller så är jag helt ute och cyklar och skall skita fullständigt i vem som åker ner.

    Detta är kanske en helt privat sak och Förbundet har inte med det att göra. Om det är så ber jag ödmjukast om förlåtelse och skall genast krypa tillbaka under min sten.

    Ni förstår nog min lite lätt ironiska ton i detta inlägg. Jag tycker bara att det vore världens mest självklara sak att deltagarna på EM publiceras både här på forumet och på den officiella hemsidan som Förbundet har.

    P.S Om det skall förbli hemligt vill jag ändå önska lycka till för alla dem som åker ner.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

    Originally posted by Gandalf
    Jag har en liten undran
    Varför detta hemlighetsmakeri angående vilka som skall ner till EM? Är det inte så att det borde vara av intresse för oss medlemmar av Svenska Bilstereoförbundet att få veta vilka som representerar Sverige där nere? Eller så är jag helt ute och cyklar och skall skita fullständigt i vem som åker ner.

    Detta är kanske en helt privat sak och Förbundet har inte med det att göra. Om det är så ber jag ödmjukast om förlåtelse och skall genast krypa tillbaka under min sten.

    Ni förstår nog min lite lätt ironiska ton i detta inlägg. Jag tycker bara att det vore världens mest självklara sak att deltagarna på EM publiceras både här på forumet och på den officiella hemsidan som Förbundet har.

    P.S Om det skall förbli hemligt vill jag ändå önska lycka till för alla dem som åker ner.
    Ni vet vem ni är ....
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

      Vad jag vet är det inget hemlighetsmakeri , några av oss som skall åka har ju skrivit det i denna tråden: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30708
      (Jag, Dick, Morsan och Victor) , det är väl mer så att det inte skrivits så mkt för att intresset för att åka varit ganska lågt bland de tävlande kanske?

      Med mig och Dick kommer Jens, Jelly och Mikael Jervemyr åka med ned som support/co drivers.

      Sedan blir det vad jag vet bara en bil till som åker ned , tror inte det är ngn hemlighet men han får välja själv om han vill skriva ut det eller inte.

      Tack för lyckönskningarna Gandalf!
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

        Jag tycker det skulle va kul och intressant att få en presentation av den bilen/bilarna som åker till EM för inspiration och förståelse för vad det krävs för att nå dit.
        Audi A6 2,4 Quattro
        HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
        Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

        Comment


        • #5
          Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

          Originally posted by t0mas View Post
          Jag tycker det skulle va kul och intressant att få en presentation av den bilen/bilarna som åker till EM för inspiration och förståelse för vad det krävs för att nå dit.

          Det som "krävs" är att man placerat sig på en första eller andra plats på SM-finalen i sin klass.
          I övrigt så finns det inte så många krav egentligen, men nån krona över till själva resan kan ju vara bra att ha då resan bekostas av en själv.

          Flera av de som ska åka ner har projekttrådar här på forumet så kolla in dem.
          Annars så är nog det bästa stället att se dessa bilar på en av all de tävlingar som anordnas runt om i landet.

          Mvh
          Rutger
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich
          _______________________________________
          _______________________________________

          Comment


          • #6
            Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

            Originally posted by t0mas View Post
            Jag tycker det skulle va kul och intressant att få en presentation av den bilen/bilarna som åker till EM för inspiration och förståelse för vad det krävs för att nå dit.
            Mycket bra tänkt. Detta är ju faktiskt en av de springande punkterna i att bilstereokulturen lever vidare. Att åka på EM är en väldigt kul och stor upplevelse som jag hoppas fler får möjlighet att göra. Att få följa med på detta äventyr här via forumet är en sak som jag tror kan locka fler till att börja tävla. Idag finns ju möjlighet att nästan direkt live skriva och kommentera vad som händer några hundra mil bort.

            Jag hoppas att vi får se Jelly och Jens som nyhetsankare nere ifrån EM
            Jag ÄR Gandalf!!!

            Comment


            • #7
              Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

              Originally posted by rutger j View Post
              Det som "krävs" är att man placerat sig på en första eller andra plats på SM-finalen i sin klass.
              I övrigt så finns det inte så många krav egentligen, men nån krona över till själva resan kan ju vara bra att ha då resan bekostas av en själv.

              Mvh
              Rutger
              Betyder det att man skall tävla med den bil man tävlade med i SM? Allt annat vore ju märkligt. Det är ju trots allt bilen som blev bedömd, inte tävlingsdeltagaren
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #8
                Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                Originally posted by Hewi View Post
                Vad jag vet är det inget hemlighetsmakeri , några av oss som skall åka har ju skrivit det i denna tråden: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30708
                (Jag, Dick, Morsan och Victor) ,
                För att minimera risken för missuppfattning så skall jag alltså inte tävla, utan jag följer med & hjälper min Morsa när hon tävlar
                Viktor Forsell
                Tävlar just nu inte med sin egna bil.
                Däremot i högsta grad inblandad i "Morsans Trailblazer"

                Comment


                • #9
                  Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                  Originally posted by Gandalf View Post
                  Betyder det att man skall tävla med den bil man tävlade med i SM? Allt annat vore ju märkligt. Det är ju trots allt bilen som blev bedömd, inte tävlingsdeltagaren
                  Nej. Det är deltagaren.
                  Vem lyssnar på bilen lixom? Är ju hur bra munläder en deltagare har som avgör om man vinner SM eller inte.
                  Samma sak om EM. Ingen lyssnar i bilarna, bara deltagaren.


                  Eller inte...

                  Mvh
                  Rutger
                  Du lär så länge du lever, heter det.
                  Jag tror att motsatsen är lika sann.
                  Bengt Feldreich
                  _______________________________________
                  _______________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                    Originally posted by rutger j View Post
                    Det som "krävs" är att man placerat sig på en första eller andra plats på SM-finalen i sin klass.
                    I övrigt så finns det inte så många krav egentligen, men nån krona över till själva resan kan ju vara bra att ha då resan bekostas av en själv.

                    Flera av de som ska åka ner har projekttrådar här på forumet så kolla in dem.
                    Annars så är nog det bästa stället att se dessa bilar på en av all de tävlingar som anordnas runt om i landet.

                    Mvh
                    Rutger
                    Jag var mer inne på presentationer av bilarna kanske på bilstereoförbundets hemsida, lite reklam för deltagarna och allt slit för att få en bil i EM-klass.
                    Audi A6 2,4 Quattro
                    HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                    Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

                    Comment


                    • #11
                      Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                      Originally posted by t0mas View Post
                      Jag var mer inne på presentationer av bilarna kanske på bilstereoförbundets hemsida, lite reklam för deltagarna och allt slit för att få en bil i EM-klass.
                      en kanonidé.
                      Varför inte skicka den idén till förbundets mailadress:

                      info@bilstereoforbundet.se

                      Mvh
                      Rutger
                      Du lär så länge du lever, heter det.
                      Jag tror att motsatsen är lika sann.
                      Bengt Feldreich
                      _______________________________________
                      _______________________________________

                      Comment


                      • #12
                        Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                        Originally posted by rutger j View Post
                        Nej. Det är deltagaren.
                        Vem lyssnar på bilen lixom? Är ju hur bra munläder en deltagare har som avgör om man vinner SM eller inte.
                        Samma sak om EM. Ingen lyssnar i bilarna, bara deltagaren.


                        Eller inte...

                        Mvh
                        Rutger
                        Det där behöver inte vara ett skämt....
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #13
                          Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                          http://bilstereoforbundet.se/2013/02...ntar-salzburg/
                          Octan
                          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                          OctanAudio
                          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                          Fegens Vandrarhem

                          Bilstereoblog
                          Team Ljudbyggaren

                          Comment


                          • #14
                            Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                            Mycket bra presentation av Team Sweden.

                            Och även om Marika har långt att åka så brukar de ryska deltagarna slå det mesta på fingrarna.
                            Ett av Rotterdameventen hade en ryss som kört 16dygn för att komma fram inkl en service på bilen när han nådde Moskva.

                            Vi kom fram till att han hade kortare avstånd till Japan än vi hade till Rotterdam.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: EM EUROPAFINAL för 2012 fast det är 2013

                              Originally posted by rutger j View Post
                              en kanonidé.
                              Varför inte skicka den idén till förbundets mailadress:

                              info@bilstereoforbundet.se

                              Mvh
                              Rutger
                              Det blev ju en bra presentation på hemsidan
                              Audi A6 2,4 Quattro
                              HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
                              Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

                              Comment

                              Working...
                              X