Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra orginalljud.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra orginalljud.

    Hejsan alla.

    Jag har en lite tanke och fundering. Då jag ibland har lite för mycket fritid och inte lust att sitta still så brukar jag vara i bilhallar/bilaffärer och kolla runt. Men min fråga är vilken bil har bäst orginalljud från fabrik? Spelar ingen roll om det är tilläggspaket bara det är orginal från fabrik, någon som har koll på det? Tänkte om man skulle springa på någon och lyssna i.

    MVH Simon Jonsson

  • #2
    Re: Bra orginalljud.

    Jag har inte lyssnat i nya Volvo XC 90, det sägs den ska vara så bra så det inte är sant.
    IOFS så sa dom det om den förra värstingen också, men helt klart e den med på min lista "att lyssna på"

    För övrigt så är nog min favorit B&Os lilla "billiga" anläggning för 10 eller 12 tusen som jag har hört den ska kosta i dag.
    Denna sitter i Audi A4 och A5, finns säkert fler modeller men det är i dessa bilar jag lyssnat på anläggningen.
    Den snordyra stor B&O för 80 lax når inte upp till mina förväntningar, 80 000:- på en eftermaknads stereo inkl arbete spöar skiten ur denna flera ggr om!

    Den lilla B&O var ganska svårslagen till för ca 1 år sedan rent prismässigt.
    I dag går det att konkurrera med denna fast då är inte arbete inkluderat!

    Så mitt råd är att lyssna på B&O, finns ett par svagheter men totalt så är den djävligt bra på ren skånska!

    Finns någon JBL med 10" i skuffen, kommer inte ihåg i vilken bil denna sitter.
    Att jag inte kommer i håg kan bero på kvaliteten på ljudet, inte värt att lägga på minnet!

    Sen har vi nya stereon i Mercedes, den är också rätt bra.
    Saknas lite briljans och är lite för mycket hissad i fel frekvens vilket innebär bumling och tjock i midden.
    Om detta berodde på ägarens (en av mina kunder) inställning vet jag ej, men om vi säger så här så är inte hans och mitt idealljud på samma våglängd ...... rätt eller fel får var och en avgöra!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Bra orginalljud.

      jag tycker morsans V70-10 har en trevligt ljudpaket (inte dynaudio paketet dock) tycker det låter klart och bra och inga tendenser att låta illa

      Comment


      • #4
        Re: Bra orginalljud.

        Mina föräldrar hämtade ut en flong ny tiguan med dynaudio-system för några dagar sen. Det lät faktiskt riktigt klart och snyggt. Med neutrala inställningar så var dock subben aningen klen, och när man höjer "basen" så upplevdes det lite grötigt och bumligt. Överlag så kändes det som ett prisvärt originalsystem som jag kanske skulle kunna leva med i ett par månader.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment

        Working...
        X