Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amega basar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Amega basar

    Har skaffat en Amega Qw12-4 bas som redan sitter i en fin 35 literslåda, och skall testas när den är inspelad (köpt hel och fin oinspelad i låda) i arbetsrummmet, men kom då på att jag har ju en Amega bas jag faktiskt glömt bort (fy mig), en OA12 som legat på hyllan i 15-20 år, men hittar varken parametrar eller lådförslag.

    Någon som har parametrar eller lådrekomendation? Har ett vagt minne av ca 35 liter portat, men det är långt ifrån säkert, har ju passerat lite basar genom åren....

    Någon som har info, finns ej på Amega sidan längre.

    Fluff
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

  • #2
    Re: Amega basar

    Hej fluff

    Jag hade en sådan i en sluten 22l låda i mitten av 90 talet ska till mina föräldrar i morgon ska kolla om jag hittar info om den då

    Comment


    • #3
      Re: Amega basar

      Originally posted by kokos View Post
      Hej fluff

      Jag hade en sådan i en sluten 22l låda i mitten av 90 talet ska till mina föräldrar i morgon ska kolla om jag hittar info om den då
      Tackar !

      Fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #4
        Re: Amega basar

        Hej

        Hittade inga värden på basen bara ritningen på lådan 20l plus vad basen tar upp för volym
        (hittade många roliga lådritningar som min far har byggt åt mig han sparar alla ritningar på alla saker som han har byggt) så tyvärr det är bara att jaga vidare.

        Ha de Mvh kokos

        Comment


        • #5
          Re: Amega basar

          Originally posted by kokos View Post
          Hej

          Hittade inga värden på basen bara ritningen på lådan 20l plus vad basen tar upp för volym
          (hittade många roliga lådritningar som min far har byggt åt mig han sparar alla ritningar på alla saker som han har byggt) så tyvärr det är bara att jaga vidare.

          Ha de Mvh kokos
          Tackar för försöket !

          Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment


          • #6
            Re: Amega basar

            Dra iväg ett mail till Amega, nog borde dom ha en gammal manual dom kan skanna och maila till dig (om dom inte redan har)?

            Comment


            • #7
              Re: Amega basar

              Originally posted by Perb67 View Post
              Dra iväg ett mail till Amega, nog borde dom ha en gammal manual dom kan skanna och maila till dig (om dom inte redan har)?
              Amega Micke is on the case
              sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
              Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

              God bless the Amp Doctor !

              Comment

              Working...
              X