Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old July 10th, 2015, 22:43   #1
Mica
Senior Member

Mica's Avatar

Default Kia Cee'd Sportwagon

Tjo!

Efter en hel del idle tid så har jag bestämt mig för att påbörja ett nytt bygge med en ny bil. Min tanke är att höja upp kvalitén på bygget ett snäpp till från förra gången och jag börjar om helt och hållet från början denna gången! BMWn åker iväg till sin gamla ägare så fort den är fixad och då följer all stereo med.

Jag har en liten plan på vad jag vill använda i bygget men tanken är att jag hoppar upp i Master denna gången, Anders skulle bli så ledsen om han fick spö av en tjej i Advanced

Första steget är i alla fall att ta isär bilen och isolera och sedan passa på att planera möjligheter fixade skuffen först och tog även en "Nu börjar resan bild" som ni kan se nedan

Strax 500 mil är väl ett bra miltal att börja plocka isär en bil? Kia handlaren höll på att tappa hakan när jag ringde och beställde 20 klipps... han påstod att han bara säljer såna vid krockskador

Sedan nu har Ester en ordentlig åkplats

Håller på att diskutera inköp av steg med en person på forumet just nu blir det dessa steg så ska jag försöka fixa tag på två stycken till. Högtalarmässigt så funderar jag på en EAD / Dayton kombination men får se. Bas mässigt så blir det en Nordica 10"are till... var riktigt nöjd med den förra.

Det är allt för denna gången. Until next time
Old July 11th, 2015, 08:59   #2
carlr
Senior Member

Rep Power: 232 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr
Default Re: Kia Cee'd Sportwagon

Intressant, detta skall följas!

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2015, 20:43   #3
sqrewdriver
Member

Prem lagd!
sqrewdriver is offline   Reply With Quote
Old July 18th, 2015, 19:48   #4
Mica
Senior Member

Mica's Avatar

Hai, nu har det skett lite grejer, även om det går någorlunda långsamt. Jag har fokuserat lite på att hjälpa Lonefox lite med sin nya kärra plus att min semester är slut på måndag, so lite slapperier och just nu sitter jag med en öl i näven och skriver detta

Den första uppdateringen är 500 mil!:

Sedan så har jag påbörjat uppfräschningen av min BMW 328 E36 som sedan ska iväg till sin nya ägare så fort jag är färdig. New Vs. the Old

Skuffen är nu mer eller mindre färdig isolerad, det finns lite detaljer kvar som jag vill gå igenom men det får komma efter att jag är färdig med dörrarna. Här ska det vara tyst och det ska vara noll med vibrationer!

Jag var domare på BRL Trollhättan idag igen och kom därifrån med lite roliga grejer som i alla fall verkar bli första uppsättningen av element för Kia'n:
Diskant: Dayton AMTPOD-4 banddiskanter
Mellanregister: EAD E60 HD
Midbasar: Dayton Reference 6" Paper Woofer
Bas: DLS Nordica I 10" Prototyp

Nu återstår slutsteg, processor och lullull.

Nästa steg för mig är att isolera framdörrarna och ta isär och planera installationen bakom panelerna. Det jag behöver dock är någon som är duktig på att svarva aluminium, hur dumma mina ritningar än kommer att se ut någon som har några idéer ?
Old July 18th, 2015, 20:06   #5
carlr
Senior Member

Rep Power: 232 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr

Tack för bedömningen idag. Den Nordica prototypen ser mumma ut!

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old July 18th, 2015, 20:14   #6
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 355 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

I'm there!

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Old July 20th, 2015, 18:14   #7
Shidapu
Senior Member

Shidapu's Avatar

Anders har inga större planer på att stanna i Advanste mer än ett år... :P

Sm mästare Rookie Unlimeted 2014
Pioneer ODR D7XII + P9 DEQ
DLS 3*A3, A6
Daton,Audison,EAD,DLS
AudioQuest Typ 4,Rocket44, Diamondback

https://www.facebook.com/groups/massql/
Shidapu is offline   Reply With Quote
Old August 12th, 2015, 22:16   #8
Landén
Senior Member

Landén's Avatar

Rep Power: 165 Landén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to all

Skoj bygge! Hur är den i byggkvalitet från fabrik?
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

Sponsorer som håller mig flytande:
Pioneer, Stinger
Landén is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules