Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 + Iphone tips ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw e61 + Iphone tips ?

    Denna tråd är för att hjälpa en vänn till mig.

    Han önskar att kunna köra musiken från sin Iphone via org stereon i hans 2005 bmw 525 E61. Han vill kunna ändra låtar via rattstyrningen.

    Någon som har något tips ?

  • #2
    Re: Bmw e61 + Iphone tips ?

    Dension Gateway 500.
    Först montera sen till BMW och programmera bilen för ca 3000:- och sen tillbaka till verkstaden/garaget för att aktivera Gatewayn .... klart

    Ska finnas en billigare/enklare variant hos schmiedmann men tyvärr har jag ingen aning om hur den fungerar eller vad den kan spela för något

    http://www.schmiedmann.se/5_serien/e...da1.htm#paging
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Bmw e61 + Iphone tips ?

      Låter rätt omständligt och kostsamt. Hur funkar det om man vill koppla till ett slutsteg mot org enheten via högnivå? Vi tänkte ta högnivå från basarna under sätet. Eller ska jag ta från annan källa ?

      Comment


      • #4
        Re: Bmw e61 + Iphone tips ?

        Slangar högnivå ur basarna under sätet från min E60 i nuläget. Fungerar utmärkt.

        Däremot får man hålla tungan rätt i mun vilken delning och hur det är upplagt i just din stereo, det skiljer sig massor mellan olika varianter på bmws orginalstereos.

        Ex i min är det samma fullregister signal till basar + bredbandare i dörrarna, men med högpassfilter till hatthyllans högtalare.

        Det kan mkt väl vara lågpassfilter till dina basar om du har en smula mer kompetent stereo än det mähät som sitter i min.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Bmw e61 + Iphone tips ?

          Har man aktivt system ska man vara lite vaksam som det nämns ovan.

          De aktiva systemen har lite mer effekt än standard produkterna.
          Detta innebär som regel att man måste koppla produkter som dels klarar den högre effekten och även summerar signalen om man ska ha extra pulver till framsystemet.

          För inkoppling av endast baslåda så krävs ingen summering.

          Produkter för dessa uppgraderingar hittar du HÄR
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X