Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify från mobil till vilken HU?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spotify från mobil till vilken HU?

    Kommer inom några dagar att köpa en Peugeot 206 med original HU och högtalare som skall bytas.

    I och med köpet börjar ett mindre projekt som går ut på att byta HU, framsystem, placera och dra kablar till mobiltelefon (laddare + 3,5mm kabel) under/bakom panel samt dra kablar till baslåda och steg.

    Till frågorna:
    Funderar på en Kenwood KDC-4047UG http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=627619 som HU.

    Tankar kring denna eller alternativ?

    Framsystem? lite lost här har inte hunnit kolla vilken storlek det är.
    Bas: 10" Rockford fossgate som jag för tillfället inte mins betäckningen på.
    Slutsteg: Ett gamalt MDS steg på 200w 2kanal (får driva basen tills jag kan köpa bättre och då får det driva frontsystemet.

    Har fått/lånat baslådan och steget. Beroende på storlek så har jag ett frontsystem från Rockford Fossgate också.

    Ska vid senare tillfälle dämpa dörrsidorna och om det inte är för krångligt även bagageutrymmet.

    Baslådan är egentligen allt för stor så tips på en som är bättre (smidigare) är välkomna.

    Funderar kring att även klämma in ett par 6.9or Rockford fossgate som även dom donerats till detta bygge.

    Tackar på förhand för alla svar,tips och goda ord som kommer ösa in =)

  • #2
    Re: Spotify från mobil till vilken HU?

    fram sitter det 6.5" med separat diskant.
    i bakpaneler sitter det 5" tror jag.

    om du fortfarande vill ha info från radion i bilens egna display, kolla så HU har stöd för detta.

    Comment


    • #3
      Re: Spotify från mobil till vilken HU?

      Nice! Tackar för info!
      Då passar framsystemet jag har och det är fina grejer =)
      Ska se om det låg bakhögtalare i lådan med.

      Info på HU displayen behövs inte då jag kommer ha mobilen bredvid med Spotify.

      Vad tror ni om den HUn? Kan få loss en Kenwood KDC-W4044 till 800kr ny med kvitto om den tros kunna göra jobbet väl nog.
      /sebbe

      Comment


      • #4
        Re: Spotify från mobil till vilken HU?

        Kdc-4044 är samma som 4047, fast då ett år gammal!

        Har endast en lågnivå som funkar som substyrning.
        En bra maskin i budgetklassen som inte kan styra Ipods!

        Var Kenwoods billigaste maskin med USB!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Spotify från mobil till vilken HU?

          Kommer KDC-4044 klara av två steg?

          Tips på en bättre HU med två lågnivåutgångar? (kanske bara behöver en utgång?)

          Enheten ska köpas på Tisdag det vore så skönt om det blev rätt första gången =)

          Comment


          • #6
            Re: Spotify från mobil till vilken HU?

            Originally posted by ThaBazZ View Post
            Kommer KDC-4044 klara av två steg?

            Tips på en bättre HU med två lågnivåutgångar? (kanske bara behöver en utgång?)

            Enheten ska köpas på Tisdag det vore så skönt om det blev rätt första gången =)
            Klart du kan köra 2 steg på 4047:an, det du behöver är y-split till RCAn.
            Men du förlorar kontrollen av stegen då båda får dela på signalen.
            Problemet går att lösa med en extern volymkontroll, med denna kan du öka och minska sub basen.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Spotify från mobil till vilken HU?

              Det blidde en Pioneer DEH-4200SD för 1495kr på Caraudiocenter i haganorra =)

              Drog ström (sjukt simpelt i 206an) och två lågnivå så slipper jag dra mer sen när jag har pengar till ett till steg.

              Kopplade in slutsteget o lådan o nu jävlar brummar det, kanske lite för mycket så ska ner idag o skruva på inställningarna men borde nog ha ett bättre steg.

              Ska tebax till Caraudiocenter idag o köpa grejer till polarn som oxo ska ha helt nytt system i sin golf -99

              Mycket roligt det här =)

              Comment

              Working...
              X