Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

    Tänkte starta om min gamla tråd från Lazzat hit.Blir en hel del bilder,då jag själv tycker om mycket bilder.(1 bild säger mer än 1000 ord.

    Bilder kommer så snart jag bara lyckas få hit dom.

    Komponeter som ska in i bilen:

    Cd: Pioneer dex p99rs.
    Slutsteg: genesis dual mono extreme (3st)+Genesis monoblock (1st).
    Framsystem: Seas lotus reference 6,5"+diskant.
    Midbasar:Seas lotus reference 8" (2st).
    Bas Genesis 10" (1st).
    Batterier:Optima yellow topp 55amp (2st).
    Last edited by Välljudsfantast; January 11, 2015, 20:36.

  • #2
    Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.



















    Kommer fler bilder senare.

    Comment


    • #3
      Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

      Det var på tiden , kul! Den ser ut att vara riktigt fin den där 740:in , jag har ju också en sådan som vinterbil(fast den är inte så fin)
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

        Den har gått 14000 mil,inte så jätte lite,men den har pedantskötts av en äldre man som jag känner.

        Comment


        • #5
          Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

          Lite fler bilder.Samt lite text.















          [IMG]http://i972.photobucket.com/albums/ae208/stereon/volvo17-1000.jpg
          [/IMG]
          Lite skumgummibitar i alla hålrum borde inte skada (jag vet det suger åt sig fukt,men bilen kommer bara att stå i varmgarage,utom vid någon resa till något bilstereo-event).











          Nu även dags att isolera dörrarna lite.





          Alla plastdetaljer måste nu dämpas.



          En bild av hur mycket bilen är rostskyddad,den ser likadan ut överallt.Mycket jobb att skrapa bort och thinnertorka innan man kunde få asfaltmattorna att sitta.

          Last edited by Välljudsfantast; October 27, 2009, 12:35.

          Comment


          • #6
            Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

            Det är bra att du är så noga med dämpningen för 740 behöver verkligen det , kommer nog att bli en jäkla skillnad på ljudnivån i bilen sedan
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

              Herregösses här var det nån som var seriös i en 740, gillar vi skarpt. Ser fram emot fortsättningen.
              Niklas Bengtsson

              LjudiBil.Com

              Comment


              • #8
                Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                Hej fantasten!

                Trevligt utgångsobjekt du fått tag på!
                Bilskrället ser ju ut som ny!

                Körde upp i en sådan kärra!

                Ska bli otroligt kul att se vad det blir för komponenter i denna bil.

                Får nog planera in en resa till Enköping. Både för att spana in bil och hem.

                Om det är OK?

                Har även börjat spana på nya högtalare till hemmet och behöver lite intryck.
                Är nyfiken på Inschenjörens burkar!
                sigpic

                What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                Comment


                • #9
                  Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                  Originally posted by PhoenixG View Post
                  Hej fantasten!

                  Trevligt utgångsobjekt du fått tag på!
                  Bilskrället ser ju ut som ny!

                  Körde upp i en sådan kärra!

                  Ska bli otroligt kul att se vad det blir för komponenter i denna bil.

                  Får nog planera in en resa till Enköping. Både för att spana in bil och hem.

                  Om det är OK?

                  Har även börjat spana på nya högtalare till hemmet och behöver lite intryck.
                  Är nyfiken på Inschenjörens burkar!
                  Ja just ja!,måste lägga till i början av tråden vad för komponenter jag ska ha i bilen,det missa ja totalt!.Var glad att jag lyckats få in lite bilder.Med stor hjälp av Hewi.

                  Du är hjärtligt välkommen Både titta och lyssna..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                    Är det ok enligt regelboken att dra + kabeln löst enligt bilden,eller måste den ligga i en roboslang?.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                      Originally posted by Välljudsfantast View Post
                      Är det ok enligt regelboken att dra + kabeln löst enligt bilden,eller måste den ligga i en roboslang?.
                      Beror på klassen du tänkt tävla i.
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                        Jag vet faktiskt inte,har inte hunnit tänkt på det.Man kanske ska gardera sig från början då,och dra den i en robotslang?.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Jag vet faktiskt inte,har inte hunnit tänkt på det.Man kanske ska gardera sig från början då,och dra den i en robotslang?.
                          Eller annan form av skydd, måste ju inte vara robotslang heller.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #14
                            Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                            Originally posted by Välljudsfantast View Post
                            Jag vet faktiskt inte,har inte hunnit tänkt på det.Man kanske ska gardera sig från början då,och dra den i en robotslang?.
                            Originally posted by jonash View Post
                            Eller annan form av skydd, måste ju inte vara robotslang heller.
                            Jag lånar tråden lite! Hoppas att det även är av intresse för fantasten?

                            Egentligen skulle man väl läsa reglerna.

                            Jag kommer att skydda kablarna med strumpa och/eller robotslang.

                            Nu till frågan! En del (Hewi bland andra har jag för mig) märker upp kablarna med en regelbundenhet på några decimeter.
                            Är det ett måste regelmässigt eller är orsaken en annan?

                            Jag ser inte riktigt nyttan med det hela?

                            Märker man upp det i vardera änden så räcker det enligt mig men vad vet jag?
                            sigpic

                            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Projekt: Volvo 740-89 för SQ.

                              när man bedömer "craftmanship" så får man väga in många saker.
                              En av dem är hur mycket "craftmanship" deltagaren lagt ner på sitt bygge.
                              I en tät klass där en av deltagarna verkligen lagt ner extra tid på småsakerna, kommer han/hon ha chansen att belönas bättre för det än övriga deltagare.

                              Bygger man bara efter regelboken så skall det gå bra, men som sagt, är det någon som gör det "lilla extra" så brukar man belönas lite extra för det oxå.

                              Jag brukar märka upp kablarna på någotvis med ganska regelbundna avstånd.
                              Inget som säger att jag måste göra det, men efter att ha blivit tvungen att lyfta på mattan mitt på bilen o blivit tvungen att flytta på kablarna då de fångade upp störningar, har jag börjat märka dem så jag slipper chansa att det är rätt kabel jag flyttar på.

                              Långt svar, så summa sumarum, har man ändå tagit sig tiden att skydda kablarna så kan man lika gärna lägga 5 min till o märka upp dem ordentligt.

                              Lycka till

                              Mvh
                              Rutger
                              Du lär så länge du lever, heter det.
                              Jag tror att motsatsen är lika sann.
                              Bengt Feldreich
                              _______________________________________
                              _______________________________________

                              Comment

                              Working...
                              X