Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om sluten låda till 2 basar, vad blir bäst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor om sluten låda till 2 basar, vad blir bäst?

    Håller på att bygga en låda till en polare med två 12 basar som ska sitta i en sluten låda och undrar vad som blir bäst.
    Det är en använd bas dvs inspelad och en ny som ska drivas på samma steg.

    Ska dom spela i samma låda eller rekomderas det att ha en skiljevägg imellan?

    Problemet är isf att lådan har många konstiga former så om jag måste ha skiljevägg kan det kanske skilja några liter mellan lådorna kan det bli knas då?

    Så vad ska prioriteras högst? En olika lådvolym eller risken att basarna kan uppträdda anorlunda i samma låda?

  • #2
    Re: Frågor om sluten låda till 2 basar, Vad blir bäst?

    Originally posted by luunggan View Post
    Håller på att bygga en låda till en polare med två 12 basar som ska sitta i en sluten låda och undrar vad som blir bäst.
    Det är en använd bas dvs inspelad och en ny som ska drivas på samma steg.

    Ska dom spela i samma låda eller rekomderas det att ha en skiljevägg imellan?

    Problemet är isf att lådan har många konstiga former så om jag måste ha skiljevägg kan det kanske skilja några liter mellan lådorna kan det bli knas då?

    Så vad ska prioriteras högst? En olika lådvolym eller risken att basarna kan uppträdda anorlunda i samma låda?

    Om man inte kan bygga 2st endentiska lådor så hade jag kört en stor låda till 2st basar.
    Sen att den ena är inspelad medans den andra är ny är inget större bekymmer.

    MVH//Björn

    www.dbakuten.se

    Comment


    • #3
      Re: Frågor om sluten låda till 2 basar, Vad blir bäst?

      Originally posted by dBAkuten View Post
      Om man inte kan bygga 2st endentiska lådor så hade jag kört en stor låda till 2st basar.
      Sen att den ena är inspelad medans den andra är ny är inget större bekymmer.

      MVH//Björn

      www.dbakuten.se
      Ok, då blir det så. Förenklar det hela en hel del med

      Tack för snabbt svar

      MVH//Alexander

      Comment

      Working...
      X