Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yaris Verso mini prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Yaris Verso mini prosjekt

    Fina saker
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #17
      Re: Yaris Verso mini prosjekt

      Ting skjer på teknologifronten, og det man bare kunne drømme om da jeg startet med bilstereo er en realitet i dag. Som f.eks 3D printere i hus og hjem rundtom. Jeg har ikke, men kjenner en håndfull som har.

      Jeg ville gjerne ha en monteringsflens til Sony diskantene slik at jeg kunne felle den flensen inn i a-stolpen. Så da fikk jeg litt hjelp til å modellere en 3D-skisse utfra 2D skissen jeg sendte over. Den ble slik:


      Filen ble sendt til en kompis her lokalt som har 3D printere, og han printet ut et par sånne til meg:


      Sitter som et skudd får man vel si:


      Litt røff finish, men det har ikke noe å bety siden det skal trekkes med frontstoff uansett. Tok en kjapp test på dette:


      Meget greit, da er det bare å sette igang med kapping og støping egentlig

      Comment


      • #18
        Re: Yaris Verso mini prosjekt

        A-stolper ferdige:





        Holder ellers på med glassfiberstøping av kasse til hjulbrønnen, her skal det inn en Focal 33KX.

        Comment


        • #19
          Re: Yaris Verso mini prosjekt

          Grymt snyggt bygge.!
          Och som gammal Toyota mek måste jag att lyft en Yaris VERSO långt i utsende jämfört med orginal.!
          Lycka till med bygget

          Comment


          • #20
            Re: Yaris Verso mini prosjekt

            Her er det lenge siden noen update!

            Først av alt, takk for det Pottosson Dette var egentlig et håpløst utgangspunkt, en oppbrukt pizzabil med 24000 mil bakom seg. Men alt går!

            Nå har den fått en ny look for 2016, litt mer diskret kanskje - iallfall før ny reklame kommer på.












            https://www.youtube.com/watch?v=wEGAE1uad6o

            For litt siden så bygget jeg forresten ny subkasse til bilen, nå er det glassfiberkasse i reservehjulsbrønnen som huser en Focal 33KX. Greit, da subwooferen får gjort litt mer nytte for seg der enn som fruktskål på kontoret:



            Har ikke utrolig mange bilder av prosessen, men her er da noen:



            Støpt glassfiber i bunn (5-ish mm tykk) og så brukt Ground Zero multi dempematter som er en kombinasjon av butyl, alu og skumdemping. ca 5mm tykke vel.


            Klarte ikke å få alt under gulvnivå, det er en veldig grunn hjulbrønn i denne bilen. Og ikke akkurat shallowmount den subben. Men det får gå.

            Topplate i 19mm MDF, litt nedfrest monteringsflens til elementet. Blir ikke flush med kassen pga manglende dybde under. Nå er det vel 1cm klaring ca (litt ujevn bunn i kassen)


            Comment


            • #21
              Re: Yaris Verso mini prosjekt

              Bara att lägga till en extra frontbaffel med önskad tjocklek för att få det "flush"...
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #22
                Re: Yaris Verso mini prosjekt

                Ja, det blir en lignende løsning på det til slutt.

                Har brukt denne i et par måneder nå, og etter litt eksperimentering så viser det seg at den spiller absolutt best med en loading plate plassert litt over elementet, en 8-10cm. Om det spiller fritt opp mot taket (ca 1 meter klaring) så forsvinner mye output, og bassen blir mye mindre kontant og presis. Jeg hadde opprinnelig fått laget en custom grill i 15mm tykk plexi hos Nautiluz Creation, men jeg vil heller bygge det slik at det låter best mulig. Så da utgår denne:


                til fordel for et nytt design med tett plate over subben, og ventilering til sidene for denne. Har CAD-designet griller med honeycomb gitter som skal laserkuttes i 6mm plexiglass. Og så blir det glass eller plexi over sub og amprack:


                Har også gjort litt andre endringer, jeg har solgt de små Kenwood micro ampene, og fått hjem denne:


                6x120w, 8 kanals DSP med 2 preout, og alt av innstillinger man egentlig kan ønske seg.
                Satser på at det blir bra

                Comment


                • #23
                  Re: Yaris Verso mini prosjekt

                  Siden jeg har en laptop som er dedikert kun til å justere DSP på Helix forsterkeren, så tok jeg like godt å customiserte den slik at den matcher forsterkeren

                  Fra dette:


                  til dette:


                  Som ikke er så himla langt unna dette designmessig:

                  Comment


                  • #24
                    Re: Yaris Verso mini prosjekt

                    Snyggt!

                    Mvh Micke

                    Comment


                    • #25
                      Re: Yaris Verso mini prosjekt

                      Very nice!
                      Where are M50's?

                      Comment

                      Working...
                      X