Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5, SQ-bygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Citroen C5, SQ-bygge

    Originally posted by carlr View Post
    200.4 = analytiskt och med god detaljrikedom? Ja, definitivt. Kallt? Nej, inte vad jag upplever. Men tror också att montage och allmänna förutsättningar i kupen kan spela in?
    Det är här semantiken verkar dela upp folket i två läger

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: Citroen C5, SQ-bygge

      Jag är då inte överentusiastisk över AS300.2:s ljud iaf.

      Flera steg jag har presterar bättre.
      Men det är ju också en smaksak.

      Vad gäller rå kraft så är det inte många steg som rår på dem..Mosconi alltså.

      Tycker Mosconi fått samma status som Rockford hade på mitten av 90-talet...
      Sen kan man tycka vad man vill om dessa märken

      Comment


      • Re: Citroen C5, SQ-bygge

        Jag gillade mitt gz uranium 2225sq framför as300.2

        Comment


        • Re: Citroen C5, SQ-bygge

          En rolig och svår bit med den här hobbyn är klangmatchning mellan olika komponenter. Jag gissar att en setup som låter på ett visst sätt i en bil dessutom kan låta annorlunda i en annan bil.
          Att sätta ord på lyssningsintryck är inte alltid så lätt. Som Zrken var inne på finns det många synonymer som betyder ungefär samma sak.
          Mitt intryck av AS-stegen kontra XS75c6 gäller med min setup, i min bil och med mina öron

          Comment


          • Re: Citroen C5, SQ-bygge

            Originally posted by Backkungen View Post
            En rolig och svår bit med den här hobbyn är klangmatchning mellan olika komponenter. Jag gissar att en setup som låter på ett visst sätt i en bil dessutom kan låta annorlunda i en annan bil.
            Att sätta ord på lyssningsintryck är inte alltid så lätt. Som Zrken var inne på finns det många synonymer som betyder ungefär samma sak.
            Mitt intryck av AS-stegen kontra XS75c6 gäller med min setup, i min bil och med mina öron
            Det är väl det viktigaste att du själv trivs med ljudet?
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • Re: Citroen C5, SQ-bygge

              I AS serien är min personliga favorit AS200.4
              Den förstärkaren är löjligt bra om man ser till priset.
              Sen tycker jag man ska matcha med ett AS 300.2 till sub.

              När man kör basar på AS300.2 så låter tom de enklare basarna bra, grym kontroll men tyvärr för mycket effekt för ett framsystem.

              Är man effekthysterisk så kommer stegen mest till sin rätt på högtalarsystem likt Morel, dessa kräver lite pulver för att vakna.
              Mycket annat på marknaden kroknar, precis som att köra en Ferrari på smala 13" puckar
              Last edited by Nonne; October 23, 2015, 13:23.
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment

              Working...
              X