Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old July 21st, 2019, 09:23   #11
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts
Default Re: Köpråd av Faital pro 6fe200 vs Gladen 165sqx vs Amega drvrq6

Quote:
Originally Posted by Russin View Post
Kommer köra Gladen One 240.2 steget till frontsubben.
Har kikat på ett till alternativ, fick tillgång till min gamla Amega qw6 nu helt plötsligt.
Den vill ju ha 10 liter i portad låda men hittar ingen info om portdiameter eller längd, å jag kan inte räkna ut sådant själv tyvärr med hjälp av parametrar på elementet.
Många funderingar nu men kommer köra Amegan tills jag får tag i 2st 6w3v3
eller försök få tag i en till Amega?
ville91 is offline   Reply With Quote
Old July 21st, 2019, 09:42   #12
Russin
Member

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
eller försök få tag i en till Amega?
Ja den tanken har jag också, det blir ju det absolut billigaste alternativet.
Jag var nöjd när jag körde med röret under handskfacket tidigare, så jag vet ju vilken karaktär jag får om jag väljer Amegorna.
Russin is offline   Reply With Quote
Old July 21st, 2019, 13:00   #13
Horsyhorse
Guldmedlem

Rep Power: 378 Horsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant future

Quote:
Ja den tanken har jag också, det blir ju det absolut billigaste alternativet.
Jag var nöjd när jag körde med röret under handskfacket tidigare, så jag vet ju vilken karaktär jag får om jag väljer Amegorna.
Jag har ett par som ligger och vad det gäller volym o avstämning så kan du få hjälp när jag "sitter bättre".

Pierre

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Horsyhorse is offline   Reply With Quote
Old July 25th, 2019, 20:32   #14
Russin
Member

Dags för en liten uppdatering
Jag lyssnar dagligen på låtar jag är van med sen många år tillbaka och kan jämföra intryck mot tidigare anläggning där jag körde Amegasetupen.

Det har varit ganska många låtar där jag nu hör detaljer som jag hajar till på att jag inte uppmärksammat tidigare, samt så känns inte musiken lika tung och basdominant.
Inget ont om Amega, jag älskar drivet dom har men Gladen känns tajtare och mer detaljerande, svårt att beskriva ljud med ord.
Är inte helt rättvist när det inte är samma kringutrustning heller.

När hästen kommer hem från grönbete😎 är tanken att en till QW6 ska in i frontlådan och ett par Gladen zero pro 80 ska i på brädan.
Viforna ska jag göra ett par Mupps av och testa hur dom interagerar med gitarriggen/hemstudion🤘🏻
Old August 13th, 2019, 21:19   #15
Lillalilja
Senior Member

Lillalilja's Avatar

Quote:
Dags för en liten uppdatering
Jag lyssnar dagligen på låtar jag är van med sen många år tillbaka och kan jämföra intryck mot tidigare anläggning där jag körde Amegasetupen.

Det har varit ganska många låtar där jag nu hör detaljer som jag hajar till på att jag inte uppmärksammat tidigare, samt så känns inte musiken lika tung och basdominant.
Inget ont om Amega, jag älskar drivet dom har men Gladen känns tajtare och mer detaljerande, svårt att beskriva ljud med ord.
Är inte helt rättvist när det inte är samma kringutrustning heller.

När hästen kommer hem från grönbete😎 är tanken att en till QW6 ska in i frontlådan och ett par Gladen zero pro 80 ska i på brädan.
Viforna ska jag göra ett par Mupps av och testa hur dom interagerar med gitarriggen/hemstudion🤘🏻
Kul att du blev nöjd - härlig känsla när man hör en bekant låt men plötsligt upptäcker man nya detaljer! Kommer det bygglogg på detta, eller har jag missat den?
Old August 13th, 2019, 21:31   #16
Russin
Member

Quote:
Originally Posted by Lillalilja View Post
Kommer det bygglogg på detta, eller har jag missat den?
Kul att du frågar, satt senast idag å funderade på om jag ska dela med mig lite om installationen jag har.
Bilen är i dagsläget inte så vacker, så är lite skämmigt att visa bilder på den🤦🏼
Men samtidigt så är det ju installation och ljudet det handlar om, och inte hur fin bil man har😎
Tyvärr så blir jag lite inne i det jag gör när jag håller på, så att ta kort glöms lätt bort.
Old August 14th, 2019, 23:30   #17
Lillalilja
Senior Member

Lillalilja's Avatar

Quote:
Kul att du frågar, satt senast idag å funderade på om jag ska dela med mig lite om installationen jag har.
Bilen är i dagsläget inte så vacker, så är lite skämmigt att visa bilder på den🤦🏼
Men samtidigt så är det ju installation och ljudet det handlar om, och inte hur fin bil man har😎
Tyvärr så blir jag lite inne i det jag gör när jag håller på, så att ta kort glöms lätt bort.
Bilder uppskattas alltid! Sen kanske det ger lite motivation att städa/tvätta om du vet att hela internet ska få se det?
Old August 14th, 2019, 23:37   #18
Russin
Member

Quote:
Originally Posted by Lillalilja View Post
Bilder uppskattas alltid! Sen kanske det ger lite motivation att städa/tvätta om du vet att hela internet ska få se det?
Städar den gör jag flera gånger i veckan👍🏻
En städad bil är en trevlig bil.
Det är en gammal Saab som har tråkiga hundben och nån förbättrad bakskärm = inte världens mest upphetsande utsida.
Har dock införskaffat hammarlack som jag ska måla den med.
Min första BMW var rollad mintgrön med hammarlack, var väldigt udda😎
Reply

Thread Tools

Posting Rules