Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex V2.0

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: T-Rex V2.0

    Update, sista test inför SM kommer ske imorgon, som det ser ut nu så ligger jag lite back 157dB
    Får hålla tummarna framöver

    Comment


    • #32
      Re: T-Rex V2.0

      Såhär ser det ut för tillfället, dock inte så högt som jag vill men 156.7dB iaf.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Re: T-Rex V2.0

        ser bra ut lycka nu till på finalen

        Comment


        • #34
          Re: T-Rex V2.0

          Bilen städad och klar, imorgon bär det av mot "norrland"

          Comment


          • #35
            Re: T-Rex V2.0

            Kanon ska du komma upp till oss i Sundsvall och tävla lite!
            Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

            Comment


            • #36
              Re: T-Rex V2.0

              Varför inte snurra rören så du får kablarna utanför luftströmmen?

              Comment


              • #37
                Re: T-Rex V2.0

                Originally posted by Dreddan View Post
                Bilen städad och klar, imorgon bär det av mot "norrland"
                Held og lykke med det glæder mig til at se hvad du nu har fundet på
                sigpic


                Pioneer ODR RS D7RII - RS-A9 - RS-A7 X2 - TS-T01RSII - TS-S01RSII - TS-M01RSII - TS-W01RSII x3

                Comment


                • #38
                  Re: T-Rex V2.0

                  lycka till dennis

                  Comment


                  • #39
                    Re: T-Rex V2.0

                    Väl hemkommen från SM och en underbar helg

                    Resultat från helgen är jag nöjd med iaf, blev inga 157dB dessvärre men är nöjd iaf med tanke på hur basarna mår (mådde)

                    2:a Street C med 156.6dB som toppnotering i dbdrag o kvalet, 155.6dB i finalen då det inte fanns ström tillgänglig efter ösregnet och tömda batterier i bassrace 149.9.

                    1a: Bassrace 149.9 och gav en REJÄL RÖKSHOW
                    Men basarna spelade fortfarande iaf (med nöd o näppe)

                    King of points dBDragracing
                    King of points Bassrace

                    Nu är basarna urplockade för att säljas efter omkoning och ska spackla igen sprickorna i rören lite o sånt smått innan nya tester ska igång inom en vecka eller så

                    Comment


                    • #40
                      Re: T-Rex V2.0

                      Då det uppdagades i en annan tråd om hur pass "färdig" man köpt sin bil så kan jag passa på att berätta en rolig grej om när jag köpte T-Rex

                      Bighen och jag umgicks flitigt imellanåt och han hjälpte mig oerhört under min nybörjarperiod inom dBDrag, men därefter va det mest Bighen som fick hjälp med att kona om basar, koppla slutsteg och batterier och tweaka bilen

                      Bighen gjorde inte mycket innan hans sista final utan det va en liten Dreddan som satt och skruvade ihop bilen med en skön baksmälla

                      När bilen väl skulle säljas så skulle jag hjälpa till att tömma garaget samt att plocka ur kablar och batterier ur T-Rex, men när allt va klart och jag skulle åka därifrån slutade det med att jag åkta därifrån med kablar och batterier löst i bilen och var därefter ägare

                      Så redan innan jag köpte T-Rex hade jag hjälpt till att labba och skruva en del på denna bil och när jag körde hem bilen var den "ren" från bilstereogrejer så allt installerades på nytt igen och därefter har jag dragit om kablar 3 gånger och bytt batterier och mer eller mindre byggt om hela bilen från grunden

                      Nu är det nya tag som gäller inför WF där 157+ ska fixas

                      Comment


                      • #41
                        Re: T-Rex V2.0

                        Originally posted by Dreddan View Post
                        Då det uppdagades i en annan tråd om hur pass "färdig" man köpt sin bil så kan jag passa på att berätta en rolig grej om när jag köpte T-Rex

                        Bighen och jag umgicks flitigt imellanåt och han hjälpte mig oerhört under min nybörjarperiod inom dBDrag, men därefter va det mest Bighen som fick hjälp med att kona om basar, koppla slutsteg och batterier och tweaka bilen

                        Bighen gjorde inte mycket innan hans sista final utan det va en liten Dreddan som satt och skruvade ihop bilen med en skön baksmälla

                        När bilen väl skulle säljas så skulle jag hjälpa till att tömma garaget samt att plocka ur kablar och batterier ur T-Rex, men när allt va klart och jag skulle åka därifrån slutade det med att jag åkta därifrån med kablar och batterier löst i bilen och var därefter ägare

                        Så redan innan jag köpte T-Rex hade jag hjälpt till att labba och skruva en del på denna bil och när jag körde hem bilen var den "ren" från bilstereogrejer så allt installerades på nytt igen och därefter har jag dragit om kablar 3 gånger och bytt batterier och mer eller mindre byggt om hela bilen från grunden

                        Nu är det nya tag som gäller inför WF där 157+ ska fixas

                        plus den var inte dämpad då

                        Comment


                        • #42
                          Re: T-Rex V2.0

                          Lycka till Dennis med ditt labbande..

                          Jag får se om jag kommer ner till WF men gör jag de så lär vi sätta rätt höga resultat så att sverige kommer med på kartan igen efter ett antal år nu..

                          Comment


                          • #43
                            Re: T-Rex V2.0

                            Originally posted by Tendenza View Post
                            Lycka till Dennis med ditt labbande..

                            Jag får se om jag kommer ner till WF men gör jag de så lär vi sätta rätt höga resultat så att sverige kommer med på kartan igen efter ett antal år nu..
                            Du får traila ned Pandan med den andra Pandan
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #44
                              Re: T-Rex V2.0

                              Originally posted by jonash View Post
                              Du får traila ned Pandan med den andra Pandan
                              Ah en street bil ska man väl köra ner för egen maskin? :-)

                              Aj va häcken hade vatt trött på en efter den resan.
                              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                              www.garaget.org/Frippe_L

                              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                              Comment


                              • #45
                                Re: T-Rex V2.0

                                man sitter som en gud i pandor jag älskade att åka i min. Som längst blev de 38 mil enkel resa o de var inga problem.

                                Men förlåt för ot labba nu dreddan å åk ner o knäck 57+ ja håller tummarna för fullt
                                Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                                sigpic
                                Tack till Ljudia AB

                                Comment

                                Working...
                                X