Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skoda Octavia RS

    Bilden står Marcus Lekberg för, bilen var otvättad men han ville så gärna testa sin nya kamera.

    Ja en skoda är ju alltid kul Tjeckisk pansar plåt! De vill säga ungefär samma tjocklek som på era rakhyvlar där hemma, värsta skrammel tunna jag köpt

    Men efter massa dämpning i dörrar och bagage så börjar den närma sig lite behagligare skrammel. Ska dämpa mer så fort jag får tillgång till lönen.

    Är alltså en fd skramlig skoda rs, Låt inte Rs emblemet lura er dessa bestar grundar sig på en helt vanlig vag 1.8t 20v alltså en rätt kul bil men inte så mkt mer, steg 3 chippad av BSR så hamnar väl runt 200hk strecket någonstans

    Hade en billjuds svacka ett tag, så satt inget i den på länge men sen halka det in ett Dls US6.2 tätt följt av en p88rs framsystemet skulle drivas av ett celestra ra 220 men det brände jag vid installation så de fick vänta lite.
    Var och stal sambons Dls CA41 tillsvidare så nu är det iaf ljud i framsystemet, Helvete vilket ös de är i Dls diskanterna! dom e jag nöjd med

    Eftersom bilen används till jobbet så blev de lite väl bråttom att få i baslåda ser ut som skit men funkar hyfsat tills nästa låda är klar (vilket den i stort sett blev idag)

    Ett Spl dynamics 3500D och en Spl 300D1A står för vibbarna just nu men basen byts ut så snart ja fått koll på de ja vill göra med bilen.

    Fälgarna har fått en vit pulverlack för någon vecka sen, JÄVLAR va jobbigt de är med vita fälgar! ska köpa greenstuff belägg och se om de blir mindre med damm då.

    Har gul fälgtejp liggandes som ska på så snart de slutar regna å jag kan tvätta bilen, funderar även på att sätta i gula skruvskallar i hålen runt ekrarna va tror ni om det? skruvarna som satt där var i plast och klarade inte av ugnen vid pulverlacken
    Last edited by __snow__; May 14, 2011, 23:56.
    RE, DD, Pioneer

  • #2
    Re: Skoda Octavia RS

    Byggde en låda till nya basen idag tillsammans med Nytomt. Hoppas den ska spela bättre än spl basen hittar dock inte usb sladden till telefon så får inte upp några mer bilder ikväll

    Kan redan här lägga till ett stort tack till Nytomt då han kommer ha ett finger med i allt som händer denna bil


    Funderar på att försänka steget i golvet och ha en glas/plexi skiva över. Ska blästra(frosta) ett märke i den och funderar på om de går att göra med plexi? vore gött att slippa använda glas då det är lite mer problematiskt.
    Last edited by __snow__; May 14, 2011, 23:55.
    RE, DD, Pioneer

    Comment


    • #3
      Re: Skoda Octavia RS


      Såhär ser det ut nu förstår inte varför ja får lust att slänga ut de och göra om




      Detta är nya lådan som ska i.
      RE, DD, Pioneer

      Comment


      • #4
        Re: Skoda Octavia RS

        Originally posted by __snow__ View Post
        Funderar på att försänka steget i golvet och ha en glas/plexi skiva över. Ska blästra(frosta) ett märke i den och funderar på om de går att göra med plexi? vore gött att slippa använda glas då det är lite mer problematiskt.
        https://gravyrbutiken.se/index.asp kan hjälpa dig med gravyren, då slipper du krångla på själv.
        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

        Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

        Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

        Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

        Comment


        • #5
          Re: Skoda Octavia RS

          Finns en dam i åmål som ordnar sånt (nära och bra) undrar mest om de ser bra ut på plexi? Förresten dom där dörrsidorna du har på försäljning är dom kvar? funkar de att sätta i högtalare hela vägen utan att man måste kapa bort halva dörren för att få plats?
          RE, DD, Pioneer

          Comment


          • #6
            Re: Skoda Octavia RS

            Ja det krävs en del kapning.
            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

            Comment


            • #7
              Re: Skoda Octavia RS

              kan säga greenstuff ger grymt mycke mindre bromsdamm.iallafall på min bil
              saab 9000 pioneer-

              www.garaget.org/micke999

              Comment


              • #8
                Re: Skoda Octavia RS

                Originally posted by diq View Post
                Ja det krävs en del kapning.
                Okej får ta och dra loss dörrsidan och kolla lite först då.
                RE, DD, Pioneer

                Comment


                • #9
                  Re: Skoda Octavia RS

                  Originally posted by micke999 View Post
                  kan säga greenstuff ger grymt mycke mindre bromsdamm.iallafall på min bil
                  grannen prata också på att de var enorm skillnad så får väl hoppas på det
                  RE, DD, Pioneer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skoda Octavia RS

                    Originally posted by __snow__ View Post
                    grannen prata också på att de var enorm skillnad så får väl hoppas på det
                    Har greenstuff på bägge mina bilar och det e stor skillnad från original, inte bara bromsförmågan då alltså utan även hur mkt bromsdamm som bildas på fälgen.
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skoda Octavia RS

                      Kul att du la upp en tråd
                      Bara kul å hjälpa till vettu Men du kommer få hjälpa mig med mercan framöver, bara så du vet

                      Fixa strömblock å högtalarkablar nu så vi kan få i skiten så du kan spela in de lite innan du skaffar plexi/glas skivan å gör klart resten
                      Focal

                      Mercedes w211 -07

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skoda Octavia RS

                        Yay, äntligen en projekttråd

                        Synd att vi missade att ta bilder på dämpningen.

                        plexiglas alltså, har Danne lurat i dig att bygga fint?
                        Billös!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skoda Octavia RS

                          Originally posted by Lind4hl View Post
                          plexiglas alltså, har Danne lurat i dig att bygga fint?
                          nej ja är faktiskt oskyldig till dom där idéerna tror ja
                          Focal

                          Mercedes w211 -07

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skoda Octavia RS

                            Får bli mer dämpning, så bilder kommer antar jag Ne de var faktiskt jag själv som ville få ordning på nått för en gångs skull
                            RE, DD, Pioneer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skoda Octavia RS

                              Ser man på, ser man på
                              Billös!

                              Comment

                              Working...
                              X