Announcement

Collapse
No announcement yet.

Street A F**tpanda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Street A F**tpanda

    lite bilder då
    Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

    Comment


    • #32
      Re: Street A F**tpanda

      Originally posted by holmis View Post
      lite bilder då
      Väntar på att Victor ska komma hem så han kan lägga in det, vet inte om han filar på hålet eller va han gör har inte hört av han idag iaf . men bilder kommer ikväll

      Comment


      • #33
        Re: Street A F**tpanda

        Originally posted by Andreas.F View Post
        Väntar på att Victor ska komma hem så han kan lägga in det, vet inte om han filar på hålet eller va han gör har inte hört av han idag iaf . men bilder kommer ikväll
        Haha, jag har varit i Sölvesborg och käkat grillat och hämtat hem min älskade bror

        Ska koppla in mobilen snart till datorn. Har dock ingen bild på hela skiten dämpat.

        Comment


        • #34
          Re: Street A F**tpanda

          Nu har jag kopplat in mobilen, var ute och tog lite bilder på det hela.


          Lite chill måste man ta det



          Lika bra att dämpa allt när den ändå är i delar


          Vi försökte även fästa takbalken, det gick sådär med Biltemas Stålepoxy Någon som har något tips? Hörde någon viska i mitt öra, PL400?
          Last edited by Svenn3SaataN; July 31, 2009, 01:04.

          Comment


          • #35
            Re: Street A F**tpanda

            Originally posted by Svenn3SaataN View Post
            Nu har jag kopplat in mobilen, var ute och tog lite bilder på det hela.



            Vi försökte även fästa takbalken, det gick sådär med Biltemas Stålepoxy Någon som har något tips? Hörde någon viska i mitt öra, PL400?
            hur sitter den fast original?
            Med den epoxyn ni just kletat dit hamnar bilen i Extreme.

            Tänk på att inte bilen får ändras eller förstärkas i Street klasserna
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #36
              Re: Street A F**tpanda

              Hvorfor kladde til med lim når du kan sveise?
              Mvh
              Tony Bardalen

              Comment


              • #37
                Re: Street A F**tpanda

                Originally posted by JALLE View Post
                hur sitter den fast original?
                Med den epoxyn ni just kletat dit hamnar bilen i Extreme.

                Tänk på att inte bilen får ändras eller förstärkas i Street klasserna
                Sitter fast med något medel som vi inte vet vad är, något slags "lim" och det hade lossnat. Därför vi tänkte fästa dit balken i taket igen.

                Så vad räknas som icke "förstärkningsmedel" då?

                /Andreas

                Comment


                • #38
                  Re: Street A F**tpanda

                  Originally posted by Tony Bardalen View Post
                  Hvorfor kladde til med lim når du kan sveise?
                  Då hamnar den i Extrem, när det i själva verket är tänkt som en Street A bil.

                  /Andreas

                  Comment


                  • #39
                    Re: Street A F**tpanda

                    om ni har använt en liknande typ av medel som satt där orginal, då är det ingen fara enligt Wayne Harris sina regler. Vad en liknande typ är, det är en tolkingsfråga, men nu vet ni.

                    JALLE: Även om dom hade svetsat dit balken i bakkant, hade det inte varit Extrembil. En superstreet klass som högst.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Street A F**tpanda

                      Originally posted by Tobbe View Post

                      JALLE: Även om dom hade svetsat dit balken i bakkant, hade det inte varit Extrembil. En superstreet klass som högst.
                      Modifikationer bakom B-Stolpen = Superstreet
                      Modifikationer framför B-Stolpen = EX

                      Jag kunde inte hundra utesluta vart de lagt detta "lim" därav min kommentar...
                      Men det ser man vid en besiktning av bilen.

                      Mitt tipps är att inte göra NÅGOT åt detta då det bara kommer ger er problem i slutändan..
                      Dämpa bilen NOGA och låt denna balk vara ifred från Lim eller annat gegg!!!
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Street A F**tpanda

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Dämpa bilen NOGA och låt denna balk vara ifred från Lim eller annat gegg!!!
                        Den sitter ju limmad ifrån början, men detta hade lossnat så balken satt inte fast ordentligt. Därför så tänkte vi limma dit den igen..

                        Comment


                        • #42
                          Re: Street A F**tpanda

                          JALLE:

                          Jag vet inte om du ser på denna bilden men du ser klegget som hänger på balkens flärpar? Där ser du klart och tydligt att denna balken har suttit ihop med taket för att få ett stabilt tak. Så jag ser ingen helst anledning till varför vi skulle bli klassade i superstreet eller extreme bara för att vi åtgärdar FEL på bilens originalutförande...

                          (Klicka för större)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Street A F**tpanda

                            Originally posted by Andreas.F View Post
                            JALLE:
                            Så jag ser ingen helst anledning till varför vi skulle bli klassade i superstreet eller extreme bara för att vi åtgärdar FEL på bilens originalutförande...

                            (Klicka för större)
                            Det kommer ni inte heller göra. Ni kan limma dit den med något likvärdigt som orginalet.

                            Så står det i reglerna, och vi skall alla följa dom, så ni behöver inte följa rådet som JALLE ger.

                            Han ger er nog det rådet för att det kan underlätta eventuella ifrågesättningar från andra.

                            Men enligt reglerna, så kan ni LIMMA tillbaka den balken.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Street A F**tpanda

                              Nej varför lyssna på den svenska huvuddomaren för dBDrag!!!

                              jag vill bara hjälpa er så ni inte för bekymmer när ni skall ut och tävla!!!

                              jag kommer ställa en fråga på vårt internationella domar forum med era bilder som referens.

                              ÄR det limmat från fiat?
                              eller har föregående ägare gjort det?

                              men är det limmat från fiat godkänner jag ändå varken kemiskmetall eller pl400.
                              men jag återkommer med ett slutgilltigt svar i denna frågan.

                              och jag är här för att hjälpa er!!! Inget annat
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Street A F**tpanda

                                Har aldrig sett en panda där balken sitter fast med taket! Tror detta är en form av "störtbåge", den sitter ihop med b-stolparna och inte med taket. "klegget" är troligtvis en form av ljuddämpning så det inte skallra! Så jag håller med jalle! Den ska INTE limmas!
                                Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                                www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                                Comment

                                Working...
                                X