Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper goes Pioneer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Mini Cooper goes Pioneer

    Instämmer med de andra. Takräcke på.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #77
      Re: Mini Cooper goes Pioneer

      Tack för en pratstund på långfredagens Elmia.
      Din Cooper ÄR en ögonmagnet, så j-la fräck och cool, precis som en Cooper skall vara!

      Nu blev den inte mycket till provlyssning, men en annan gång

      Comment


      • #78
        Re: Mini Cooper goes Pioneer

        Trevligt litet bygge detta, och som du sa lär inte bakrutan imma igen i första taget om du har stereon på 😄
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #79
          Re: Mini Cooper goes Pioneer

          Är det inte dax att lägga upp lite bilder här är grymt nyfiken på vad du har hittat på

          Comment


          • #80
            Re: Mini Cooper goes Pioneer

            snyggt bygge landen!!!! klart du ska ha takräcket vore fett med ett eget stereo system inbyggt i koffert stil som sagt man följer dina härliga galenskaper . ..

            Comment


            • #81
              Re: Mini Cooper goes Pioneer

              Hej vänner!

              Jag har varit rent usel på att uppdatera denna tråd och jag har förstått att det ändå är ett par st som läser den. Det känns som att forumtrådar är likt dinosaurierna ett utdöende släkte, vilket är lite synd.

              Dessutom så har Imageshack börjat bråka och vill ha 953 dollar/år för att jag skall fortsätta att ladda upp bilder. Denna betaltjänst som jag har används enbart för att posta bilder här så det känns inte riktigt värt det. Jag kommer därför tills att jag har hittat en lösning på detta bara fortsätta attdokumentera på Facebook. Kanske gör en separat sida för detta på FB för att ointresserade vänner där slipper se det. En del tycker tydligen det är ointressant och tycker att träningsbilder med en text om hur många"squats?" som gjordes och hur mycket människan väger är mer intressant. Facebook är en rakt neråtgående spiral i socialt förfall i många anseenden.

              Jag kan för den som är intresserad länka till mina fotoalbum på Facebook sålänge.

              Byggtråden: https://www.facebook.com/loslandenos...0573411&type=3

              Lite träffbilder: https://www.facebook.com/loslandenos...0573411&type=3

              För dom som njuter av text i kubik så häller jag ut lite text om bilen nedan även om jag fortfarande står fast vid mitt tidigare uttalande:

              "En byggtråd utan bilder är som onani utan utlösning, totalt meningslöst"

              Den lilla kojan stod klar en dag innan Elmia vilket jag inte trodde. Det var dessutom en hel del grannar som inte trodde på det heller men det gick.

              Elmia var riktigt kul och jag passar på att tacka alla som kom förbi med glada tillrop för bilen blev riktigt omtyckt och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag är stolt över den.

              Under sommaren har jag knappt gjort något på den förutom att åka på olika träffar med den och ha skitkul!
              Någon lust att tävla med den har inte infunnit sig än iaf utan att jag näjer mig med att demospela med den.

              Nu innan Vallåkra så lackas delar av bilen om och ett par mindre modifkationer görs, som tex en liten panel runt växelspaken för att rymma Aux och USB-uttag.

              Funderar även på att riva ur värmepaketet för att få en liten bättre "clean look" i kupén.

              Det enda som är lite synd är att jag inte har fått bilen besiktigad än men detta har löst sig genom att jag har köpt en ett bilsläp så jag skäms för att säga att bilen numer är en "trailer queen" om så för denna säsongen.

              Tankennvar inte från början att det skulle vara så och tanken om att min ochmin frus lilla ögonsten nu inte är en glassätarbil längre gjorde mig lite bekymrad.

              Så jag köpte en till Mini 63:a som är ett långtidsprojekt och den kommer inte att skyndas fram.

              För att stilla korttidsberoendet så köpte jag dessutom ytterligare en mini 70:a som är lite längre fram i processen att bli en restomod-byggd glassracer.

              Så nu har vi 4st Hundkojor hemma på gården vilket känns tryggt.

              Min omgivning undrar varför jag behöver så många och det självklara svaret på detta är att ni anar inte hur många kojor det går åt för att fylla en parkeringsplats. Det är att jämställa med en konstnär som målar en halv tavla att lämna hålrum i den mark som jag har betalt dyra pengar för.



              Får nog erkänna att jag har blivit lite väl såld på Mini Cooper, det är ju ändå inte storleken som räknas.

              Fridens Lilljor Landén
              Attached Files
              Mini Cooper goes Pioneer
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
              Volvo V50
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

              Sponsorer som håller mig flytande:
              Pioneer, Stinger

              Comment


              • #82
                Re: Mini Cooper goes Pioneer

                Här är min sida på Facebbok, https://www.facebook.com/pg/Land%C3%...=page_internal
                Mini Cooper goes Pioneer
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                Volvo V50
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                Sponsorer som håller mig flytande:
                Pioneer, Stinger

                Comment


                • #83
                  Re: Mini Cooper goes Pioneer

                  verkligen bra kämpat av dej landen och ja ju fler hundkojor desto roligare att bygga runt i dom med olika teman .. tröttnar du på ena kojan så gå till nästa och bygg.. du verkar ju ha en massa ork i dina byggen vart du får den vet ja inte, men kul att läsa dina bravader var gång e ju av godo. så stort lycka till med dina valpar nu för dom har väl inte växt o blivit klara ännu??? nä som husse e du den som ska forma dom ... och vi andra bara läser och förundras av din kunskap....

                  Comment


                  • #84
                    Re: Mini Cooper goes Pioneer

                    Snyggt bygge, och kudos till postningen för alla oss som fortfarande tror FB är en fluga

                    Har själv några kojor så roligt att se andras byggen.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Mini Cooper goes Pioneer

                      Meget Nice

                      Comment

                      Working...
                      X