Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

    galet läckert bygge
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

    Comment


    • #62
      Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

      Det är bara brutalt läckert från topp till tå. Gösses vad mycket inspiration man plötsligt fick att sluta göra "temporära" lösningar och istället våga kötta på så här seriöst på något som skall kunna få sitta kvar... fantastiskt nice!

      HOppas absolut du komme rtilblaka med nästa bygge och då redan från början gärna

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #63
        Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

        Galet snyggt! Heder åt dig, tackar, bugar och bockar för inspirationen!

        Comment


        • #64
          Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

          Riktigt fint och stilrent bygge, gillar detaljerna på kablage och montering Sådana detaljer som gör skillnaden

          Comment


          • #65
            Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

            Tackar hjärtligt för alla fina kommentarer! Ovärdeligt att få höra..
            Kommer garanterat tillbaks med nästa bygge, men det dröjer förmodligen innan jag vill bygga om eller har ny bil!
            2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

            Comment


            • #66
              Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

              Tjena hallå!


              Har suttit å läst igenom hela tråden såhär på kvällen å jag måste säga att de vart redigt jävla cleant å snyggt bygge satt alla furtisjutton tummar upp!

              Jag har samma basar som du och jag tycker aboslut inte att basen vart ''flåsig'' när man körde med portad låda satt haru tid över å vill testa så bygg ihop en portad låda du kommer nog inte ångra dig Redigt trevliga grejer du stoppat ner i bilen oxå

              Hoppas vi får se mer av dina byggen då de va riktigt trevligt skrivet å bra bilder
              SM 3a Bassrace 129,9 2013

              Sponsorer :
              Anderssons bilservice
              Persbylånga 120, 748 94 Örbyhus
              0295-10850

              sigpic

              Comment


              • #67
                Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                Väcker liv i denna gamla tråd i hopp om att trådskaparen kanske svarar.
                Vill först säga att denna tråd, även om jag läst den på audizine istället, har inspirerat och hjälpt mig i mitt bygge.
                Så till min fråga, har Varta H3-batteriet (vått 100Ah) fungerat bra? Var det några problem med att få det få plats? Jag funderar nämligen på att sätta ett H3 i min B7.
                Jonas, Umeå

                Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                Comment


                • #68
                  Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                  Originally posted by tvett View Post
                  Väcker liv i denna gamla tråd i hopp om att trådskaparen kanske svarar.
                  Vill först säga att denna tråd, även om jag läst den på audizine istället, har inspirerat och hjälpt mig i mitt bygge.
                  Så till min fråga, har Varta H3-batteriet (vått 100Ah) fungerat bra? Var det några problem med att få det få plats? Jag funderar nämligen på att sätta ett H3 i min B7.
                  Va kul att denna fortfarande är till hjälp och inspiration, tack!
                  Gällande batteriet så har jag aldrig haft några problem med det och det sitter i än idag.
                  Bilen har varit avställd och stått i kallgarage under vintern sedan den varit i min ägo och har endast varit "rastad" ca 1 gång i månaden med en körtur på 15-20 minuter men har alltid varit pigg att starta vid 20-25 minusgrader.
                  Har bara underhållsladdat på höst el. vår men aldrig pga att det inte orkat med eller laddat ur, rekommenderas starkt!
                  Passar precis utan modifikation, men är i största laget.. Hade det varit lite större hade det blivit problem med fastsättning!
                  Dock är generatorkabeln lite kort för mina Audison polskor så + sidan sitter den snett som du kan se på bild.
                  Hade egentligen planer på att dra ny generatorkabel för att ordna upp men det blev aldrig av och detta kommer du säkert undan om du har OEM polskor eller annan typ, för mig är det bara en kosmetisk detalj och inte något problem så sett.
                  Hoppas detta svarade på din fråga, är det något mer du undrar över så fråga på!
                  2007 Audi A4 Avant 2.0 TQ 6MT S-Line

                  Comment


                  • #69
                    Re: Audi A4 Avant -07 Hertz, första bygget

                    Tack för svar! Jag gjorde slag i saken och inhandlade ett H3, gick på plats utan problem. Använder OEM-skorna med säkringshållaren för generatorkabeln. Kommer behålla dessa och inte göra någon big 3, då jag inte tar ut några jätteströmmar och har en konding där bak.
                    Jonas, Umeå

                    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                    Comment

                    Working...
                    X