Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 -97 Brukisbygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

    Originally posted by micke999 View Post
    de tänkte du inte göra!för porten får inte plats i 6"
    jo om man gör så som du menar med 2 15'' du menade

    Comment


    • #17
      Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

      Originally posted by ville91 View Post
      jo om man gör så som du menar med 2 15'' du menade
      kan ta de på sms istället, å inte förstöra den här tråden
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #18
        Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

        ppk, jäklar inte illa men inget jag har som prio mål, vill ha ett rent och bra ljud bara, sen om man får hög decibel är det väl ett plus =)

        Har gjort någon timma i verkstan idag..
        Så får bli en lite update på vad som hänt



        Måste bara införskaffa, lister, typ av plexiglas som ska vara mer reptåligt tappat namnet på materialet just..
        Sen ska ju allt så klart kläs också...
        Går sakta men säkert framåt ändå =)
        Last edited by Rutan; October 1, 2012, 23:14.

        Comment


        • #19
          Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

          polycarbonat, makrolon eller lexan är det du ska ha. Samma sak olika namn bara. Men visst blir det repigt bäst att använda glas och billigast.

          Comment


          • #20
            Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

            Jo har kollat runt och glas är det billigaste samt bättre mot repor osv =)

            Ska ta och uppdatera lite om vad som som händer och sker, lite svagt om komentarer dock, inget intressant.
            Hör gärna om vad ni tycker och tänker om bygget än så länge och tips på vad ni skulle göra osv =)

            Började med att sätta bafflarna där jag vill ha dom och så att det funkar med att sitta någolunda bekvämt och så att dörren faktiskt går att stänga :P



            Sen skulle allt kopieras


            På med tyget =)


            På med ett lager av polyester


            Första lagret av glasfiber

            Har inte rullat ur all luft riktigt här...

            Botten botten plattan klädd =)


            Har aldrig pysslat med att plasta av något slag så all kontruktivkritik som ni kan ge är jätte uppskattat!
            Känner mig nöjd än så länge MYCKET kvar men det tar sig!

            Over and out!
            /Rutan
            Last edited by Rutan; October 11, 2012, 22:45.

            Comment


            • #21
              Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

              ser ju toppen ute =)
              hur löser du öppning till koffertlukan & tanklocket i förrardörren ?

              Har själv en v70 som jag byggt ljud i samt tävlar med =)

              http://www.garaget.org/?car=229496&image=2378042
              TEAM BERGET

              Comment


              • #22
                Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                Originally posted by pierre View Post
                ser ju toppen ute =)
                hur löser du öppning till koffertlukan & tanklocket i förrardörren ?

                Har själv en v70 som jag byggt ljud i samt tävlar med =)

                http://www.garaget.org/?car=229496&image=2378042
                undrar jag oxå=) skulle va nice med dubbla RK middar i dörrarna

                Comment


                • #23
                  Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                  Originally posted by pierre View Post
                  ser ju toppen ute =)
                  hur löser du öppning till koffertlukan & tanklocket i förrardörren ?

                  Har själv en v70 som jag byggt ljud i samt tävlar med =)

                  http://www.garaget.org/?car=229496&image=2378042
                  Kommer att flytta "knapparna" till mittkonsolen, kan lägga upp bild på det när det gör och är gjort =) kommer mäta upp och se vilka kontakter som används till vad och göra om till vanliga fjädrande knappar =) Snygga så klart

                  Är lite seg på att uppdater men jag har häcken full på jobbet, lär in mig på tillbehörs sidan och ska lära mig att montera solfilm och ska upp med montrar och allt annat samtidigt, ska göra lite mer på dörrsidorna imorgon sen ska kabel in handlas snart =)
                  Bagaget ska också tas och göras klart så jag får det snyggt igen också =) eller klart men bottenplattorna ska göras klara sen är det MYCKET kvar innan allt är klart =) men maj nästa år ska jag ha bilen så gott som klar invändigt! Försöka duger

                  Höll på att tappa bygg lusten när jag gick ut i lagret och fick se att A6 steget hade varit i backen och lösa detaljer fanns inuti..... Men äsch det är löst nu, bara synd att personer inte kan erkänna att dom gjort det :/

                  Stay tuned!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                    Former och helhet ser ju tvärnice ut! Diggar't stort!

                    När det kommer till konstruktiv kritik, på konstruktionen, får jag enbart referera till vad jag själv har läst mig till på forumet hära...
                    Det brukar då påtalas att man gärna vill skrapa/slipa vinylen för att få plasten att kunna fästa så väl som möjligt. Det syns inte om du gjort eller inte.

                    Nästa gäller baslådans portar. Vad är det för portarea på dem? De ser fruktansvärt små ut, och risken för blåsljud lär vara överhängande när man väl köttar upp volymen..

                    Men all in all, ser gött ut och jag blir inspirerad att hasa ner till min egen polyesterbucket =D

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • #25
                      Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                      Hur går det? Nått nytt???

                      Comment


                      • #26
                        Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                        Hallå alla fulla och glada!

                        Jag är själv inte full men glad, var ett SJUKT bra tag sedan jag sa någonting på detta forum då jag har haft häcken full med annat, inget snuskig(!), har flyttat ihop med tjejen och hon och jag kom överrens om att ha bygget på is lite tid så vi fick i ordning allt i lägenheten, vilket kändes som prio ett =)
                        Nu när det är sagt och gjort så sitter jag här på alla hjärtans dag och skriver nåja bygget fortsätter nu till veckan då dörrsidorna görs så gått som klara och ska monteras för att sedan börja spelas med så grejerna blir inspelade till sommare, har varit på volvo och beställt en massa clips till dörrarna och bagaget, sen ska mer dämpmatta införskaffas, fortfarande för högljutt utanför bilen.
                        Har måååånga nya ideer på bygget som jag vill genomföra, vilket känns väldigt motiverande, skrämande men samtidigt så jäkla roligt, sen ska jag göra klart mina ursprungs ideer innan något nytt påbörjas så inte allt är rivet och jag inte vet i vilken ände jag ska börja..
                        Kommer att spela in focal högtalarna med mitt Helix four steg för att sedan byta upp mig och funderar då på vad man ska köra för 4-kanals steg till dom, eller om man kör dubbla 2-kanals bara för att få fler
                        För och nackdelar med ett 4-kanals jämnfört med 2st 2-kanals?
                        Im back och det jag påbörjat ska vara klart tills i maj =)


                        Originally posted by zrken View Post
                        Former och helhet ser ju tvärnice ut! Diggar't stort!

                        När det kommer till konstruktiv kritik, på konstruktionen, får jag enbart referera till vad jag själv har läst mig till på forumet hära...
                        Det brukar då påtalas att man gärna vill skrapa/slipa vinylen för att få plasten att kunna fästa så väl som möjligt. Det syns inte om du gjort eller inte.

                        Nästa gäller baslådans portar. Vad är det för portarea på dem? De ser fruktansvärt små ut, och risken för blåsljud lär vara överhängande när man väl köttar upp volymen..

                        Men all in all, ser gött ut och jag blir inspirerad att hasa ner till min egen polyesterbucket =D
                        Tackar tackar! =)
                        Har jag inte gjort nej, men test bygge första så här, har aldrig haft möjlighet att hålla på med att plasta eller bygga på denna nivå.
                        Så misstag kommer att komma learning by doing =) kommer att fästa dom på annat sätt, vill ha möjligheten att ta lös och bygga annan konstruktion ifall dom inte uppfyller mina förväntningar =)

                        Um ja du bra fråga som jag tyvärr inte har svaret på ska ta reda på det! Är dock inget blåsljud tack och lov, spelar rent och snyggt!
                        Just do it!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                          Originally posted by mr_c View Post
                          Hur går det? Nått nytt???
                          Nu går det bra =) tack som undrar!
                          Jo har en del nytt som är gjort men känns inget vitsigt att mjukstarta med en liten uppdate, kommer en Massive sen

                          Stay tuned

                          Comment


                          • #28
                            Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                            Kan lägga upp lite hur det ser ut


                            Spacklat lite


                            Gjort klart övre plattan.


                            Ihop skruvad och klädd vart ok, inte nöjd men ok.


                            Som synes på bilden har jag fått kapa bort lite av dörrsidan missberäkning ifrån min del
                            Sådant man får räkna med när det är första gången, tänkte inte riktigt på allt samt har jag fått kapa bort lite plast runt "sargen" på dörrsidan, det byggde för mkt så dörren gick inte att stänga, var ett jäkla pyssel må jag erkänna! Misstag som sällan och aldrig ska upprepas!

                            Lite kort uppdatering på lite som hänt, basen är inspelad och körs på lite högre pump, dock så är det lite för kallt ute för att pumpa på ordentligt...

                            Stay Tuned!
                            /Rutan
                            Last edited by Rutan; February 18, 2013, 18:00.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                              hur gorde du med knapparna ?
                              TEAM BERGET

                              Comment


                              • #30
                                Re: Volvo V70 -97 Brukisbygge

                                Originally posted by pierre View Post
                                hur gorde du med knapparna ?
                                Jag har kört utan dörrsidor i flera månader och inte gjort något än, kommer att komma en bild på det så fort det är gjort det villsäga ungefär i helgen då det ska plöjas ner en och annan timme =)
                                Lovar att det kommer bild och förklaring då =)

                                Comment

                                Working...
                                X