Announcement

Collapse
No announcement yet.

The GEEZUS project 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: The GEEZUS project 2006

    Tänkte att jag lägger upp ett gammalt projekt om det går för sig. Bilen har sedan länge tjänat sitt syfte som demobil och dess öde idag är okänt för mig.
    Bilen byggdes som demobil med Phoenix-Gold produkter huvudsakligen. N-Core var leverantören så Triusar åkte med av bara farten Bilen i fråga är en Mitsubishi Galant 1994 årsmodell. Kittet är Erebuni







    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: The GEEZUS project 2006

    Goda råd är ju dyra som sägs och dämpmaterialet blev platonmatta. Funkar superfint och kostar bara bråkdelen av vad andra dämpmattor gör. Sagt och gjort. Bilen strippades och dämpades. Dubbla Exide-Gel batterier med en 25A pulsladdare. Anledningen till att det blev plywood Ingen aning, kommer inte ihåg











    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: The GEEZUS project 2006

      Baslådorna fick det utrymme som fanns och i detta fallet blev det ca 25liter per sida till dubbla 12" PG XENON. Kopplade som Isobaric. Den lite lätt störda killen ni ser på bilden är ingen annan än PellePlast "världens sjukaste skejtare" och tillika en av mina absolut bästa vänner. Han är ansvarig för att bilen blev lackad i högsta showroom-class.







      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #4
        Re: The GEEZUS project 2006

        Dags för lite rackbygge till X-Boxen och säkringar. Som vanligt ringde min telefon stup i kvarten så jag fick verkligen bejaka min kvinnliga sida och ha simultankapacitet. Som sagt, baslådorna var väldigt små och jag hade mina tvivel om bilen skulle rocka på ordentligt. Den gjorde det, med besked Fråga JonasH, han kan intyga. Räcker inte det kan även Robsarve ge ett utlåtande
        Nu blir det inte fler bilder ikväll men kanske kommer jag tillbaka i morgon med fortsättningen







        Last edited by Gandalf; September 20, 2011, 22:47.
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment


        • #5
          Re: The GEEZUS project 2006

          Ser riktigt kul ut
          Hur stor skärm hade du tänkt få in?
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #6
            Re: The GEEZUS project 2006

            Originally posted by Softis View Post
            Ser riktigt kul ut
            Hur stor skärm hade du tänkt få in?
            Då denna demobil ej finns i demobilssyfte mer står i första tråden.

            Men storlek på skärmen kan nog den gode herr Malmborn svara på

            Comment


            • #7
              Re: The GEEZUS project 2006

              Instrumentbräda!! En vettig uppfinning där man kan ha både instrumentkluster och andra viktiga knappar. MEN även högtalare. 6st Triusar huseras. Mätartavlorna specialbeställdes från Amerikat Alla extra mätare kom från den numera avlidna firman Nextgenracing.









              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #8
                Re: The GEEZUS project 2006

                Kapitel: Dörrsidor. Inte mycket att säga. Dubbla 6.5" från Phoenix-Gold.
                Ratt, pedaler och spakar kom från Japanska Tenzo-R
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: The GEEZUS project 2006

                  VARNING! VARNING! VARNING!

                  Följande inlägg innehåller en mycket känd person inom billjuds-Sverige. Med respekt för hans familj och vänner kommer jag ej att namnge honom utan vi kan kalla honom för Xson.:cool
                  Jag ÄR Gandalf!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: The GEEZUS project 2006

                    Slutstegsrack! 6st Xenon slutsteg skulle ju bara gå att krångla in i bilen. Lösningen blev att sandwichmontera dem
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: The GEEZUS project 2006

                      SLUTGILTIG VARNING!!

                      Nästa inlägg kommer han.....Xson
                      Jag ÄR Gandalf!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: The GEEZUS project 2006

                        Min unge och flitige medhjälpare Xson (det var 2006 så han var bara 17år på den tiden). Mycket kabeldragning blir det
                        Jag ÄR Gandalf!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: The GEEZUS project 2006

                          coolt bygge kul att du kastar upp de så här i efterhand
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #14
                            Re: The GEEZUS project 2006

                            Höst. Blåsigt. Ca 4grader varmt. Inga dörrar. Inga säten. 4mil till lackfirman.

                            And off we go

                            Lacken kom från PPG House of Color. Tangeringe Mist. 4lagers effektlack med ytterliggare ca 5lager klarlack.
                            Jag ÄR Gandalf!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: The GEEZUS project 2006

                              Ja! Så här blev bilen till slut. Lackjobbet är något enastående och på frågan vad en sådan lack kostar hamnar prislappen på ca 100 000kr.

                              Om jag saknar bilen? Japp det gör jag men bara uttrycket i grabbens ögon när han körde den hemifrån när han köpt den var obetalbart. Det tog ca 5timmar att köra de 20milen mellan Ängelholm och Jönköping för honom. På frågan varför.
                              :Jag var bara tvungen att köra småvägarna så jag kunde glänsa i alla småorter på vägen
                              Jag ÄR Gandalf!!!

                              Comment

                              Working...
                              X