Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old September 25th, 2017, 18:55   #171
carlr
Senior Member

Rep Power: 232 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr
Default Re: BMW F36

Hundra år sedan det var några updates i den här tråden, känns som om det är dags nu. Jag tänkte jag skulle göra lite avbön på tävlingssäsongen som gått. Resultatmässigt har det varit lite spridda skurar, bland annat hade jag strul med spår 7 på EMMA-skivan de första två tävlingarna för säsongen.

På Springbreak visade det sig sedan att jag inte var den ende. Tydligen har den CD-transport som BMW valt för den näst sista versionen av NBT-huvudenheten för strama toleranser, alternativt någon typ av noisegate som kickar in då signalnivån blir för låg. Json har exakt samma issue i sin 1-serie, den skippar också spår 7

Totalt 5 deltävlingar blev det med början på Elmia (skitkallt) och sista på Vallåkra (regnigt) innan finalen (regnigt) - så typiskt svensk säsong alltså Säsongens höjdpunkt var helt klart Springbreak! Kanonväder och massa folk och bilar, synd bara att jag poängmässigt hamnade utanför pallen.

Placeringssviten blev till slut: 2:a, 4:a, 4:a, 1:a, 2:a, 1:a. Poängmässigt har jag fått ut mer och mer ur materialet ju mer tweaktid jag fick mellan tävlingarna (har ju inte oceaner av tid, reser drygt 200 dagar om året i jobbet...). Jag ökade från låga 189 i soundscore på Elmia till 246 på finalen, vilket får anses vara godkänt för en OEM-bil. Installationen har varit konsekvent max-poäng på alla tävlingar, vilket jag räknat med. Jag har inte byggt om något egentligen under hela säsongen, har däremot dämpat skuffen ytterligare då jag hade en del vibrationer.

Slutligen så knep jag då förstaplatsen i Skilled OEM i lördags på finalen vilket kändes gott. Bilen låter bra nu och installationen har varit riktigt solid och problemfri i över ett år nu

Nu väntar eventuellt ett EM i Salzburg i mars, och med största säkerhet en ny säsong 2018. Planer finns redan, kan bli en lätt ombyggnation av väl valda delar

Hoppas på gott samarbete med Team Ljudbyggaren även nästa säsong. Stort tack till Tonny, Maysan och Sören med flera för en trevlig säsong!

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old September 26th, 2017, 08:09   #172
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 356 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

Gratulerar!

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Old September 26th, 2017, 19:59   #173
octan
Senior Member

octan's Avatar

Rep Power: 352 octan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant futureoctan has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by carlr View Post
Nu väntar eventuellt ett EM i Salzburg i mars
Spännande

Tack själv!

OctanAudio
Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
Team Ljudbyggaren
octan is offline   Reply With Quote
Old September 26th, 2017, 22:33   #174
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 604 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Ja grattis igen till 1:a platsen, gillade verkligen ljudet nu på finalen.

Hoppas vi ses snart så vi kan smida lite planer

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Old October 5th, 2017, 10:58   #175
camaroanders
Junior Member

Nice :-) :-)
camaroanders is offline   Reply With Quote
Old October 8th, 2017, 13:02   #176
Nordenmark
Senior Member

Nordenmark's Avatar

Rep Power: 286 Nordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to beholdNordenmark is a splendid one to behold

Nu har jag läst igenom hela tråden, stilrent och snyggt bygge i en snygg bil. Och grattis till första placeringen!
Old October 8th, 2017, 16:50   #177
carlr
Senior Member

Rep Power: 232 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by camaroanders View Post
Nice :-) :-)
Quote:
Originally Posted by Nordenmark View Post
Nu har jag läst igenom hela tråden, stilrent och snyggt bygge i en snygg bil. Och grattis till första placeringen!
Bockar och bugar!

Team Ljudbyggaren
Old October 13th, 2017, 08:30   #178
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 604 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Ja lite småfix på den och man får sig en match

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

International Head Judge
Old October 13th, 2017, 08:31   #179
carlr
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Nonne View Post
Ja lite småfix på den och man får sig en match
Det är allt några pinnar kvar dit upp

Team Ljudbyggaren
Old October 15th, 2017, 15:24   #180
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Nej nej nej, du flåsar Farmor i nacken

Ljudbyggaren sedan 1998

International Head Judge
Reply

Thread Tools

Posting Rules