Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xbox i bilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xbox i bilen?

    Innan jag själv börjar labba/bygga är det ju bra och kolla om någon annan redan har erfarenhet. Jag tänkte stoppa in en Xbox 360 i bilen. Varför frågor någon säker, för att jag kan och vill
    Största problemet är att jag just nu inte ens vet i vilken bil den skall in i då jag (eller snarare min underbara och tålmodiga hustru) är utan 1:a bil. Vi har inte hittat en värdig ersättare till SM 3:an i A30L 2007 än.

    Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig av sin visdom?

    Tänker ha 2st 7" eller något liknande i nackkuddarna. Eller en större skärm i taket.
    Vis vobiscum sit!

  • #2
    Re: Xbox i bilen?

    Originally posted by Nordenmark View Post
    Innan jag själv börjar labba/bygga är det ju bra och kolla om någon annan redan har erfarenhet. Jag tänkte stoppa in en Xbox 360 i bilen. Varför frågor någon säker, för att jag kan och vill
    Största problemet är att jag just nu inte ens vet i vilken bil den skall in i då jag (eller snarare min underbara och tålmodiga hustru) är utan 1:a bil. Vi har inte hittat en värdig ersättare till SM 3:an i A30L 2007 än.

    Är det någon som har erfarenhet och vill dela med sig av sin visdom?

    Tänker ha 2st 7" eller något liknande i nackkuddarna. Eller en större skärm i taket.


    Vet inte om du tänkt använda Xboxen under färd?
    Isåfall tror jag att du ska välja någon annan konsoll, Xbox 360 konsollerna är väldigt känsliga för vibrationer. Lätt att det blir skador på skivorna.

    Men annars så är ju Xboxen en grym konsoll som det finns oändligt med spel och andra möjligheter till

    Comment


    • #3
      Re: Xbox i bilen?

      Tror inte min arbetsgivare tycker det är så bra med en annan konsol, eller jo en gammal krysslåda fungerar ju med, men det har jag ingen.
      Hade tänkt använda lådan till ungarna, som är lite bortskämda under bilfärder, sedan tidigare.

      Men du har helt rätt, det är ju bara musik som kan spelas upp från hårddisken, allt annat spelas på skiva
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Xbox i bilen?

        Originally posted by Nordenmark View Post
        Tror inte min arbetsgivare tycker det är så bra med en annan konsol, eller jo en gammal krysslåda fungerar ju med, men det har jag ingen.
        Hade tänkt använda lådan till ungarna, som är lite bortskämda under bilfärder, sedan tidigare.

        Men du har helt rätt, det är ju bara musik som kan spelas upp från hårddisken, allt annat spelas på skiva

        Oj, glömde helt bort vart du arbetade nu.
        Men om ungarna inte är så kräsna med att ha dom nyaste spelen och senaste konsollen och du tänkt använda boxen som mediaspelare och spela upp allt från hårddisken så tycker då jag att gammla Xboxen är mycket lättare att använda. Med ett chip i den kan man t.ex. köra linux på den. Eller bara spara alla spel på hårddisken och inte behöva använda skivor alls. Man kan även ha bådeoch. Då ändrar man mellan dom med en brytare på chippets yttre panel. Och om man kör allt från hårddisken så behöver man ju alldrig oroa sig för skivor. Och om jag inte kommer ihåg helt fel så klarar xboxen 320Gb hårddiskar utan problem. Å det räcker ju till många spel och mycket musik

        Comment


        • #5
          Re: Xbox i bilen?

          Originally posted by Nordenmark View Post
          Men du har helt rätt, det är ju bara musik som kan spelas upp från hårddisken, allt annat spelas på skiva
          Det går ju att lösa så den kan läsa allting från hårddisken även backup-spel som det så vackert heter.

          mvh
          Martin

          Comment


          • #6
            Re: Xbox i bilen?

            dock så måste man väl ha skivan i för att kunna spela? Det enda som blir bättre med att lägga in på hårddisken blir isf att laddningstiderna blir kortare, så länge man inte har chippat sin låda
            Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

            Comment


            • #7
              Re: Xbox i bilen?

              Originally posted by dallas View Post
              Det går ju att lösa så den kan läsa allting från hårddisken även backup-spel som det så vackert heter.

              mvh
              Martin
              Tror inte det är aktuellt för min del, om det inte är MS program som används till det...
              Vis vobiscum sit!

              Comment


              • #8
                Re: Xbox i bilen?

                Varför inte en Nettop t.ex en Eeebox med Win7 och media player? Om du nu inte skall ha 360n för promosyfte. Då kan du ju ha film och musik på hårddisken (ja, det är lagligt om du säkerhetskopierar dina egna filmer) och även köra den som HTPC när ni är framme dit ni skall. Sämre på spel dock.

                http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=feOf1lR3z93Xf3OQ
                /tycker Erik.

                Comment


                • #9
                  Re: Xbox i bilen?

                  Originally posted by Robsarve View Post
                  Varför inte en Nettop t.ex en Eeebox med Win7 och media player? Om du nu inte skall ha 360n för promosyfte. Då kan du ju ha film och musik på hårddisken (ja, det är lagligt om du säkerhetskopierar dina egna filmer) och även köra den som HTPC när ni är framme dit ni skall. Sämre på spel dock.

                  http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=feOf1lR3z93Xf3OQ
                  Inte helt fel, tror jag lägger Xbox tanken på is och funderar vidare din tanke Erik. MS gör ju faktiskt PC spel med
                  Vis vobiscum sit!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Xbox i bilen?

                    + att ett 360 drar rätt ordentligt med ström. Men det hade du nog redan räknat ut.
                    Linus "Lellen" Andersson

                    Passat kombi 01 clean edition
                    Espl,Bassrace

                    Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                    Svensk mästare Super street NW -06

                    Comment


                    • #11
                      Re: Xbox i bilen?

                      Vad är det för typ av spel du har tänkt att köra på datorn i bilen och hur vill du styra den? Är det några fler funktioner du vill ha på den, typ GPS navigering, streamad musik genom internet, www browser och dyl?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Xbox i bilen?

                        Film, spel och musik är det viktigaste, nav har jag redan separat. Men allt annat man kan få till är en ren bonus
                        Vis vobiscum sit!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Xbox i bilen?

                          Vad för typ av spel har du tänkt dig spela? Det går inte att spela många spel på en Atom processor. Det kan vara ide att köpa ett litet mini-itx chassi och ett intel itx moderkort och en billig core2duo prop istället. Då får du en strömsnål dator med rejält kapacitet.
                          Intels senaste integrerade grafik kort GMA X4500 har hyffsad speed och bör klara de flesta spel utan problem i den upplösningen man kommer att köra i bil, typ 800*600 eller 1024*768. sedan behöver du ett bil-pc nätaggregat till det, ett av de mer billiga och prisvärda är M2-ATX aggen. Prismässigt lär du komma ned under vad EEE burken kostar med väsentligt bättre prestandad. DVD brännare kanske du klarar dig utan och kan spara någon krona.

                          exempel på låda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481439
                          exemplel på moderkort http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=395284
                          exempel på processor http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=352426

                          Comment


                          • #14
                            Re: Xbox i bilen?

                            PC games for Windows Men exakt vilka vet jag inte, har inga PC spel idag till ungarna.

                            Tack för tipsen Heddan!
                            Vis vobiscum sit!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Xbox i bilen?

                              Frågan är hur krävande spel han kommer att köra och om datorn kommer palla det. Om han ska köra till exemepl need for speed shift, pallar denna datorn det då?

                              Comment

                              Working...
                              X