Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

    Tänkte köpa ett större USB minne att ha i bilen istället för flera små.

    Jag hittar ingenstans där det står hur pass stort minne som stereon klarar av och har läst innan att somliga stereos inte har klarat av större minnen.

    därför undrar jag hur pass stort klarar denna stereon av?

  • #2
    Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

    undrar me samma sak.

    har själv en 9880r och har testat lite olika minnen men dom flesta har inte funkat:S

    Är det så att det ska vara ett speciellt format på minnet? tex FAT eller vad dom heter?

    kör just nu med minnet från min mobil i en usb adapter.

    har kollat in mig lite på några 32-160gb för några hundralappar:P å ja jag vet att det är jävligt stort och att jag troligtvis inte kommer kunna fylla det men det är ju skoj att ha lite extra utrymme
    TEAM BROSSAN

    SM 2:a i outlaw på Easca SM

    Comment


    • #3
      Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

      fat32 och ntfs ja! du borde kunna ändra formatet på dom själv om jag inte minns helt fel!

      när detta ändå är på tal så tänkte jag bara fråga hur en ipod touch fungerar ihop med en 9880r, går det att ändra låt genom ipoden osv?
      För mycket är lagom

      Comment


      • #4
        Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

        Originally posted by Punti View Post
        fat32 och ntfs ja! du borde kunna ändra formatet på dom själv om jag inte minns helt fel!

        när detta ändå är på tal så tänkte jag bara fråga hur en ipod touch fungerar ihop med en 9880r, går det att ändra låt genom ipoden osv?
        jadu jag vet inte för jag har inte kommit så längt att skaffa en ipod än men det kommer. tror inte det ska vara några probs. snacka med jimmy på BB så får du nog svar på din fråga.

        är det bara att formatera om minnet? fan det var ett tag sen man höll på med datorer mm:P
        TEAM BROSSAN

        SM 2:a i outlaw på Easca SM

        Comment


        • #5
          Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

          Originally posted by Clarran View Post
          jadu jag vet inte för jag har inte kommit så längt att skaffa en ipod än men det kommer. tror inte det ska vara några probs. snacka med jimmy på BB så får du nog svar på din fråga.

          är det bara att formatera om minnet? fan det var ett tag sen man höll på med datorer mm:P
          japp, var sjukt längesen jag formaterade utan att boota men jag har för mig att det ska fungera bara att klicka in på den här datorn, sen högerklicka på ditt usbminne. Sen i menyn som kommer där så klickar du dig fram till formatera. Följ anvisningarna eller vad som nu kommer, tror du kommer komma till ett ställe där du får välja filformat Vet ju inte vilket operativsytem du har men det lär vara något liknade i vilken version av windows du än har
          För mycket är lagom

          Comment


          • #6
            Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

            oki låter ju lätt
            då ska jag sno morsans gamla usb minne i imorgon och formatera om det å testa

            finns det någon "max" gräns för hur stora man kan ha?
            TEAM BROSSAN

            SM 2:a i outlaw på Easca SM

            Comment


            • #7
              Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

              Jag kan inte så hemskt mycket om huvudenheter, men jag skulle bli sjukt förvånad om det fanns en maxgräns.
              För mycket är lagom

              Comment


              • #8
                Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                HOPPAS

                blir iaf MINST ett 8gb och sen ett 1-2gb med toner,bastest och annat nyttigt som behövs
                TEAM BROSSAN

                SM 2:a i outlaw på Easca SM

                Comment


                • #9
                  Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                  8gb borde räcka, det är runt 100h musik eller 1000-2000 låtar om du vill se det så :P
                  För mycket är lagom

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                    lagom mkt:P kommer aldrig att lyssna på all musik men men vad ska man säga:P gillar att överdriva
                    TEAM BROSSAN

                    SM 2:a i outlaw på Easca SM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                      Jag hade tydligen runt 100gb musik på datorn, men jag vet inte vad det ska vara bra för.. Man har ju aldrig tid att lyssna på det ändå.

                      Gillar att överdriva ja, tycker de flesta här överdriver men som sagt, för mycket är lagom
                      För mycket är lagom

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                        haha håller me:P
                        TEAM BROSSAN

                        SM 2:a i outlaw på Easca SM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                          Finns ingen anledning att köra med stora minnen, men en sak som inte funkar är att blanda .wav och .mp3.

                          Läser spelaren in .mp3 som första format så spelas inte .wav!

                          Jag har ALDRIG haft problem att spela från usb, men haft otur med hårdiskuppspelning!
                          Här funkar Kenwood kanaon!
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                            USB upp till 32GB är inga problem. Men när det gäller hårddiskar funkar det väldigt sällan med över 40GB. Har för mig det hade nåt med drivspänningen från USB porten på bilstereon. Fast 40GB är otroligt mycket för enbart musik så det borde ju räcka.
                            Octan
                            Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                            Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                            OctanAudio
                            Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                            Fegens Vandrarhem

                            Bilstereoblog
                            Team Ljudbyggaren

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alpine 9884R - Max storlek på USB minne?

                              Hur blir det om man blandar .mp3 och .wma? krabbar det då också?
                              För mycket är lagom

                              Comment

                              Working...
                              X