Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitala signaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Digitala signaler

    Originally posted by hc_TK View Post
    Skal sammenligne dette mot cd fra min Alpine spiller og optisk ut.
    Ska du även köra en Alpine eller ska du utesluta den helt?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • Re: Digitala signaler

      Originally posted by Nonne View Post
      Ska du även köra en Alpine eller ska du utesluta den helt?
      Ser ingen grunn til å spille cder hvis jeg får all musikken på paden og den låter like bra eller bedre Får også spotify så da åpnes en ny verden for min del
      Derfor jeg ønsker tilbakemelding fra andre også for å høre deres er
      faringer.

      Comment


      • Re: Digitala signaler

        Jämför man en HU med analog utgång mot en dator med USB till digital omvandling så slår den kombon en HU med hästlängder.
        I alla fall den spelaren jag testade mot!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • Re: Digitala signaler

          Så bra.
          Jeg brukte optisk ut da fra IVA-W505
          Har akkurat fått 6to8, så nå skal jeg teste den opp mot min oppgraderte pxa-h701

          Comment


          • Re: Digitala signaler

            Originally posted by Nonne View Post
            Tur att vi räknas in till Danmark för paddorna funkar helt förträffligt här nere
            Haha

            Jag vet många som haft iPads permanentinstallerade här i Stockholm och uppåt i landet och de lägger helt enkelt av efter cirka 2 år, i nåt fall 3, i nåt fall inte ens ett halvår har de hållit.

            Den tempsvängning (temperaturcykling) som du ger den om du kör från -25 till +25 så pass snabbt som det blir är de helt enkelt inte gjorda för.

            Och i 25 minus så är skärmen knappt läsbar på många av dem...

            Ska man köra "padda" i bilen är det absolut så att man skall se till att man kan ta ut den. Är min åsikt.

            //Jonas
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: Digitala signaler

              Min bil står heldigvis i garasje på jobben og hjemme
              Har bestilt meg en Nexus 7 pad og en Dac, så nå er det bare å sette i gang!

              Comment


              • Re: Digitala signaler

                Har nå fått koblet opp min nexus 7 pad til en Hegel HD2 usb DAC med coax ut til 6to8.
                Kan ikke sammenligne direkte mot Alpine iva-w505 og pxa-h701 siden jeg også har fått nye forsterkere på plass (mosconi zero 4 og AS 200.4), men totalsett ble lyden mye tightere, musikalsk og rett ut himmelsk!
                Har ikke fått justert mye enda, men hører allerede store forbedringer på en del punkter.
                Blir utrolig gøy å få tunet alt på plass og få alt optimalisert

                Comment


                • Re: Digitala signaler

                  Originally posted by hc_TK View Post
                  Har nå fått koblet opp min nexus 7 pad til en Hegel HD2 usb DAC med coax ut til 6to8.
                  Kan ikke sammenligne direkte mot Alpine iva-w505 og pxa-h701 siden jeg også har fått nye forsterkere på plass (mosconi zero 4 og AS 200.4), men totalsett ble lyden mye tightere, musikalsk og rett ut himmelsk!
                  Har ikke fått justert mye enda, men hører allerede store forbedringer på en del punkter.
                  Blir utrolig gøy å få tunet alt på plass og få alt optimalisert
                  Det var lite synd att du inte kunde göra en mer direkt jämförelse, för det du gjort nu säger ju ingenting...

                  Eller jo, att ljudet blev bättre, och det kanske är allt som räknas, men vi vet inte riktigt av vilken anledning
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: Digitala signaler

                    Originally posted by jonash View Post
                    Det var lite synd att du inte kunde göra en mer direkt jämförelse, för det du gjort nu säger ju ingenting...

                    Eller jo, att ljudet blev bättre, och det kanske är allt som räknas, men vi vet inte riktigt av vilken anledning
                    Hehe. Har ikke rukket å hør så mye, fortsatt mye som skal spilles inn.
                    Har heller ikke tunet mer enn det jeg fikk gjort ila 15min.
                    Så blir nok mye bedre også!

                    Kan skrive mer når alt har falt på plass, men kan så langt si at lyden er mye mer dynamisk, mer kontroll og bedre nyanser i midbassen.
                    Subben låter mer kontrollert og en utrolig crisp og detaljert, men mindre stresset mellomtone og diskant enn tidligere. Lydbildet virker også større noe som utrolig siden tidsjusteringen ikke er på plass enda!

                    Comment

                    Working...
                    X