Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med "plopp" ljud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med "plopp" ljud

    Tja!
    Jag har nyss kopplat in ett framsystem i kärringens bil. Högtalarna drivs med ett steg som jag lagt under passagerar sätet. Allt funkar perfekt förutom att när man slår av tändningen så ploppar det i högtalarna,ganska högt.
    Om jag slår av stereon innan jag slår av tändningen så blir det inte så utan avstängningen blir ljudlös.
    Någon sån vet vad som kan vara fel och hur man löser det?? kan ju inte va steget det är fel på ,för det är sprillans nytt(Impact LK902) .

    Vore tacksam för hjälp av någon kunnig medlem här på detta utmärkta forum !!

  • #2
    Re: Hjälp med "plopp" ljud

    Har precis samma symptom med mitt system

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med "plopp" ljud

      All cred till JonasH och Robsarve:

      http://n-core.se/index.php?option=co...d=48&Itemid=38
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med "plopp" ljud

        Okej! Jag har lite svårt att tolka schemat.. ! Nån som kan rita det enklare, med bild vilken kontakt som är vilken.

        Samt vilka dioder behövs värde osv.. !!

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med "plopp" ljud

          Originally posted by cerwinsky View Post
          Okej! Jag har lite svårt att tolka schemat.. ! Nån som kan rita det enklare, med bild vilken kontakt som är vilken.

          Samt vilka dioder behövs värde osv.. !!
          det kan inte ritas enklare!

          JAG HAR SAGT DET FÖRR OCH SÄGER DET IGEN...

          Om man har en sten i skon tar man inte på en strumpa till, man tar ut stenen!
          Vilket innebär man åtgärdar problemet!

          Är steget någolunda nytt av känd kvalitet så ligger felet i jordningen.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med "plopp" ljud

            Finns ju såna här pop-stoppers med http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=269

            Men det borde ju gå att lösa utan att koppla på grejer innan steget?

            Fast det är klart har Cerwinsky gott om strumpor kanske han hellre tar på dem än plockar ut stenen?
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #7
              Re: Hjälp med "plopp" ljud

              haha nu är det ju sommar ,så nu använder jag inga strumpor alls...
              Steget är ju nytt och av märket IMPACT så det borde inte vara nåt fel, angående jorden så borrade jag ett hål i en balk och fäste kabelskon med bult och mutter(efter nogrannt bortslipande av färg) jord kabeln är typ 200mm lång så jorden tror jag inte heller är felet! Kan det inte vara så att steget stänger av sig efter stereon(Gammal philips som ska bytas ut ) som det står till beskrivningen av på-av fördröjningen ??
              Last edited by cerwinsky; June 1, 2010, 13:05.

              Comment

              Working...
              X