Announcement

Collapse
No announcement yet.

12 tums bashjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 12 tums bashjälp

    Om du märker att du får mer bas när du spelar med högtalarna solo garanterar jag att du har ett tidsdomän/fas relaterat problem. Testa skifta + till - på ENA sidan, spelar ingen roll vilken bara bara sidorna är kopplade lika

    Comment


    • #32
      Re: 12 tums bashjälp

      skall kolla det i helgen och så skall jag kolla baffeln med och fixa kanten på den om den inte är fixad redan

      Comment


      • #33
        Re: 12 tums bashjälp

        problemet är numera löst skulle vart en separat högnivå omvandlare med i denna installation,
        så var dock inte fallet och det var kopplat via stegets omvandlare, tog den jag hade ifrån basen och koppla in och resultatet blev ett fullt ljudregister! nu får man alla toner som saknades innan och ljudet låter även mycket renare,
        och tack till toxtreme här på forumet för hjälpen!
        lutar åt en hertz HX300D, verkar vara en väldigt prisvärd bas.

        Comment


        • #34
          Re: 12 tums bashjälp

          njaaa.. jag vill nog inflika att jag ändrade steget från filter till "full" och det var då basen ville vara med i gamet .. men de märkte la inte du att jag gjorde ^^

          Comment


          • #35
            Re: 12 tums bashjälp

            http://www.blekingebilradio.se/dokum...l%20sluten.pdf

            tänkt om lite med min planering utav bas i reservhjulsbaljan och har nu beslutat att det blir en sluten låda istället, och anledningen till att det blir så är ju för att i en kombicupe så skall ju basen spela bakåt och inte upåt, blir ju ett bättre ljud om man kan flytta runt basen själv dit som det låter bäst.
            sen så slipper man ju den jobbiga delen med en plastad låda med så det blir 22 mm mdf istället,
            basen är bestämmd till 100 % nu med och det kommer att bli en http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=20
            då jag bara har hört gott om denna och inget dåligt.
            kabelkitet får bli detta då det verkar vara extremt prisvärt! kanske ganska svårdraget men det är det nog värt.
            http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=230

            Comment


            • #36
              Re: 12 tums bashjälp

              kör ju även med orginal stereon och undrar då om detta skulle vara något för mig? kan ju skrota mina låg/högnivåomvandlare och får med denna även en bättre ljudbild med mina dls us6.2 som jag fattat det. några nackdelar med denna? fördelar?

              kör med en blaupunkt cd30 mp3 om det är till någon hjälp, bilen i fråga är en Opel Astra H

              Har två slutsteg som behöver kopplas på req i så fall. ett bassteg och ett för front

              Comment


              • #37
                Re: 12 tums bashjälp

                HX-basarna är riktigt bra.

                Och RE-Q'n, 3 eller 5ch?, kan väl duga om du inte har filter o högnivå på stegen.

                Kom ihåg att du behöver en splitt eftersom du har 2 slutsteg.

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #38
                  Re: 12 tums bashjälp

                  kör just nu dubbla högnivåomvandlare , ett till varje steg . men tänkte om det blir bättre kvalite på ljudet med RE-Q?

                  Comment

                  Working...
                  X