Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i bmw e46 a traktor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljudbygge i bmw e46 a traktor

    Hej, har nyss skaffat en bmw e46 a traktor och har nu bestämt mig för att bygga ljud. Jag har än sålänge satt in en baslåda med 2 stycken 12” basar på 1500w rms styck.

    Nu ska jag bygga ett framsystem, och tänker köpa ett 5,25” kit ifrån cerwin Vega.

    Om jag ska ha högtalare i väggen bakom stolarna, ca. 120x30cm fri vägg att bygga på. Bör man satsa på många och billigare 6,5” högtalare eller 2-4st 6,9” högtalare? Mitt mål är att kunna spela hyfsat fint men ändå högt när det passar.

    Tack på förhand, mvh sebbe

  • #2
    Re: Ljudbygge i bmw e46 a traktor

    Kul att få bygga ljud första gången!

    Vad du kommer märka är att på detta forum finns det mycket kunskap och de allra första har en gång varit i din situation med epa / Första bilen att bygga ljud i. Det finns rätt mycket myter om bilstereo (framförallt hos ungdomar som har hört saker från äldre syskon/ kompisar som läst på nätet).

    Mitt råd är att inte bli avskräckt om du blir ifrågasatt av varför du vill bygga på ett visst vid utan ta till dig av informationen som finns här så kommer du kunna bygga system som spelar bättre/ värre än polarnas.

    Har du någon bild på inredningen? Skulle rekommendera dig att göra en projekttråd över bygget!
    Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

    Comment

    Working...
    X