Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dex p9+deq p9 problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dex p9+deq p9 problem

    Hej allihop.
    Jag har nyligen kopplat in denna kombo i min bil och inser nu att jag har lite problem. Stereon startar som den ska men jag kan inte justera volymen och den verkar inte ha någon kontakt med boxen heller för jag kan inte komma in i menyn för boxen. Jag har ström fram till boxen och alla kablar är kopplade rätt men jag kan inte garantera att ip-bus kabeln och den optiska kabeln är hel (jag köpte dom här grejerna begagnad) och jag ser ingen lampa som lyser på boxen heller (de kanske inte finns någon?) Är det någon annan här som har haft liknande problem eller har någon ide vad det kan vara?

    Med vänlig hälsning Marcus.

  • #2
    Re: Dex p9+deq p9 problem

    Nu skäms jag ganska mycket faktiskt, men de va den optiska kabeln som hade lossnat bakom stereon. Tänk att man inte kollar sånna saker först innan man börjar ställa frågor, men nu är problemet löst och stereon verkar funka jättebra i alla fall.

    Comment


    • #3
      Re: Dex p9+deq p9 problem

      All heder åt dig som vågar erkänna, applåder
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Dex p9+deq p9 problem

        Ha ha. Tack så mycket för det. Ja man får ju alltid panik då någonting inte funkar och istället för att göra en egen gedigen felsökning själv så söker man en quick fix på något forum istället bara för att man själv inte orkar felsöka. Men nu har jag lärt mig någonting av det här och stereon funkar fint så nu är det frid och fröjd i arselhöjd

        Comment


        • #5
          Re: Dex p9+deq p9 problem

          Är en mycket trevlig kombo det där - mycket nöje!
          ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



          Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
          Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
          Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
          Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

          Team Ljudbyggaren
          1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
          3:e Plats Master OEM - SM 2018
          8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

          Comment


          • #6
            Re: Dex p9+deq p9 problem

            Originally posted by Geordson View Post
            Ha ha. Tack så mycket för det. Ja man får ju alltid panik då någonting inte funkar och istället för att göra en egen gedigen felsökning själv så söker man en quick fix på något forum istället bara för att man själv inte orkar felsöka. Men nu har jag lärt mig någonting av det här och stereon funkar fint så nu är det frid och fröjd i arselhöjd
            Det jag vill ha sagt är att det skylls i från sig på tok för mycket.
            Man är inte sämre för att man förbiser någon liten detalj.

            Jag upplever detta varje dag, särskilt av den yngre skaran som kopplar efter bästa förmåga i sina bilar.
            Samhället lär inte ut att misslyckas längre, alla ska vara vinnare!?!

            Fast det visste du redan eftersom du inte heller är purfärsk
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Dex p9+deq p9 problem

              Originally posted by carlr View Post
              Är en mycket trevlig kombo det där - mycket nöje!
              Ja jag hoppas att de här blir bra. Jag har satt in den i en volvo 945:a och uppe på instrumentbrädan har jag satt i 3tums faital pro högtalare, och i dörrarna fram ska jag montera dls r6a 6,5 tummare och i bagaget kommer det bli två Alpine swr8r. Slutstegen som jag har satt i är ett dls A2, ett dls A6 och ett genesis dual mono så de här kommer att bli spännande

              Comment


              • #8
                Re: Dex p9+deq p9 problem

                Originally posted by Nonne View Post
                Det jag vill ha sagt är att det skylls i från sig på tok för mycket.
                Man är inte sämre för att man förbiser någon liten detalj.

                Jag upplever detta varje dag, särskilt av den yngre skaran som kopplar efter bästa förmåga i sina bilar.
                Samhället lär inte ut att misslyckas längre, alla ska vara vinnare!?!

                Fast det visste du redan eftersom du inte heller är purfärsk
                Jag håller med dig helt och hållet. Alla verkar vara så stressad nu för tiden och folk har inte tid med nå misstag och då det blir ett misstag så har man inte tålamod för att göra om och göra rätt, så det är ju tur att man är gammal och klok själv

                Comment

                Working...
                X