Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val utav framsystem osv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med val utav framsystem osv.

    Hej! Börjar dra ihop sig till att bygga lite billjud
    Jag kan säga utan att skämmas att jag blir helt vilse bland alla olika märken och vad som funkar till vad..

    Jag har nu:
    Alpine 178bt
    Spl 150.4
    Mds T3
    Mds fr12W

    Anledningen till att det är Mds steg och bas är för att jag köpte det för några år sedan men inte använt det..

    Så nu till frågorna. Skulle ett DLS Reference RM6.2 fungera bra med det jag har? Och vad ska man sedan stoppa i bakdörrarna?

    Ska även beställa Silentcoat dämpmatta och fylla upp med i dörrar, baklucka osv så det har lite bättre förutsättningar att prestera.

    Spelar mycket musik från Bilstereo SPL listan på spotify så ni har lite koll på vad jag lyssnar på

    Mvh Emil.

  • #2
    Re: Hjälp med val utav framsystem osv.

    Ingen som kan dela med sig av erfarenheter utav Reference Rm kittet eller ge några andra tips på kit som spelar på bra?

    Är som sagt inte säker på vad jag letar efter så har ni testat något eller lyssnat på något med bra "umph" så bara skriv!

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med val utav framsystem osv.

      Kolla med undersound på fb om de kan ta hem re audio xxx6.5

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med val utav framsystem osv.

        Rm kitet låter riktigt bra .. i mina öron iaf .. stoppa i de saker du har å börja med det . Dämpa montera allt så stabilt du kan å lyssna å må bra sen . Sen när du vill ha mer lr bättre ljud . Så tar du å lyssnar runt på andra saker innan du bara handlar nytt

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med val utav framsystem osv.

          Originally posted by racer-putte View Post
          Rm kitet låter riktigt bra .. i mina öron iaf .. stoppa i de saker du har å börja med det . Dämpa montera allt så stabilt du kan å lyssna å må bra sen . Sen när du vill ha mer lr bättre ljud . Så tar du å lyssnar runt på andra saker innan du bara handlar nytt


          Har inget att montera i dörrarna så det blir svårt att få det att spela något annat är bara bas Inte många häromkring som håller på med billjud så man kan lyssna, utan får gå efter folks rekommendationer och erfarenheter

          Comment

          Working...
          X