Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabelskor..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kabelskor..

    hej.., jag brykade köpa mina 50mm kabelskor ifrån bileman.., ( låter fel men) deras kabelskor brykade vara riktigt ordentliga , tjock material.., men nu när jag skulle köpa fler så visade det sig att dem har snålat och köpt in billigare variant som ser mycket klenare ut...., ogillas, och ja nu börjar förrådet ta slut och bejöver nya men har letat ÖVERALLT och hittar inga till mänskliga priser..., SOS

    något i denna utförande söker jag efter men just den är alldeles för dyr..:


    deta säljs på bilteman nu:


    denna typen finns på diverse biltillbehörs butikskedjor, ( dessa är i tillverkade i fel material dvs stål istället för koppar.., men dem går att pressa ihop riktigt ordentligt )



    och några andra typer som i mina tankar är värdelösa:



    denna typen känner nog dem flesta till.., tvivlar starkt på att den typen klarar de utlovade Amperen..( som kabeln är god för )

    website

  • #2
    Re: kabelskor..

    http://www.dbakuten.se/ovriga/spl-dy.../#.UYwnzMoQ_Aw

    http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...tromkabel.html

    Om du vill spara pengar så finns även ebay..

    http://www.ebay.com/itm/10-0-Gauge-C...item417289609a

    Såg nu att just den där säljaren på ebay inte skickar till Sverige men du förstår poängen.

    Comment


    • #3
      Re: kabelskor..

      http://handla.swedol.se/

      http://www.wurth.se/Produkter/Produk...kabelskor/?p=1
      TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
      SM 1a i SuperStreet NW 2012.
      SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
      SM 1a i Extreme 2013.
      SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
      SM 1a i Extreme 2014.
      SM 1a i BassRace 149,9 2015.
      SM 1a i Extreme 2015.
      EM 2a i BassRace 149,9 2015.
      EM 3a i Extreme 3+ 2015.

      Comment


      • #4
        Re: kabelskor..

        32:- för en RIKTIG kabeldoja är långt ifrån ett överpris för en sko i världsklass.
        Att de andra du länkat är billigare beror helt enkelt på att de saknar material i godset, vilket är det som kostar pengar i tillverkningen.

        Men som alltid är pressningen av dessa skor minst lika viktig som kvalitén på skon.
        Jag använder enbart Nelcoskor på jobbet och ingen manuell press klarar att pressa dessa tillräckligt, eller någon annan solid sko heller för den delen.

        Minst 70% av alla bilar man bedömer på tävlingar har dåligt pressade anslutningar, typ en insexskruv som håller kabeln på plats i en stilig guldplätterad variant eller ännu värre kabelskor monterade med slägga. :-(

        En fråga:
        Vad är ett enligt dig pris som är värdigt en bra sko?
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: kabelskor..

          Originally posted by JALLE View Post
          Minst 70% av alla bilar man bedömer på tävlingar har dåligt pressade anslutningar, typ en insexskruv som håller kabeln på plats i en stilig guldplätterad variant
          Fast den typen av anslutning sitter ju på i princip alla slutsteg och kopplingsblock/fuseblock.

          Comment


          • #6
            Re: kabelskor..

            Originally posted by Optima View Post
            Fast den typen av anslutning sitter ju på i princip alla slutsteg och kopplingsblock/fuseblock.
            Tyvärr är det så.

            Nästan skrattretande att de smäller dit 3X50mm2 på slutsteg och i slutändan är all den kabeln bara förankrad med 3st M5 insex.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #7
              Re: kabelskor..

              Skyllermarks är bra prylar! Tror de tar ca 25:- styck

              Comment


              • #8
                Re: kabelskor..

                Kabelskon på första bilden finns även i 10pack, då kostar den 28kr/st
                loudstore.se

                loudstore på facebook

                Comment


                • #9
                  Re: kabelskor..

                  asso jag vet att kvalite kostar..,

                  men dem jag brukade köpa ifrån bilteman kostade 6kr/st., det är löjjligt billigt i jämförelse, men knappt någon skillnad i kvalite...., ordentlig gods..,

                  så 10kr/st är ungefär smärtgränsen.., sant att det finns grymma kabelskor men då kostar det..,jag menar det fanns grymm kvalite till lågpris förut..
                  website

                  Comment


                  • #10
                    Re: kabelskor..

                    Har testat den gamla biltemaskon och den va rätt ok, speciellt för priset.
                    Dock tyckte inte jag att den innehöll tillräckligt med gods för att kunna pressas tillräckligt hårt samt att den expandera i framkant pga att luften inte hade någonstans att ta vägen vilket iof blev bra när ja borra hål i framkant av skon och sedan pressade. Men det va ändå fattigt med gods för mina krav.
                    loudstore.se

                    loudstore på facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: kabelskor..

                      Annars kan man både pressa och löda kabelskorna! Då får man bra kontakt samt så sitter det
                      Seastreams Garage
                      MOTORSHOW 2K15
                      Korvens Snickeri & Design

                      Comment


                      • #12
                        Re: kabelskor..

                        wooohoooooooo,

                        var på biltema idag, och dem har börjat sälja dem FETA kabelskor igen.., det kom så nyligen att dem finns inte ens i databasen än..,

                        lätt sagt jag bunkra up
                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: kabelskor..

                          Jaså?
                          Spännande. så sent som för en vecka sedan fanns det ingen chans för ngra nya enligt tomten som grävde i systemet på biltema @ örebro.

                          Hoppas du har rätt

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: kabelskor..

                            Kommer åka till biltema imorgon och titta om dom har fått in igen

                            Comment


                            • #15
                              Re: kabelskor..

                              jag var på bilteman i göteborg idag och det fanns så jag köpte på mig, men de fanns ingen pris ens på hyllorna eller i kunddatorn så jag frågade efter, och fick fram samma pris som förut 69.90, och att dem ska börja sälja dem igen..

                              som sagt så är det den grövre versionen, som jag tycker än underbar..,
                              website

                              Comment

                              Working...
                              X