Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 900R "BassRacer"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Saab 900R "BassRacer"

    Originally posted by AndrAAx View Post
    Frippe_L: Yepp, 12". Priset är ganska stor skillnad mellan en 4XL och en 5.

    sjobas: fi har jag försökt att få tag i men lite problem då man måste handla genom den engelska distributören, han verkar lite besvärlig att ha och göra med tyvärr!

    är det via http://bladeice.com/ som är problemet eller?
    Tydligen en norsk som handlat av dem utan problem.
    Han har en tråd i det norska bilstereoforumet.

    Skulle vara riktigt roligt att se vad fi kan prestera.

    Comment


    • #32
      Re: Saab 900R "BassRacer"

      Originally posted by Frippe_L View Post
      Steve Mick stod nog o sov när det började...... Annars hade han nog vunnit över Oki
      Ja, något strul har jag för mig det var i alla fall då folk undrade varför han spelade så lågt

      Comment


      • #33
        Re: Saab 900R "BassRacer"

        om du ser på hur många utav dessa monstersteg som har sålds i Sverige, så är jag nok rätt så säker på (utan att jag har bevis) att dom ligger på den siffran som du redan har tänkt att (eller) har importerad.

        Ofta så har dessa steg blivit sålda med tanke på marknadsförning och dom som tävlar med dom har nog också fått ett bättre pris med tanke på jobbet som dom lagt ner för att skapa bra resultater, vara ute och tävla, snacka bra om sporten och betala startavgift som kan gynna olika tävlingsformat och organisationen bakom som sen kan gynna till försäljning utav "ordinarie" prylar har jag för mig..

        Tror också att dessa steg går i arv, dvs att dom säljs till andra tävlande till ett pris som fortfarande ser bra ut med tanke på nypriset. Allt detta som "ett tack" för deras deltagande i SQ/SPL världen.

        Att du nu kommer med dina steg som ska säljas direkt till kund till ett pris som är betydligt lägre för att ta del i den tårtan som andra genom hårdt arbete har skapat, tycker jag är lite osympatisk och ser endast att det gynnar några få på sikt, typ din plånbok och nya tävlande som hade tänkt att köpa ett beggat "brand" steg utav elit tävlande som då hade hatt pengar till att köpa andra flaggskepp, men som inte kan sälja nånting då det nu finns ett XYZ märke som nog ger samma effekten (men som kanske har THD likvärdig med 10-20%, dämpningsfaktor lika med 50 och som kanske även bränner basar, men det är ju fett för jag har så mycket effekt att jag kan spela sönder basarna), det känns enligt mig helt fel och kan då göra att dom som lägger ner tid och pengar för att driva och sköta tävlandet och organisationen bakom helt enkelt inte tycker det är lönt och profiler som Tendenza, Elvis, Berntsson, Dreddan, Herr Nilsson you name it lägger av endast för att du vill tjäna snabba slantar...

        Är det lönt eller?

        bara mina 2 kronor

        Comment


        • #34
          Re: Saab 900R "BassRacer"

          Originally posted by Tobbe View Post
          basarna), det känns enligt mig helt fel och kan då göra att dom som lägger ner tid och pengar för att driva och sköta tävlandet och organisationen bakom helt enkelt inte tycker det är lönt och profiler som Tendenza, Elvis, Berntsson, Dreddan, Herr Nilsson you name it lägger av endast för att du vill tjäna snabba slantar...

          Är det lönt eller?

          bara mina 2 kronor
          Utan att säga för mycket. Företag som sponsrar tävlandet (dvs Bilstereoförbundet som ju är alla tävlandes egen ekonomiska förening) för dBdrag och alla dess varumärken och tävlingsformer, samt EMMA och alla dess varumärken och former, ja såna sponsrande företag kommer ha nytta av att sponsra. På ett sätt eller annat.

          /Jonas
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #35
            Re: Saab 900R "BassRacer"

            Precis så jag menade, men om man slår ut botten av dom som har nytta av att sponsra och dom som tävlar med dessa prylar pga. en kille skall "ta över" marknaden med unika prylar som enbart är syftade på en nischmarknad som inte har volymer till privatimportpris, känns det respektlöst för dom som har arbetat stenhårdt, typ Jalle / RE event och liknande drivfaktorer för att etablera en organisation som är beroende på att det finns kapital.

            Hade han importerad typ 2 x 50 watt steg som är likvärdiga som biltemas/mds/gas til samma pris kanskje lite lägre pris, helt okej.

            Detta är en volymprodukt som går att köpa överalt och inte en produkt som har huvudsyftet att förstöra vad andra har lagt ner massa tid och pengar på att bygga upp.

            Comment


            • #36
              Re: Saab 900R "BassRacer"

              jimmy s: Yepp där det stannar, tyvärr!

              Tobbe: Så alla XYZ-märken är skit enligt dig då? Hur många fabriker tror du tillverkar steg på 10kw? Det är en handfull! Har haf många steg hemma som har haft samma PCB som Hifonics, Impact, Ground Zero, mm, så om dom nu tillverkats i samma fabrik så kastar du skit på dessa märken med! Det är lutändan som räknas!
              Tror du verkligen att killen som köper ett nytt steg av mig kommer att kunna slanta upp 10 000;- till för att få ett märkessteg! Det finns inte på världskartan! Konkurrens är bra i alla former! Det är ju vad vi håller på med själva! Tävla! Om inte konkurrens är tillåtet bland produkterna, så varför ska vi då tävla! Alla märken gör pengar! Om dom nu väljer att ha en USA distributör, som säljer till en Europa distributör som i sin tur säljer till en Sverige distributör, tro fasiken att produkterna blir dyra i slutändan! I dagens samhälle när vi vill handla utan gränser så är detta tänkande helt fel enligt mig! Det gynnar bara folk i vissa positioner ej kunden! Om jag nu säljer ett steg direkt till kund, utan åf och distributör så kommer självklart priset att vara lägre! Så vems fel är det? Mitt eller tex Ground Zero (vet ej om dom jobbar på detta sätt, bara ett exempel)?

              Själv köper jag på det ställe som är billigast! Spelar ingen roll om det är innom sverige eller utomlands! Hur gör du när du handlar? Handlar du hos din lokala matbutik, eller far du till en större kedja?

              Slutcitat! Vad är det som säger att jag inte kommer att sponsra tävlande och Bilstereoförbundet? Törs säga nu att jag kommer nog att ha bland Sveriges bästa sponsorsavtal till tävlande! Men det tar vi senare när vi kommit igång!
              Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

              Comment


              • #37
                Re: Saab 900R "BassRacer"

                Tror inte 8000W steg är en VOLYMPRODUKT! Däremot 2x50w steg! Där är det volym! Kan ju tillägga att jag är en av dom som arrangerar flest tävlingar i Sverige! Bara en notis!
                Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                Comment


                • #38
                  Re: Saab 900R "BassRacer"

                  jag säger inte att 8000 watt steg är volymprodukt heller.

                  Och jag kan säga att ditt pcb inte är ett GZ/Hifonics pcb, då detta nog mer är ett fabrikat som kommer från ett annat asiatisk land.

                  I och med att du vet såpass mycket då vet du kanske också att det finns vissa ställen som köper in märkessteg och sen kopierar dom (så bra som dom nu klarar) och säljer dom billigare för vissa kan inte se skiljnaden.

                  Problemet är bara att vem ska då få betald för utvecklingen, stödjet till olika organisationer och även problemet med killarna som tävlar (som redan har betald sina pengar på märkessteg) som du ej ville ha några synpunkter om.

                  Jag säger inte att dina XYZ steg är skit, men jag kan i alla fall säga att dom kommer inte från Hifonics, GZ fabriker. Och även om dom skulle göra det så finns det ju fabriker som tillverkar enligt vissas specifikationer.
                  Och då är det väl skit samma om du säger att din Jensen lcd är tillverkad på samma plats som Pioneers Kuro fabrik, när specarna på din Jensen är tillverkade enligt ett "lite" billigare koncept.

                  skit samma, det är enligt mina åsikter
                  Kan ju vara jag har fel.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Saab 900R "BassRacer"

                    Att folk importerar själv har jag full förståelse för om det skiljer mycket i pris vilket det oftast gör.
                    Många som tävlar är sponsrade och det kan vara väldigt svårt att konkurrera om man ska betala dubbla priset eller mer mot vad dom gör,om man inte har extremt mycket pengar förstås.
                    Jag har insett redan på förhand att jag inte har en chans mot toppen i min klass men tänker ändå vara med och tävla lite smått med mitt budget bygge men alla kan inte vinna.

                    Enda målet för mig är att slå mitt personliga rekord samt att spela ifrån denna saab
                    Street stock 2K 2014...

                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Re: Saab 900R "BassRacer"

                      och alla ska vi köra F1 bilar, annars är vi osympatiska som inte stödjer dom som driver utvecklingen framåt

                      Comment


                      • #41
                        Re: Saab 900R "BassRacer"

                        Jag väntar fortfarande på bilder på den porriga inredningen, vill skaffa mig mer "ha-begär"

                        Comment


                        • #42
                          Re: Saab 900R "BassRacer"

                          här är en bild på såna, passar perfekt, precis som en sportbil ska ha
                          vet att många inte gillar saab, men jag gör det iaf.
                          http://www.garaget.org/?car=17992&image=581518

                          Comment


                          • #43
                            Re: Saab 900R "BassRacer"

                            Originally posted by sjobas View Post
                            här är en bild på såna, passar perfekt, precis som en sportbil ska ha
                            vet att många inte gillar saab, men jag gör det iaf.
                            http://www.garaget.org/?car=17992&image=581518
                            ska ja vara ärlig så är det nog JUST DEN bilen han bygger i oxå OM man tittar på bilderna...
                            BilstereoPiraten
                            CDT Fantast

                            Comment


                            • #44
                              Re: Saab 900R "BassRacer"

                              Originally posted by henkz View Post
                              ska ja vara ärlig så är det nog JUST DEN bilen han bygger i oxå OM man tittar på bilderna...
                              Tycker nog också att det är samma bil

                              Comment


                              • #45
                                Re: Saab 900R "BassRacer"

                                om jag inte har missat märket på steget, så lägger jag min röst på SD... =)
                                No car... No audio... No fun...

                                Comment

                                Working...
                                X