Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köptips högljudda högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köptips högljudda högtalare

    Hej!
    Nu är det så att jag köpt en volvo 740 cab att dricka öl i under sommaren, och behöver då tips på bra högtalare att sätta i hatthyllan!

    Vill ju att det ska höras när man kommer så att säga

    Prisklass ungefär 1000kr/par
    Vad rekommenderar ni för att höras bäst?

    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Köptips högljudda högtalare

    köp första bästa du blir sugen på. Fungerar till en fyllehäck.. plåtskrammel och fyllon i en 740 blir nog ingen impad av iaf..

    Comment


    • #3
      Re: Köptips högljudda högtalare

      Originally posted by Andyah View Post
      köp första bästa du blir sugen på. Fungerar till en fyllehäck.. plåtskrammel och fyllon i en 740 blir nog ingen impad av iaf..
      Åå tack för svaret... Var ju jättemycket till hjälp...

      Comment


      • #4
        Re: Köptips högljudda högtalare

        Var ett rätt seriöst och avvägt svar med tanke på frågan, måste jag säga.

        Är det 6X9" som efterfrågas? Hur mycket modifiering kan tillåtas?
        Vad ska driva? Högljutt eller bastryck? Musikstil?
        Jonas, Umeå

        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

        Comment


        • #5
          Re: Köptips högljudda högtalare

          Jag köpte dls 428 för nån vecka sedan för 1190:- på rea, så om du kan trycka dit 8 tummare så kan jag rekommendera dom iaf, varmt o behagligt ljud, kan spela riktigt högt samt mycket bas från dom (var faktiskt tvungen o kolla att min 10" var avstängd då jag blev lite förvånad, men märkte dock ganska stor skillnad när jag slog på basen). Är väldigt lätt drivna högtalare men bör nog drivas med ett slutsteg för maximalt tryck.

          Annars om folk kommer spilla öl o grejer på högtalarna så såg jag nån annons att mds reade ut 6.5" för 200:-/paret, ord pris 950:-, då kan du ju köpa extra o byta ut ifall olyckan är framme=)

          Comment


          • #6
            Re: Köptips högljudda högtalare

            Originally posted by tobbe77s View Post
            Jag köpte dls 428 för nån vecka sedan för 1190:- på rea, så om du kan trycka dit 8 tummare så kan jag rekommendera dom iaf, varmt o behagligt ljud, kan spela riktigt högt samt mycket bas från dom (var faktiskt tvungen o kolla att min 10" var avstängd då jag blev lite förvånad, men märkte dock ganska stor skillnad när jag slog på basen). Är väldigt lätt drivna högtalare men bör nog drivas med ett slutsteg för maximalt tryck.

            Annars om folk kommer spilla öl o grejer på högtalarna så såg jag nån annons att mds reade ut 6.5" för 200:-/paret, ord pris 950:-, då kan du ju köpa extra o byta ut ifall olyckan är framme=)
            Hehe ja det kan nog lätt bli lite spill är jag rädd

            Men har ju funderat på att ha 6x9or i hatthyllan som typ alla andra har, men är de bäst för att spela hög diskant eller vad man ska säga?
            I skuffen har jag redan en baslåda, så är mest skrikare jag vill ha
            Har någon nått tips om bra 5,25or att ha i dörrarna som också spelar högt så säg gärna till!

            Ber om ursäkt att jag är rätt nollad så jag ställer dumma frågor, men jag vet inte vad som är bäst?

            Comment


            • #7
              Re: Köptips högljudda högtalare

              Jag hade fyllt hatthyllan med sådana här:

              http://www.ljudia.se/produkter/hogta...udio-sn6-150cx

              Det kommer spela högt som helvete! Mid med inbyggt diskanthorn.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: Köptips högljudda högtalare

                Originally posted by Kulan View Post
                Jag hade fyllt hatthyllan med sådana här:

                http://www.ljudia.se/produkter/hogta...udio-sn6-150cx

                Det kommer spela högt som helvete! Mid med inbyggt diskanthorn.
                Okej, tusen tack för tipset!
                Men jag ser att det står 8 ohm, hur kommer det då spela med ett vanligt 4 ohms slutsteg? Fungerar det över huvud taget?

                Comment


                • #9
                  Re: Köptips högljudda högtalare

                  Originally posted by Kudden112 View Post
                  Okej, tusen tack för tipset!
                  Men jag ser att det står 8 ohm, hur kommer det då spela med ett vanligt 4 ohms slutsteg? Fungerar det över huvud taget?
                  Ja det kommer att fungera med det blir tungdrivet, annars kan du ju göra så här

                  Comment

                  Working...
                  X