Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modda Cambridge Dacmagic?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modda Cambridge Dacmagic?

    Sitter och funderar på om och hur man skulle kunna förbättre denna i grunden billiga dac som låter skapligt. Börjar känna att jag vill att den ska låta ännu bättre.

    Ngt bra tips från nån som har koll på läget?
    OTURSFÖRFÖLJD!!!
    Bara att bryta ihop och komma igen.

  • #2
    Re: Modda Cambridge Dacmagic?

    http://www.hifimagasinet.com/annonsD...?annonsID=8851

    Läser du där så går det ju antagligen att modda den. Sen hur man gör det vet jag inte, men går säkert

    Comment


    • #3
      Re: Modda Cambridge Dacmagic?

      Jag skicka iväg ett mail till han och hörde om han kunde göra jobbet vilket han gjorde och jag fick pris på två olika uppgraderingar och det blir då båda.

      "2 moddningar på den . Lilla modden : utgångsteget byts ,vissa komponenter tas bort. komponentkostnad 250:- Arbetskostnad 600 :-

      Stora modden : 3 Reg byts + utgångsteget 550:- Arbetskostnad 1000:- Rekommenderas . + Returfrakt 150:-"

      Så det handlar inte om så jättemkt pengar heller, billigare än att gå och köpa en ny som är bra.
      OTURSFÖRFÖLJD!!!
      Bara att bryta ihop och komma igen.

      Comment


      • #4
        Re: Modda Cambridge Dacmagic?

        Nice!

        Återkom gärna med utlåtande. Ska bli kul att se hur stor skillnad du tycker det blir

        Blir det bra köper jag kanske hans som han har till salu :P

        Comment


        • #5
          Re: Modda Cambridge Dacmagic?

          Vill minnas att det finns en (eller flera) trådar på diyaudio som beskriver hur man modifierar sin DacMagic om man nu vill och kan göra det själv. Finns även ett DAC-kit från Peter Daniel som kostar ungefär som en DacMagic men som presterar mycket bättre (enligt dom som hört), dock så har den ej optisk in.
          Sponsrad av www.dipit.se

          Comment


          • #6
            Re: Modda Cambridge Dacmagic?

            Det sluta på 1900:- för moddning och jobb ink returfrakt vilket jag tycker är helt överkomligt. Det ska helt klart bli trevligt att uppgradera den lite då det blir en ny förstärkare till slutet av sommarn. En lite större klass A än vad jag har nu. Viktökning från 28Kg till 46 och 20w mer / kanal. Även den en Jungson =)
            OTURSFÖRFÖLJD!!!
            Bara att bryta ihop och komma igen.

            Comment


            • #7
              Re: Modda Cambridge Dacmagic?

              Vilken Jungson ska du köpa och vilken är det du har nu?
              Sponsrad av www.dipit.se

              Comment


              • #8
                Re: Modda Cambridge Dacmagic?

                Jag har ja-88d nu och ska köpa en ja-99d istället. Jag är inte missnöjd med ljudet i den. Tvärtom men jag har tungdrivna magnetogstater med 1m ribbondiskant på 83db som är stora. Men låter gudomligt bra.
                Jag kan rekomendera jungson för deras mkt bra förstärkare med rent och varmt ljud.

                I och med att det är klass A så drar den lite ström med. Min ligger så 250w drygt vid uppvärmning och 410w på volym 44 av 99 men det äre värt.
                OTURSFÖRFÖLJD!!!
                Bara att bryta ihop och komma igen.

                Comment


                • #9
                  Re: Modda Cambridge Dacmagic?

                  Jag har ja-88d nu och ska köpa en ja-99d istället. Jag är inte missnöjd med ljudet i den. Tvärtom men jag har tungdrivna magnetogstater med 1m ribbondiskant på 83db som är stora. Men låter gudomligt bra.
                  Jag kan rekomendera jungson för deras mkt bra förstärkare med rent och varmt ljud.

                  I och med att det är klass A så drar den lite ström med. Min ligger så 250w drygt vid uppvärmning och 410w på volym 44 av 99 men det äre värt.
                  OTURSFÖRFÖLJD!!!
                  Bara att bryta ihop och komma igen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modda Cambridge Dacmagic?

                    En lista med lite komponeter upp till steg 3
                    http://www.audiocominternational.com...mods-p-48.html
                    OTURSFÖRFÖLJD!!!
                    Bara att bryta ihop och komma igen.

                    Comment

                    Working...
                    X