Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass shaker / Bass Pump

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bass shaker / Bass Pump

    Originally posted by Sibbe View Post
    OT men enligt mig är det roligaste man kan göra med den billiga varianten typ Caliber/Monacor är att montera 2st på en säkerhetsväst för ridning eller liknande.
    En fram på bröstkorgen och en fasvänd bak på ryggen. Koppla till datorn och spela pang pang spel! Då är det OK med mycket effekt
    Detta låter som en ganska så rolig idé
    Dom faller av lååååångt innan subbarna, gissningsvis 35-40hz, skoj att äntligen hitta anvädningsområde till dom men känns en aning begränsat

    Comment


    • #17
      Re: Bass shaker / Bass Pump

      Det där med fasvändningen, varför ska man göra det? Har läst det tidigare, men fatade aldrig varför. Har mina i dagsläget kopplade med samma fas och de är monterade så här:
      Om fotot inte funkar så finns här en länk:
      http://www.facebook.com/photo.php?pi...d&id=653238545

      Comment


      • #18
        Re: Bass shaker / Bass Pump

        Originally posted by Extra Kim View Post
        Det där med fasvändningen, varför ska man göra det? Har läst det tidigare, men fatade aldrig varför. Har mina i dagsläget kopplade med samma fas och de är monterade så här
        Nu försöker dom skaka din soffa åt olika håll, en åt höger och den andra åt vänster. Monterar du dom så att dom skakar åt samma håll så motarbetar dom inte varandra.

        Kanske testa att sätta en ny plankbit i botten så att dom skakar dig upp i röven istället, bara testa sig fram vad som ger bäst resultat.

        Comment


        • #19
          Re: Bass shaker / Bass Pump

          Originally posted by gurenius View Post
          Det var extrapris på dem i somras så då gick det inte att låta bli. Ska snart testa dem.
          Hur går det med dina buttkicker, får du någon fart i dom?

          Comment


          • #20
            Re: Bass shaker / Bass Pump

            Originally posted by Niklas View Post
            Nu försöker dom skaka din soffa åt olika håll, en åt höger och den andra åt vänster. Monterar du dom så att dom skakar åt samma håll så motarbetar dom inte varandra.

            Kanske testa att sätta en ny plankbit i botten så att dom skakar dig upp i röven istället, bara testa sig fram vad som ger bäst resultat.
            Fast om de motarbetar varandra så borde det bli mer vibrationer av att bara använda en, det blir det inte.

            Comment


            • #21
              Re: Bass shaker / Bass Pump

              Originally posted by Extra Kim View Post
              Fast om de motarbetar varandra så borde det bli mer vibrationer av att bara använda en, det blir det inte.
              Ok, glömde skriva att dom KAN motverka varandra

              Det är bara att testa och se vad som händer, om jag monterar dom på ett visst sätt i min soffa behöver inte betyda att samma sak funkar hos dig.

              Comment


              • #22
                Re: Bass shaker / Bass Pump

                Originally posted by Niklas View Post
                Hur går det med dina buttkicker, får du någon fart i dom?
                Nej, inte än. Kom ett husköp emellan...
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #23
                  Re: Bass shaker / Bass Pump

                  Originally posted by gurenius View Post
                  Nej, inte än. Kom ett husköp emellan...
                  Om du framöver skulle få för dig att göra dig av med dom så hör av dig, behöver kompletera det under 15Hz hemma

                  Comment

                  Working...
                  X