Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Musik

Musik Allt omkring musik som spelas i bilen. Tips på låtar, artister och skivor.

Reply

Thread Tools
Old August 24th, 2010, 22:47   #211
Hewi
Senior Member

Hewi's Avatar

Rep Power: 312 Hewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud of
Default Re: Musik till tweakning

Jag har köpt skivan och kört den ett par gånger i bilen och okey den kanske kunde låtit bättre(liksom det mesta som släpps idag) men när man lyssnar på Maiden så slutar man och lyssna på kvaliteten ganska fort och rycks med i musiken istället och på lagom hög(ganska högt! ) volym rockar det riktigt bra! Nu har jag som sagt bara lyssnat igenom den 2-3ggr men den växer för var gång , kommer dock inte slå några av de äldre albumen.
Hewi is offline   Reply With Quote
Old August 25th, 2010, 06:34   #212
PhoenixG
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Hewi View Post
Jag har köpt skivan och kört den ett par gånger i bilen och okey den kanske kunde låtit bättre(liksom det mesta som släpps idag) men när man lyssnar på Maiden så slutar man och lyssna på kvaliteten ganska fort och rycks med i musiken istället och på lagom hög(ganska högt! ) volym rockar det riktigt bra! Nu har jag som sagt bara lyssnat igenom den 2-3ggr men den växer för var gång , kommer dock inte slå några av de äldre albumen.
Första gången jag lyssnade igenom skivan var jag djupt besviken.
Men med vetskapen att skivor från 2000 och framåt kräver mer av lyssnaren, så låter man skivan fortsätta att nöta. Och som du skriver så växer den för varje gång.
Men någon "Seventh Son Of The Seventh Son" kommer den aldrig att bli.

"The Final Frontier" är dock så bra så frågan är om den inte är Maidens bästa under 2000-talet?

Får väl nöta lite till

What does not kill you, simply makes you.........stranger.
PhoenixG is offline   Reply With Quote
Old August 31st, 2010, 12:48   #213
The Stiggisch
Senior Member

The Stiggisch's Avatar

Quote:
Originally Posted by PhoenixG View Post
Första gången jag lyssnade igenom skivan var jag djupt besviken.
Men med vetskapen att skivor från 2000 och framåt kräver mer av lyssnaren, så låter man skivan fortsätta att nöta. Och som du skriver så växer den för varje gång.
Men någon "Seventh Son Of The Seventh Son" kommer den aldrig att bli.

"The Final Frontier" är dock så bra så frågan är om den inte är Maidens bästa under 2000-talet?

Får väl nöta lite till
Jaaa ,det är ju fler som får höra en skiva upprepa sig. Vi som är i din närhet får ju lyssna på något som upplevs som om du har ett mentalt hack i skivan , nag nag nag nag nag , samma sak varje dag...

EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.
The Stiggisch is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules