Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad ska man ha? Stereo/hembio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Vad ska man ha? Stereo/hembio?

    Originally posted by ABZD View Post

    En fyrfläta för XLR kostar kablen 25:-m till på Elfa, den är silverpläterad och är riktigt trevlig.
    Cat5e nätverkskabel kostar 349:- för 100m på biltema, den har solida ledare. Även denna kör man i en fyrfläta.

    Detta är en kombo som utan problem klassar ut högtalarkablar för 1000:- metern till ett pris av inget alls.
    Ska göra mig ett par högtalarbablar och har suttit lite på Elfas hemsida och letat efter högtalarkablen du nämner men hittar ingen som heter XLR, sugen på att länka? Och sedan, skulle behöva få tag i vettiga banankontakter med, funkar dom på elfa? ska det vara skruv eller lödkontakt? känns som att löda blir bättre..

    MVH Simon Jonsson

    Comment


    • #47
      Re: Vad ska man ha? Stereo/hembio?

      Hej igen, har kommit över högtalare och steg nu för vettiga pengar. Det är Canton ergo RC-L högtalare och Vincent SP331 steg till det men min fråga är vad jag ska ha som försteg till detta? behöver nog en vettig Surroundförstärkare då jag vill ha HDMI växel och kommer även att se lite film då och då så det krävs ju att det finns pre out på förstärkaren. Vad tror ni? Någon som har kört den combon?


      MVH Simon Jonsson

      Comment


      • #48
        Re: Vad ska man ha? Stereo/hembio?

        Det är klart att det funkar med en reciver, men det brukar inte vara något fantastiskt bra försteg i en hemmabioreciver. Helt enkelt inte prio. Men för vardagslyssnande en smidig lösning.

        Vill man finlyssna så kan det ju vara en idé att skaffa en separat D/A med försteg i, t.ex DacMagic Plus, och köra direkt till vincenten så får du ett rejält lyft.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #49
          Re: Vad ska man ha? Stereo/hembio?

          Ok, Har funderat på att skaffa en D/A omvandlare men då en vanlig DACmagic och använda till datorn. Det va visst rea på dom fick jag reda på när jag va på HIFIklubben och hälsade på i Lördags. Har fått tag i en Pioneer vsx-ax2as för 1500kr som jag funderar på att använda till och börja med då det finns HDMI växel och om inte jag blir nöjd med det så får jag testa med Harman/kardon HK 970 och sedan köra separat HDMI växel skulle ju gå.


          MVH Simon Jonsson

          Comment

          Working...
          X