Announcement

Collapse
No announcement yet.

5.1/7.1 headset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5.1/7.1 headset

    Originally posted by Softis View Post
    Ja Z-5500 tycker jag inte låter så värst bra faktiskt.
    Din polares headset, är det med 4 högtalare i varje lur eller en sån där med virtuell surround?

    Vincent, kostar dom så mycket?
    Ett headset alltså, inte hörlurar.
    Finns det ens så dyra?

    Om du inte har jättebråttom så kan jag hojta till i tråden om hur dom lät om jag nu köper dom. Blir senast till jul.
    Har läst att man inte ska ha varken stort huvud eller stora öron om man ska ha just det där headsetet, men det har inte jag som tur är

    Nej, jag menar hörlurar.
    Akg har precis släppt grymma lurar som dessutom låter bra redan med Mp3 drivna av en vanlig spelare. Dom kostar 10000 kr.

    Comment


    • #17
      Re: 5.1/7.1 headset

      Förstod nästan att det var lurar. Tror inte dom lägger ner lika mycket energi på ett headset faktiskt.
      Inte för jag använder micen någon gång, men tycker den ska finnas där när man är en gamer
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #18
        Re: 5.1/7.1 headset

        Originally posted by Softis View Post
        Förstod nästan att det var lurar. Tror inte dom lägger ner lika mycket energi på ett headset faktiskt.
        Inte för jag använder micen någon gång, men tycker den ska finnas där när man är en gamer

        Nej, det är tveksamt.
        Men för 800 kr ska man kunna få mycket.

        Mina Koss-lurar kostar runt 400 kr och redan där låter det helt ok.

        Comment


        • #19
          Re: 5.1/7.1 headset

          Varför vill du ha 5.1 eller 7.1 i lurarna? Finns ju hundratals andra modeller bara man skippar surround i lurarna

          Kom på att jag köpte ett par Sennheiser HD-380 åt tjejen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=421820
          Högt och mycket bas spelar dom iallafall, går också att vika ihop rätt smidigt.
          Last edited by darki3; November 16, 2011, 18:42. Reason: tillägg

          Comment


          • #20
            Re: 5.1/7.1 headset

            Softis vill väl höra fienden komma smygandes när han lirar CoD

            Comment


            • #21
              Re: 5.1/7.1 headset

              Nej CoD spelar jag inte, bara Minecraft
              Men jag tittar rätt mycket på film så då kan det vara kul.

              Mitt datarum (läs klädkammare) är för litet för att knöla in ett 5.1 system i och jag tittar ofta på nätterna när resten av familjen sover så jag måste ja lurar.


              Sennheiser verkar vara populära, men ska man ha ett riktigt 5.1 headset av det märket så blir det dyrt
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment


              • #22
                Re: 5.1/7.1 headset

                Jag skulle absolut testa ett par bra vanliga innan köp, 5,1 i hörlurar är enligt mig helt bortkastade pengar

                Comment


                • #23
                  Re: 5.1/7.1 headset

                  Jag hade ett par som jag tyckte var bra innan, dock jäkligt billiga, men bra.
                  Tyvärr har jag averkat 3 såna par nu och jag vill så gärna ha surround.

                  Blir det inte 5.1 lurar så kan jag lika gärna köpa dom gamla hederliga Deltaco HL-9 igen för 99 kr
                  Hopp, ska man göra nu då?

                  Comment


                  • #24
                    Re: 5.1/7.1 headset

                    Men testa kostar ju inget? Deltaco lurar för 99kr kan man enligt mig inte räkna med att håller så länge för dagligt bruk, eller? Vet att ja köpt in sådana till jobbet men jag vill helst inte ens sätta dem på huvudet so obekväma dom var :d

                    Comment


                    • #25
                      Re: 5.1/7.1 headset

                      Klart det kostar att testa, måste ju köpa 2 par 2
                      Mina var extremt sköna och hade dom många gånger i 12h+. Men plasten sprack på alla 3 paren, men lät otroligt bra.

                      Måste bara fråga, är det någon som tror att dom där Tritton jag länkade till är dåliga?
                      Hopp, ska man göra nu då?

                      Comment


                      • #26
                        Re: 5.1/7.1 headset

                        Över 12 timmar framför datorn?? Fyy fan....

                        Comment


                        • #27
                          Re: 5.1/7.1 headset

                          Originally posted by Slarvar View Post
                          Över 12 timmar framför datorn?? Fyy fan....
                          Har vart 20 h+ ett par gånger också, men det var längesen nu.
                          Nu för tiden blir det kanske 5-6h i sträck som mest, men har alltid lurarna på mig och alltid något ljud i dom.

                          Har kollat på en hel del recensioner om Tritton 510 HDa och av 20 st så har en tyckt att ett annat märke var bättre, resten tyckte att det var det absolut bästa ljud dom hört.
                          Man blir ju lagom sugen
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • #28
                            Re: 5.1/7.1 headset

                            När har du tid att jobba då?

                            Comment


                            • #29
                              Re: 5.1/7.1 headset

                              Jag har inget jobb, därför jag ugglar vid datorn istället
                              Hopp, ska man göra nu då?

                              Comment


                              • #30
                                Re: 5.1/7.1 headset

                                Originally posted by Softis View Post
                                Jag har inget jobb, därför jag ugglar vid datorn istället
                                Ahh, du sitter och söker jobb som timmarna menar du

                                Comment

                                Working...
                                X