Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring detta paket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Funderingar kring detta paket

    Originally posted by micke999 View Post
    å de att de bränner fast borde väl vara en myt på dagens tv apparater?jag kollar typ bara på 5antill ex och har inget fastbränt efter de haft playstation på paus under hela nätter utan nå fastbränningar och tvn är väl säkert 2 år snart

    så min fråga bränner fortfarande plasma fast saker?
    Har snackat en hel del med folk som jobbar med tv.
    Det händer ibland att det bränner fast.
    Men väldigt sällan, dom gånger de händer brukar det oftast inte vara nån större fara att rädda heller.
    Endast nån enstaka gång har man fått kassera.

    Comment


    • #32
      Re: Funderingar kring detta paket

      Originally posted by PontusA View Post
      Har snackat en hel del med folk som jobbar med tv.
      Det händer ibland att det bränner fast.
      Men väldigt sällan, dom gånger de händer brukar det oftast inte vara nån större fara att rädda heller.
      Endast nån enstaka gång har man fått kassera.
      okej folk sa till mig att de skulle bränna fast mm mm när jag skulle köpa och mig funkar de ju som sagt för hehe
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #33
        Re: Funderingar kring detta paket

        Många "förståsigpåare" påstår ju också att plasma bara är skit. Att de som du säger bara bränner fast, att det är gammalt åh dåligt mm mm. Att det är lcd eller led man ska ha för de är nytt åh hippt.

        Men plasma är fina grejer. =)

        Comment


        • #34
          Re: Funderingar kring detta paket

          Vi har just nu en 32" Samsung LCD som vi köpte på rea för 2222 kr. Den är jag riktigt nöjd med. Lite hackig när bilden panorerar, men det här jag vant mig vid. Har en likadan som dataskärm och det är helt suveränt!

          Kanske har lyckats tjata mig till en 50-52" plasma istället. Får man en riktigt skabbig sak för max 4500 kr? Ska jag få en sån måste vi köpa ny tvhylla :P
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #35
            Re: Funderingar kring detta paket

            sen Pioneer la ner plasmatillverkningen så har Panasonic varit herre på täppan. I överlag är en plasma bättre på allt förutom stillbilder, mer naturlig bild med mindre hack osv, läste mkt innan jag köpte den lcd jag har idag som jag betalade 11000:- för (köpte lcd endast för att ja hade som dataskärm), hjälpte sen morsan att köpa en panasonic plasma i julas för 3000kr, ojj så bra bild hon har för dom pengarna kan ja ju säga, min spöar den endast när jag ser på 1080p vilket jag inte testat hos hon. men tv bilden är ju ljusår bättre än lcd dyngan.
            men nu så har ja ingen dator kopplat utan bara min mediaspelare så en plasma kommer köpas! wooop wooop

            Comment


            • #36
              Re: Funderingar kring detta paket

              och det KAN bränna fast, du ska ju undvika att ha en statisk bild på i ett dygn, men om det skulle bli nåt så är det bara slå på myrornas krig nån timme
              sen finns det ju olika antibränn saker på plasmorna nu.
              har en polare för några år sedan som glömde sin plasma på över en hel helg med samma windowsbild, men han klarade sig iaf

              Comment


              • #37
                Re: Funderingar kring detta paket

                Originally posted by sjobas View Post
                och det KAN bränna fast, du ska ju undvika att ha en statisk bild på i ett dygn, men om det skulle bli nåt så är det bara slå på myrornas krig nån timme
                sen finns det ju olika antibränn saker på plasmorna nu.
                har en polare för några år sedan som glömde sin plasma på över en hel helg med samma windowsbild, men han klarade sig iaf
                Finns myrornas krig fortfarande?

                Comment


                • #38
                  Re: Funderingar kring detta paket

                  Då låter det som att en plasma är helt klart bättre!

                  Tur att jag frågade lite här istället för att köpa en LED som jag trodde var det absolut bästa och en plasma var det absolut sämsta.

                  Alltid lär man sig något
                  Hopp, ska man göra nu då?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Funderingar kring detta paket

                    Om du ska koppla datorn till tvn så känns plasman som ett andrahandsval,men är det film och tv-tittande så tycker jag oxå att plasman fortfarande är numbero uno!
                    Det blir fortfarande inbränningar på plasma,men det verkar som dom inte blir permanenta!?
                    Har en LG-plasma som är två-tre år gammal och jag har fortfarande inte sett någon annan tv som motiverar ett nyköp!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Funderingar kring detta paket

                      Har redan en 32" Samsung LCD som dataskärm så plasma får stå i vardagsrummet och bara vara TV

                      Trodde också att inbränningarna var permanenta
                      Hopp, ska man göra nu då?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Funderingar kring detta paket

                        Originally posted by Softis View Post
                        Då låter det som att en plasma är helt klart bättre!

                        Tur att jag frågade lite här istället för att köpa en LED som jag trodde var det absolut bästa och en plasma var det absolut sämsta.

                        Alltid lär man sig något
                        Handlar mer om vilken modell man köper och vad man skickar till den, och jag anser det generellt sätt bra om man lär sig och bildar sig en egen uppfattning

                        Köper man det billigaste på marknaden hamnar man inte längst upp på skalan som tumregel, men man kan säkert bli rejält överaskad någon gång när man tittar på film pga att man aldrig hörde förövaren komma innan man såg denne på bild..
                        Last edited by trop de; October 28, 2011, 12:10.
                        Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Funderingar kring detta paket

                          Nej, man kan ju inte köpa den billigaste av dom billiga och tro att det ska bli superbra.
                          Men köper man en LG, Samsung eller liknande så ska det inte vara någon skit även om den kanske kostar 4-5000 kr..... eller?
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Funderingar kring detta paket

                            Tror att de flesta mer kända tillverkare håller hyffsad lägsta nivå på deras burkar idag. Om du kan skulle jag vänta tills mars-april då det är generations skifte för de flesta. Då kan du vara med och köpa när generalagenten dumpar årets modeller.
                            Köp inte för tunn TV, gå på de lite tjockare runt 10cm istället för 3cm burkarna.

                            För ljud skulle jag försöka spara ihop en 1000 lapp och köpa ett beg logitech system 680 eller 5500 . De funkar helt ok till film. Men för musik blir det för mycket bas i dem

                            Comment


                            • #44
                              Re: Funderingar kring detta paket

                              Kan aldrig bli för mycket bas

                              Köper vi en 50" plasma så får jag nöja mig med TV ljudet, måste köpa ny TV hylla då
                              Hopp, ska man göra nu då?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Funderingar kring detta paket

                                Måste bara fråga, varför tv hylla?
                                Köper man en platt tv så funkar det väl lika bra och spika upp den på väggen och skrota tv hyllan.

                                Comment

                                Working...
                                X