Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old December 11th, 2019, 16:21   #51
Oloof
Senior Member

Oloof's Avatar

Rep Power: 182 Oloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to all
Default Re: PM Competition-Team, VW Passat

Som jag skrev i inlägget innan så hade jag svårt att hitta något bra tyg att matcha OEM-färgen på innertaket. Så jag tog det enkla beslutet att det är bättre att klä om hela innertaket istället i svart alcantara!

Innertaket och OEM-dämpningen åkte ut, 80% av limmet som de använt till dämpningen hade inte ens fastnat..

Ett lager med STP Black Gold och på det ett lager med STP Biplast

De flesta detaljerna i taket finns i svart från några andra olika VW-modeller som jag letade upp

Stolparna i väntan på lite lim

B-stolpen fanns tyvärr inte i svart till någon annan modell så dem plastdetaljerna plockade jag isär och lackade istället, fick färgen att matcha riktigt bra och håller fint även nu 6 månader senare.

Limmet jag använder var den vanliga Scotch Weld 30, två lager med färgsprutan.

Som ni ser så passade jag såklart på att få bort solskydden, lät hålen vara kvar under tyget så att det i framtiden går att skära upp tyget och skruva dit fästerna för dem igen vid en försäljning.

Riktigt svårt att få till en bra bild på resultatet i bilen, men är väldigt nöjd! Ville göra detta jobb i min förra Golf men det vart aldrig av, ger en mycket härligare kupé med svart tak!

Oloof is offline   Reply With Quote
Old December 11th, 2019, 16:35   #52
Eazy
Senior Member

Snyggt!
Gissar att det var svårt att få till hörnorna i framkanten (där det svänger och möter A-stolpen), men det kanske var töjbart? Alcantara är inte så värst töjbart vad jag minns. Dyrt är det också.
Eazy is offline   Reply With Quote
Old December 12th, 2019, 08:42   #53
Oloof
Senior Member

Oloof's Avatar

Rep Power: 182 Oloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to allOloof is a name known to all

Quote:
Originally Posted by Eazy View Post
Snyggt!
Gissar att det var svårt att få till hörnorna i framkanten (där det svänger och möter A-stolpen), men det kanske var töjbart? Alcantara är inte så värst töjbart vad jag minns. Dyrt är det också.
Tack!
Ja det var det, fick lägga ett litet snitt i båda hörnen som dock inte syns då de går upp emot vindrutan. Tyget är knappt töjbart alls förutom lite grann i diagonalen. Man får ha bra med tålamod när man ska klä sånt här!
Oloof is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules