![]() |
![]() |
#101 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Inte konstigt att den pissade olja, packboxen var sopor och även ett fint bröstkåpan..
![]() Men nu är den nya på plats, bara skruva ihop allt igen så kan jag fokusera på ljudet igen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Äntligen har det trillat in lite mer, bara att ta tag i ljudet nu
![]() Audiotec Fisher MTK-1 mätmikrofon Här har Audiotec varit ganska fula! Lådan innehåller en Superlux ECM999, t.Bone MicPlug USB, Cordial 2,5m XLR kabel. Totalt tar Thomann tar 891kr för detta kittet men Audiotec har kalibrerat om dessa så det funkar inte att köpa från Thomann och använda till Helix DSP program... ![]() ![]() Om mikrofonen går sönder så det inte bara byta ut den heller... Men Audiotec tar 2990:- för "sitt" kit....!!! ![]() ![]() ![]() En liten DD 3512 ESP dök upp på posten idag! Anledningen till att basen, mätmiken mm dröjt snart 4 månader sen beställningen var att någon glömt att lägga en order på grejerna och det var inte återförsäljaren! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Senior Member
![]() |
![]() 3512:an är en ruggigt grym bas, hade den äldre modellen själv för ett gäng år sen. Du blir nog mycket nöjd. Gillar kanske själv inte riktigt det nya utseendet med mönster kring konfästet i kombination med enorm dustcap men det kanske är en ljudmässig tanke med det?
![]() |
#104 | |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Quote:
DD skriver så här om ESP "The DD Audio 12 inch Evolution Subwoofer Package (ESP) has arrived and is very literally ready to rumble. Featuring staple DD Audio innovations like the Super Frame (SFrame), Vario-density Extended Range Of Motion Surround (V-ROM), True Size Carbon Fiber Blend Cone (CFB) technology, and Tuned Spider System (TSS) technology; the 12 inch ESP is set to deliver more performance than any other 12 on the market." Men bilderna gör inte basen rättvisa, den är grymt brutal iatt titta på när man har den framför sig! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Påbörjat a-stolparna lite, dock lite osäker på formen. :/
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Lagt på det första lagret polyester på A-stolparna, ska bara slipa ner allt "skrot" innan jag lägger glasfibermatta och polyester.
![]() Tur man har en farbror som är plåtjocke så man slipper bocka och svetsa själv. ![]() Passar hyfsat, ska nog bara kläs med dämpmatta på insidan. ![]() Har tyvärr inte än bestämt om jag ska låta lådan stå där den står, skruva den genom golvet i framkant och i reservhjulsfästet bak. Eller om jag ska sänka ner den i golvet och svetsa fast den, då vinner jag ca 45mm på höjden och kan jorda direkt i lådan med en <15cm lång kabel istället för en >50cm lång ner till chassit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ang golf mk2 dörrsidor | tung_man | Allmän diskussion och frågor | 4 | December 16th, 2011 15:54 |
Volym i en Golf II, Förslag till låda för 2x 15" | Norrman | Allmän diskussion och frågor | 2 | August 26th, 2009 23:11 |