Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bas stor som Fan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bas stor som Fan!

    leverar dom djupbas tro? =P

    Comment


    • #17
      Re: Bas stor som Fan!

      Originally posted by Leo86 View Post
      leverar dom djupbas tro? =P
      inte för att vara dryg MEN vad tror du själv? Det är en pa bas med nästan ingen slaglängd, känslighet på 96db lirar upp till 1500hz...

      Comment


      • #18
        Re: Bas stor som Fan!

        Ska du bygga show tycker jag det är mera imponerande med många små istället för något stort groteskt

        Comment


        • #19
          Re: Bas stor som Fan!

          Originally posted by Holst View Post
          inte för att vara dryg MEN vad tror du själv? Det är en pa bas med nästan ingen slaglängd, känslighet på 96db lirar upp till 1500hz...
          jag var ironisk jöh =P.

          Comment


          • #20
            Re: Bas stor som Fan!

            Fostex har ju haft en liknande bas förut (L869) som hade ännu högre känslighet och aningen större area, borde ha varit 32 tum. Jag tror också att man använder dem till hifi, men kanske även till stora biografer eller så.

            Kan nog tänka mig 6000-7000 liter slutet för FW800N, då bör den ha ett F3 nedåt 20 Hz iaf (inomhus alltså). Däremot går det ju inte att spela jättehögt med tanke på Xmax.

            Comment


            • #21
              Re: Bas stor som Fan!

              Originally posted by Optima View Post
              Fostex har ju haft en liknande bas förut (L869) som hade ännu högre känslighet och aningen större area, borde ha varit 32 tum. Jag tror också att man använder dem till hifi, men kanske även till stora biografer eller så.

              Kan nog tänka mig 6000-7000 liter slutet för FW800N, då bör den ha ett F3 nedåt 20 Hz iaf (inomhus alltså). Däremot går det ju inte att spela jättehögt med tanke på Xmax.
              Sätta den i ytterväggen och öppna fönstret så har man en portad låda då
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment


              • #22
                Re: Bas stor som Fan!

                Bygg ut och ett rum som sluten kammare och nästa rum som portat kammare taa daa en Bandpasslåda

                Comment


                • #23
                  Re: Bas stor som Fan!

                  hum har inte magnat såna dära fetingstora basar me??

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bas stor som Fan!

                    Originally posted by Team_Sundown View Post
                    hum har inte magnat såna dära fetingstora basar me??
                    agressor ha för mig att leo redan har en sån :P

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bas stor som Fan!

                      Originally posted by Svartstreck View Post
                      agressor ha för mig att leo redan har en sån :P
                      yes box. har en 24" bakom soffan som vibbar lite sisådär massvis när ja vill ^^. men vill ha meeeeeeer!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bas stor som Fan!

                        Vad driver du 24 tummaren med för steg?

                        vad har du för volym på lådan idag?

                        kanske det räcker med att bygga om lådan och ändra portfrekvens?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bas stor som Fan!

                          Originally posted by The one n only View Post
                          Vad driver du 24 tummaren med för steg?

                          vad har du för volym på lådan idag?

                          kanske det räcker med att bygga om lådan och ändra portfrekvens?
                          ahha jo det är sant. sitter o skissar lite på en annan låda. men liksom. orka bygga en ny.

                          Den som basen sitter i just nu är underdimitionerad så det heter duga!

                          240 liter
                          TROR det är 3" port på ca 25cm
                          Kan ta reda på det exakt om d e nödvändigt?

                          Jag räknade avstämingen på lådan i WinISD då den förra ägaren "bara slänge ihop nåt" och avstämningen ligger på 19 hz o lådan e tråkig o 4kantig.
                          på ett tråkigt sätt.

                          http://www.facebook.com/photo.php?fb...5765.522633557 bild på lådan

                          Driver den på en förstärkare som ger 100 rms typ. lite futtigt japps! men letar förstärkare som FAN som min ekonomi tillåter eller som gillar byteshandel.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bas stor som Fan!

                            Originally posted by Leo86 View Post
                            ahha jo det är sant. sitter o skissar lite på en annan låda. men liksom. orka bygga en ny.

                            Den som basen sitter i just nu är underdimitionerad så det heter duga!

                            240 liter
                            TROR det är 3" port på ca 25cm
                            Kan ta reda på det exakt om d e nödvändigt?

                            Jag räknade avstämingen på lådan i WinISD då den förra ägaren "bara slänge ihop nåt" och avstämningen ligger på 19 hz o lådan e tråkig o 4kantig.
                            på ett tråkigt sätt.

                            http://www.facebook.com/photo.php?fb...5765.522633557 bild på lådan

                            Driver den på en förstärkare som ger 100 rms typ. lite futtigt japps! men letar förstärkare som FAN som min ekonomi tillåter eller som gillar byteshandel.
                            Helt OT men efter din fäjsboklänk så måste jag fråga, va ska du ha för dina DC1515??
                            Ett byte med ett par CLS-15 och lite pengar imellan kanske kan vara något??

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bas stor som Fan!

                              Originally posted by Slarvar View Post
                              Helt OT men efter din fäjsboklänk så måste jag fråga, va ska du ha för dina DC1515??
                              Ett byte med ett par CLS-15 och lite pengar imellan kanske kan vara något??
                              njae jag vill inte byta ner mig dock.
                              Dom kommer stå fint här.
                              CLS och XLS serierna är helt ointressanta dock =P.

                              Men visst HUR mycke skulle du ge mellan?

                              Om du läst min FB så ser du säkert att ja har lite annat ja kan byta med .

                              mvh

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bas stor som Fan!

                                Originally posted by Leo86 View Post
                                njae jag vill inte byta ner mig dock.
                                Dom kommer stå fint här.
                                CLS och XLS serierna är helt ointressanta dock =P.

                                Men visst HUR mycke skulle du ge mellan?

                                Om du läst min FB så ser du säkert att ja har lite annat ja kan byta med .

                                mvh
                                Ingen aning hur mycket man ska lägga.
                                Men den effekten du har passar ju bättre till CLS-15 tänkte jag
                                Och effekten jag har passar bättre till DC-1515

                                Såg bara att du hade dom, har inte kollat nå mer direkt.

                                Comment

                                Working...
                                X