Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema kabelskopress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema kabelskopress

    är denna modellen bra som man bankar ihop dom med?
    har köpt kabelskor på laitis, dom har ett litet hål längst upp i hylsan mot ringen, vad är det till för?
    http://www.biltema.se/Archive%5CProd...C19-1257_l.jpg

    å så här ser kabelskorna ut typ, längst upp är lilla hålet å inne i skon går det ner en liten pigg
    http://www.svalander.se/shoppen/imag...lskom8_300.jpg
    Last edited by sjobas; December 25, 2009, 00:38.

  • #2
    Re: biltema kabelskopress

    Det enda jag kan komma på ang hålet i rörkabelskorna är om det kanske är till för att släppa ut luft ur hylsan så det inte kan bli ngt övertryck eller vacuum inuti när man pressar med maskin eller om man löder. Ang klämverktyget tror jag det är en fördel om man pressar ihop den med ett skruvstycke istället för att banka.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: biltema kabelskopress

      okej, tänkte även lödning, är det bättre el sämre än att pressa? kan ju även göra det annars.. då fyller man bara skon me lödtenn å värmer upp den?

      Comment


      • #4
        Re: biltema kabelskopress

        jag har själv en sån som man slår ihop och jag är jävligt nöjd med den.

        när jag slog ihop min 35 kvadrats som jag hade i bilen sist så hängde jag mig i den å den höll utan problem (ca 110kg)

        funderar på att skaffa den stora tången så jag kan pressa senare.
        TEAM BROSSAN

        SM 2:a i outlaw på Easca SM

        Comment


        • #5
          Re: biltema kabelskopress

          okej, finns det nån regel hur man ska slå, typ bara på ett ställe på kabelskon eller ska man snurra den å slå igen eller?

          Comment


          • #6
            Re: biltema kabelskopress

            jag slår bara på ett ställe och det sitter som berget:P
            ta en lite mindre slägga å banka till ordentligt några ggr.
            TEAM BROSSAN

            SM 2:a i outlaw på Easca SM

            Comment


            • #7
              Re: biltema kabelskopress

              Jag fyller skon med löddtenn och värmer även kabeln lite o sen e det bara att stoppa i den o låta det svalna....brukar sitta som fan....o ledningsförmågan har jag aldrig haft några problem med....
              En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

              Comment


              • #8
                Re: biltema kabelskopress

                Originally posted by sjobas View Post
                dom har ett litet hål längst upp i hylsan mot ringen, vad är det till för?
                Det är ett till för att luften ska ha någon stans att ta vägen då du löder!
                .................................................. ...................Som HEWI redan skrivit
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: biltema kabelskopress

                  Originally posted by sjobas View Post
                  okej, finns det nån regel hur man ska slå, typ bara på ett ställe på kabelskon eller ska man snurra den å slå igen eller?
                  Stabilt underlag, handslägga och ett välriktat slag funkar kanon! Sitter som berget!

                  Comment


                  • #10
                    Re: biltema kabelskopress

                    Originally posted by busfabror View Post
                    Jag fyller skon med löddtenn och värmer även kabeln lite o sen e det bara att stoppa i den o låta det svalna....brukar sitta som fan....o ledningsförmågan har jag aldrig haft några problem med....
                    Vilken resistans har du i Tenn kontra Koppar ?
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: biltema kabelskopress

                      själv klämmer jag dom i stora industriskruvstädet o avslutar med krympslang

                      Comment


                      • #12
                        Re: biltema kabelskopress

                        Originally posted by schlook View Post
                        själv klämmer jag dom i stora industriskruvstädet o avslutar med krympslang
                        En sak man kan göra för att få det att sitta bättre (för att bara "platta til det i ett skruvstäd är skit!) är att lägga in nåt emellan hylsan och skruvstädsskon. Då får man en inpressning också.
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Biltema kabelskopress

                          En sån här vill ja i present: http://www.tnb-canada.com/en/whatsne...SousMenu_ID=53

                          Batteridriven kabelskopress
                          Attached Files
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                          www.garaget.org/Frippe_L

                          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Biltema kabelskopress

                            hade vart fint, undra vad en sån kostar? vart iaf biltemas jag klämde med.. får hoppas det sitter, känns som att det skulle vart nån sorts hulling eller kant inne i skon då det är helt slätt, men kanske inte behövs.. märker ju om kabeln glider ut

                            Comment


                            • #15
                              Re: biltema kabelskopress

                              Originally posted by jonash View Post
                              (för att bara "platta till det i ett skruvstäd är skit!)
                              Inte särskilt finkänsligt skrivet, dock så sant, så sant!

                              Här skulle nog Styggis kunna skriva en roman i ämnet.
                              Jag har dock förbjudit honom, eftersom han inte ännu lärt sig att särskrivning är mera...................engelskt!

                              Ibland lägger vi nog till mans, lite för lite deg när det är dags att köpa verktyg.
                              sigpic

                              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                              Comment

                              Working...
                              X