Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Då var provlådan testad äntligen finns det djupbas i rummet och det med endast en bas hur kommer detta sluta med 4 st

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Nu har man lyssnat lite mer dock inte mycket men nu förstår man hur sjukt viktigt det är med rätt låda i rätt rum jag var ju inne på köra 8st 18" basar i rummet alternativft 8st 15" och med facit i handen och massa labbande med olika lådor och olika basar i olika serier så har jag hittat rätt och ska jag va ärlig även fast jag är lite bas (narkoman) skulle jag lätt klara mig med 1st 18" man är chockad hur förvånad man kan bli med rätt bas till rätt låda i ett rum så jag kommer köra 4st 18" en i varje hörn och mata det med kove's nya monoblock som lämnar 12k i 1ohm så jag känner mig rätt avslappnat och vet att jag nu har mer bas en jag behöver kör för tillfället två 15" samt 1 st 18" till steget och kör det i 1 ohm så då ska steget pytsa ur sig 3k och även med den blygsamma effekten når man en grym närvaro känsla så med fyrdubbla effekten till bas borde man ju inte behöva känna oro för att basen ska bli slö slapp och likgiltigt

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Nya bassteget börjar ta form säger hejdå till grannsämjan




        Last edited by fredrikc5; April 26, 2015, 18:18.

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Varför ska du köra med bilsteg?
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Originally posted by Kulan View Post
            Varför ska du köra med bilsteg?
            http://www.faktiskt.se/phpBB3/viewto...68756#p1668756

            Vet inte om det är något svar egentligen men...
            Jonas, Umeå

            Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
            Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Originally posted by Kulan View Post
              Varför ska du köra med bilsteg?

              Har provat massa hifi steg och i mina ögon levererar få steg den prestandan jag söker så Kove stegen passar mina önskemål perfekt
              Sedan är väl tvett på spåren det finns inte så mycket ström i väggen
              Som jag kommer behöva

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Originally posted by fredrikc5 View Post
                Har provat massa hifi steg och i mina ögon levererar få steg den prestandan jag söker så Kove stegen passar mina önskemål perfekt
                Sedan är väl tvett på spåren det finns inte så mycket ström i väggen
                Som jag kommer behöva
                Nja, jag har inte sagt eller varit inne på någonting. Länkade enbart till en av flera trådar där folk, på det rätt kunniga och även namnkunniga forumet faktiskt.se, försökt råda Fredrik om elementval, högtalarkonstruktion, förstärkning och akustik när det gäller hem/rum.

                Men ja, du behöver ström då du använder bilsteg, varför du gör det är verkar mest vara subjektivt. Men är du nöjd så är du ju nöjd.
                Last edited by tvett; May 6, 2015, 00:12.
                Jonas, Umeå

                Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by tvett View Post
                  Nja, jag har inte sagt eller varit inne på någonting. Länkade enbart till en av flera trådar där folk, på det rätt kunniga och även namnkunniga forumet faktiskt.se, försökt råda Fredrik om elementval, högtalarkonstruktion, förstärkning och akustik när det gäller hem/rum.

                  Men ja, du behöver ström då du använder bilsteg, varför du gör det är verkar mest vara subjektivt. Men är du nöjd så är du ju nöjd.

                  En sak är viktigt det är att kunskapen inte alls är så hög på faktiskt forumet som personerna själva vill tro dom har. Har du lyssnat på inoaudio någon gång?
                  Har du inte det märket har du ingen kunskap eller om du mot förmodan inte gillar ljudet dom presterar så vad jag vill ha sagt är att man ska lyssna på saker innan man ger beröm eller kretik det gör dom inte på faktiskt forumet
                  Dom tycker Bilsteg är bara skit för raggare
                  Men efter som jag inte lägger vikt på om mina prylar är hifi prylar pa prylar eller bilprylar så använder jag det jag gillar därav kan man se i mitt bygge blandad kompott från olika från tänkta miljöer.
                  Och jag kan säga att folk som är duktiga på detta forum sitter på kunskap många gånger högre en på många hifi forum.
                  Jag har lyssnat på ino audio riggar och gillar man slö slapp likgiltig musik
                  Ska man hänga på faktiskt
                  Och sedan har alla som lyssnat hos mig som kommer från tunga hifi världen haft haksläpp samt irritation hur dom trott dom haft bra detaljerade anläggningar som fått smak av vad som igentligen är detaljernat
                  Så vill man retas med mig prata gott om faktiskt forumet så har du en lätt irriterad person vid tangent bordet

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Originally posted by fredrikc5 View Post
                    Har provat massa hifi steg och i mina ögon levererar få steg den prestandan jag söker så Kove stegen passar mina önskemål perfekt
                    Sedan är väl tvett på spåren det finns inte så mycket ström i väggen
                    Som jag kommer behöva

                    Ok. En annan fördel är väl att du kan använda det i bilen sedan också
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Originally posted by Kulan View Post
                      Ok. En annan fördel är väl att du kan använda det i bilen sedan också
                      Ja det skulle va intressant att köra 96st 6.5" i bilen undra om det finns midd då

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Baslådan placerad där den skulle stå vid ensam tjänst vart betydligt mer fysiskt mot bakom soffan

                        Last edited by fredrikc5; May 9, 2015, 22:13.

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Då var bassteget äntligen hemma är både stort och tungt



                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Ingen här på forumet som råkar ha 4m koppar skena liggandes till vettiga peng ��

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Hifi steg, har du provat PA steg?

                              Typ detta?
                              http://www.thomann.de/se/behringer_inuke_nu6000dsp.htm

                              Ska tydligen vara ett riktigt skapligt steg för pengarna, annars kan man gå upp på begagnade LAB steg..

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by Noiseprojekt View Post
                                Hifi steg, har du provat PA steg?

                                Typ detta?
                                http://www.thomann.de/se/behringer_inuke_nu6000dsp.htm

                                Ska tydligen vara ett riktigt skapligt steg för pengarna, annars kan man gå upp på begagnade LAB steg..
                                Självklart har jag provat Pa steg typ crest,crown it 8000,qsc ,lab
                                Men Pa steg har ett jävla tryck från typ 60Hz och uppåt men har i mina
                                Utvärderingar noll botten samt dom är ju inte direkt tysta både mycket fläkt ljud
                                Och brus så Pa steg är inte ett alternativ tyvärr
                                Var lite kul för på forumet faktiskt skrev jag att jag provat crown it 8000 men det sakna botten då sa dom att jag inte visste vad jag prata om sedan hitta
                                Jag ett test när dom bänka steget och det var väldigt precis som min utvärdering
                                Steget lämna precis sin effekt i 1khz 8000watt men i 40hz nådde steget bara
                                2000watt så att säga att Pa steg är bra är inget jag skulle göra nu är väl jag
                                Tydligen rätt extrem men jag skulle mycket hellre köpa till ex dayton subbsteg
                                Som brl har en något Pa steg på marknaden

                                Comment

                                Working...
                                X