Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge i AMG GT Vision replika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

    Blivit en ändring av diskantelement till mer lämpliga än de ovan nämnda, nämligen ett par B2 HNTT V2. Riktigt gedigna grejor :

    Intill syns en nd105'a....
    Thom Hall

    Comment


    • #17
      Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

      Originally posted by ThomHall View Post
      Blivit en ändring av diskantelement till mer lämpliga än de ovan nämnda, nämligen ett par B2 HNTT V2. Riktigt gedigna grejor :

      Intill syns en nd105'a....
      Du vet vad horn är till för?

      Comment


      • #18
        Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

        Ärligt talat köpte jag dessa förut till ett annat projekt men valde bort dem pga tips från ngn mer insatt.. Har inte full koll på dess egenskaper ... Just nu har jag dem mest i åtanke för dess design (som ni märker är jag inget pro inom detta).... Om ni tror/vet att det blir dåligt med dessa kan jag byta till mer lämpliga alternativ. Gissar att en dome är bättre väg att gå Finns det några snygga så är det en fördel.... Tips mottages med öppna armar .... Samt info om hur det skulle tänkas kunna bli med dessa horn istället för domes etc
        Last edited by ThomHall; February 15, 2019, 08:43.
        Thom Hall

        Comment


        • #19
          Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

          Ska du lyssna på musik i bilen?

          Montera för allt i världen inte hornet!!

          En domediskant spelar musik på ett helt annat sätt än ett horn.

          Jag kan inte förstå att man åker omkring med dessa horndiskanter till vardags och lyssnar på musik
          Det är ett hån mot de som producerat musik, finns ingen värme elle känsla i det som återges.

          MEN, ska du stå och spela för polarna i andra kvarteret så fine .... montera
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #20
            Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

            Tack.... Blir till att leta upp ett par schyssta domediskanter... Ytterligare en fördel med dessa blir att jag får lättare att bygga in dem.. Har ont om plats
            Thom Hall

            Comment


            • #21
              Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

              Originally posted by ThomHall View Post
              Tack.... Blir till att leta upp ett par schyssta domediskanter... Ytterligare en fördel med dessa blir att jag får lättare att bygga in dem.. Har ont om plats
              Dayton har annars schyssta banddiskanter! Låter bra gör de oxå

              Comment


              • #22
                Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                Ja, har Dayton PT2C-8 i mitt andra ljudbygge, och de känns otroligt gedigna. Har inte byggt färdigt än så har inte lyssnat på dem:
                https://www.minhembio.com/ThomHall/375264/
                https://www.minhembio.com/ThomHall/375324/
                Thom Hall

                Comment


                • #23
                  Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                  Ok nu är nya diskanter beställda
                  https://www.audison.eu/products/av-1-1/
                  Thom Hall

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                    Har nu även bytt mellanregistret (Dayton nd105-4) och midbas (Dayton RS180p-4) till Audison AV 3.0 respektive Audison AV 6.5... Faktiskt mest ur designsynpunkt då jag får alla element utom subbasen i samma serie, samt av samma märke som DSP'n (syns på remoten)... Kanske låter lite överdrivet men då jag håller på att jobba med designen av själva interiören i bilen inför vårens fräsarbete av de olika panelerna vill jag samtidigt gärna få så stilenligt rätt som möjligt gällande högtalarelementen med..... Kan nu ha elementen synliga då det är jäkligt snygga, och inte täckta som tanken var förut Är ju dock inte riktigt Sonus Faber image på dessa prylar vilket sitter i Pagani Huayra, vilket är en av bilarna jag sneglar en hel del på gällande interiördesign.... Men detta kommer bli mer än bra för mina ändamål, både gällande prestanda och design...
                    https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php...ef1e1d3b31892b
                    Last edited by ThomHall; February 16, 2019, 09:45.
                    Thom Hall

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                      Originally posted by ThomHall View Post
                      Har nu även bytt mellanregistret (Dayton nd105-4) och midbas (Dayton RS180p-4) till Audison AV 3.0 respektive Audison AV 6.5... Faktiskt mest ur designsynpunkt då jag får alla element utom subbasen i samma serie, samt av samma märke som DSP'n (syns på remoten)... Kanske låter lite överdrivet men då jag håller på att jobba med designen av själva interiören i bilen inför vårens fräsarbete av de olika panelerna vill jag samtidigt gärna få så stilenligt rätt som möjligt gällande högtalarelementen med..... Kan nu ha elementen synliga då det är jäkligt snygga, och inte täckta som tanken var förut Är ju dock inte riktigt Sonus Faber image på dessa prylar vilket sitter i Pagani Huayra, vilket är en av bilarna jag sneglar en hel del på gällande interiördesign.... Men detta kommer bli mer än bra för mina ändamål, både gällande prestanda och design...
                      https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php...ef1e1d3b31892b
                      annars är det bara att spara till att köra allt till Audison?
                      Audison AV10 ,Audison AV-due och Audison AV 5.1k

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                        Fick en stark vilja igår att just byta till AV10.. Men tyvärr, eller som tur är, får en 10 tummare inte plats på enkelt sätt... Men kanske går att ordna till??
                        Thom Hall

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                          Originally posted by ThomHall View Post
                          Fick en stark vilja igår att just byta till AV10.. Men tyvärr, eller som tur är, får en 10 tummare inte plats på enkelt sätt... Men kanske går att ordna till??
                          Mät 😊 plasta baffeln på lådan?
                          https://www.brl.se/sv/artiklar/audison-aps-8d-.html annars

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                            Kanske det ... Men har redan skickat 4 returer till brl för allt som jag ångrat.... Gillar dock B2 CC8an... Är maffig.. Har dock inte provat den än.. Bara den inte är en ren SPL pryl... Skulle kunna motivera ett byte.. Men i så fall måste jag hitta plats o pengar för en AV 10a
                            Thom Hall

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                              Originally posted by ThomHall View Post
                              Kanske det ... Men har redan skickat 4 returer till brl för allt som jag ångrat.... Gillar dock B2 CC8an... Är maffig.. Har dock inte provat den än.. Bara den inte är en ren SPL pryl... Skulle kunna motivera ett byte.. Men i så fall måste jag hitta plats o pengar för en AV 10a
                              B2 är inga sq. Men testa slutet. Funkar det ej finns det andra basar.. Dayton UM8-22 ser trevlig ut annars

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ljudbygge i AMG GT Vision replika

                                Ok, men är det ngn uppenbar nackdel att köra med en CC8a för det mest lågfrekventa...
                                Har typ en ihopvikt tumstock i fri höjd bakom sätena för en bas...
                                Last edited by ThomHall; February 16, 2019, 18:10.
                                Thom Hall

                                Comment

                                Working...
                                X