Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

    Hej

    Har köpt mig en 940 som daily driver nu och det följde med lite ljud i bilen.
    Dock är huvudenheten riktigt uråldrig och min mobil har ingen 3.5mm utgång så skulle behöva köpa något nytt med blåtand.

    Vilken huvudenhet bör man titta efter i dagsläget?.

  • #2
    Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

    UTE-92BT som budgetalternativ eller CDE-178BT som ”highEnd”

    Fördelen med 178an är 4volt på lågnivån, displayen och några andra småsaker som CD tex
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

      Fick bli en 178bt hos den lokala radiohandlaren(bilstereohörnan)

      Comment


      • #4
        Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

        Är du inget fan av pioneer nonne? jag har hört nån gång om att 178BT har halvtaskigt Bluetooth chip.

        Comment


        • #5
          Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

          Originally posted by MrLinkan2 View Post
          Är du inget fan av pioneer nonne? jag har hört nån gång om att 178BT har halvtaskigt Bluetooth chip.
          Nä, Pioneer kommer inte högt upp på min lista.
          Tidskompar fel felsida, konstiga menyer, EQ som är totalt felaktiga i frekvens, plåtiga i ljudet, superkänslig lågnivåjord, listan kan göras hur lång som helst.

          Ska man köpa Pioneer måste man över på andra sidan 10 000kr sträcket.

          Men, kollar man sedan på ODR så avspeglas även vissa konstigheter i vad jag listar ovan
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

            Alpines nya maskiner gillar jag! Alltid haft kenwood som favorit! Men cde178bt är riktigt bra! Men vill man ha det bästa så vore en dsp med bra drc och en bluetooth modul! Körde med jl audios bt modul och det fungerade kanon! Mosconi har ju en bt modulk som man kan köra optiskt!


            Såg nu att du köpt stereo

            Comment


            • #7
              Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

              Originally posted by ville91 View Post
              Alpines nya maskiner gillar jag! Alltid haft kenwood som favorit! Men cde178bt är riktigt bra! Men vill man ha det bästa så vore en dsp med bra drc och en bluetooth modul! Körde med jl audios bt modul och det fungerade kanon! Mosconi har ju en bt modulk som man kan köra optiskt!


              Såg nu att du köpt stereo
              Jag kör på exakt den lösningen med mosconi D2 och Amas 96k via optisk kabel och ljudmässigt är jag nöjd men jag har inte hittat nån bra lösning på att styra min surfplatta, har två olika BT fjärrkontroller men ingen fungerar riktigt sådär smooth som jag vill så ibland blir jag sugen på att montera 178BT jag har liggande från tidigare projekt bara för att få rattkontrollerna att funka men känns lite fel på samma gång..

              Comment


              • #8
                Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

                Originally posted by MrLinkan2 View Post
                Jag kör på exakt den lösningen med mosconi D2 och Amas 96k via optisk kabel och ljudmässigt är jag nöjd men jag har inte hittat nån bra lösning på att styra min surfplatta, har två olika BT fjärrkontroller men ingen fungerar riktigt sådär smooth som jag vill så ibland blir jag sugen på att montera 178BT jag har liggande från tidigare projekt bara för att få rattkontrollerna att funka men känns lite fel på samma gång..
                Själv bytte jag låt på ipaden eftersom jag hade en brodit hållare. Använde mosconi drc för att höja och sänka volymen

                Comment

                Working...
                X