Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

    Tjena

    Jag ska förklara från början så ni har all info även fast det inte behöver höra ihopp.

    Jag hade 2högtalare och ett slutsteg och en baslåda ikopplat först och då funka allt som de skulle sen så drog min idiot till kompis ut någon sladd från stget för han lånade min bil när han åkte och köpte däck.
    När jag sen koppla in kablarna igen så kom de inget ljud från baslådan.
    Jag testade att byta säkring fast jag visste att det inte var något fel på den och de hjälpte inte.

    Typ 2veckor efter det så fråga samma idiot kompis mig ifall jag ville låna hans bilstereo för den har usb och då sa jag att jag kunde köpa den ist och han sa Ja. Jag koppla in den och allt funka som de skulle. Jag koppla in 2till högtalare och allt funka som de skulle.
    Sen efter några dagar så dör ljudet men kommer tillbaka nästa dag och så håller de på några dagar men sen så dör det helt. Jag får sen reda på av en annan kompis att de var likadant när idioten använde den (att den bara funka ibland). Jag byter då tillbaka till min gamla cd.spelare och då funkar ändå inte ljudet.

    Vad kan det vara för fel? Själva stereon funkar men de kommer inget ljud från högtalarna. Jag har kollat så att kablarna sitter fast på högtalarna och kablarna i iso kontakten ser ut och sitta bra. Det e ingen kabel som sitter löst iaf.

    Väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa för det har varit så här i 1månad nu och funderar på att sälja bilen ifall det inte går att fixa.
    Jag har en s40 fas1 btw.

    Tack på förhand
    Mvh MMD

  • #2
    Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

    från västerås? åk till bilstereohörnan på malmabergsgatan så får du snabbt hjälp, fråga efter fredrik, han är en jävel på bilstereo

    Comment


    • #3
      Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

      Mina 5 öre är att steget har en jord som glappar och då kan HU ta stryk

      Men det är ju en vild gissning men du kan ju kolla om den ser risig ut
      Möjligen den dom rök då kompisen lastade däck ?
      Mitsubishi L300 minibuss
      VW Multivan T5

      Comment


      • #4
        Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

        Men om de bara är med den cd spelaren som ljudet inte fungerar så är ju den spelaren skrot
        RE, DD, Pioneer

        Comment


        • #5
          Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

          Snow: Det är inte bara med den cd-spelaren utan med alla

          Savenlid: Vad är HU? jag har nu tagit bort steget och baslådan men får ändå inget ljud från högtalarna.

          Micke: Jag ska åka förbi där på måndag ifall ingen här kan komma på vad det är för fel.

          Comment


          • #6
            Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

            HU=cd spelaren

            Comment


            • #7
              Re: Inget ljud från högtalarna. Hjälp!!!!!!!

              ingen ide att du provar med dom trasiga spelarna om du har skrotat dom
              Måste pröva ny
              Och jorda steget ordentligt så du inte skrotar flera.
              Det var min teori, om den stämmer vet man inte, kan vara andra saker
              Besök hos din handlare är nog enklast och bäst
              Mitsubishi L300 minibuss
              VW Multivan T5

              Comment

              Working...
              X