Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor inför Elmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA Frågor inför Elmia

    Hej gott folk! Har lite frågor inför Elmia som jag skulle vilja ha svar på, hoppas kunna få det här. Om nån mer har frågor inför Elmia så är det bara att posta på i den här tråden.

    Till att börja med, jag och kompis ska lika som vanligt åka ner för att kolla på denna mässa som har blivit lite av en tradition, men i år tänkte jag även passa på att börja tävlingssäsongen här. Helst skulle vi bara vara där en dag (jag kan gärna stanna 2 dagar men min kompis är inte lika sugen på det). Men om man då bara stannar en dag och även tävlar den dagen, hinner man komma ifrån för att kolla på mässan också eller måste man vara i närheten av bilen hela dagen?

    Om vi däremot stannar två dagar så blir det kolla mässa första dagen och tävla andra med en övernattning på lämpligt motell eller liknande. Men då är frågan, hur blir det med inträde för båda dagarna både för mig och min kompis? Har läst nåt om att man som "medåkande" tidigare har fått rabatterat inträde, hur är det med det nu? Och som sagt, hur blir det om man är där två dagar?

    Kommer säkert med fler frågor men det här var vad jag kom på nu, hoppas på svar!


    MVH// Christoffer
    Last edited by ChriZtoffer; February 8, 2011, 00:34.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

  • #2
    Re: Frågor inför Elmia

    Ja lite information om elmia hade inte skadat, mest om det är lönt att göra färdigt bilen eller inte

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #3
      Re: Frågor inför Elmia

      Originally posted by Stickan View Post
      Ja lite information om elmia hade inte skadat, mest om det är lönt att göra färdigt bilen eller inte
      DIN BIL SKALL VARA KLAR DÅ STICKAN OCH VARA PÅ PLATS!!!!

      sorry för lite OT där

      men hade gärna viljat veta om det kostar något för oss tävlande förutom anmälnings avgiften att komma in på området... har säkert stått något om det i den andra elmia tråden om det men är lite lättare om vi samlar frågorna här nu då
      Last edited by lillkimpa; February 7, 2011, 23:47.

      Comment


      • #4
        Re: Frågor inför Elmia

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Hej gott folk! Har lite frågor inför Elmia som jag skulle vilja ha svar på, hoppas kunna få det här. Om nån mer har frågor inför Elmia så är det bara att posta på i den här tråden.

        Till att börja med, jag och kompis ska lika som vanligt åka ner för att kolla på denna mässa som har blivit lite av en tradition, men i år tänkte jag även passa på att börja tävlingssäsongen här. Helst skulle vi bara vara där en dag (jag kan gärna stanna 2 dagar men min kompis är inte lika sugen på det). Men om man då bara stannar en dag och även tävlar den dagen, hinner man komma ifrån för att kolla på mässan också eller måste man vara i närheten av bilen hela dagen?

        Om vi däremot stannar två dagar så blir det kolla mässa första dagen och tävla andra med en övernattning på lämpligt motell eller liknande. Men då är frågan, hur blir det med inträde för båda dagarna både för mig och min kompis? Har läst nåt om att man som "medåkande" tidigare har fått rabatterat inträde, hur är det med det nu? Och som sagt, hur blir det om man är där två dagar?

        Kommer säkert med fler frågor men det här var vad jag kom på nu, hoppas på svar!


        MVH// Christoffer
        Kan ju bara svara på mitt sätt

        Är man där för att tävla så ska man vara på plats annars kan de hända att man blir diskad eller missar sin plats för att man inte hör att de är sin tur.
        Självklart så kan man ju se lite runt omkring om man håller sig informerad.
        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
        sigpic
        Tack till Ljudia AB

        Comment


        • #5
          Re: Frågor inför Elmia

          Vad kommer det att kosta att delta på elmia?

          Jag antar att man behöver "Tävlingslicens + ELIT Medlemskap 2011". Men vad kommer det att kosta att vara med på tävlingen? Kan man lösa någon form av helgpass för alla dagar? Kommer det att finnas medåkarbiljetter även i år?

          Vilka tävlingsevent kommer att köras på vilka dagar?

          När kommer man kunna föranmäla sig?

          Jag är intresserad av att köra dBdrag och bassrace.

          Comment


          • #6
            Re: Frågor inför Elmia

            Originally posted by Micce View Post
            Vad kommer det att kosta att delta på elmia?

            Jag antar att man behöver "Tävlingslicens + ELIT Medlemskap 2011". Men vad kommer det att kosta att vara med på tävlingen? Kan man lösa någon form av helgpass för alla dagar? Kommer det att finnas medåkarbiljetter även i år?

            Vilka tävlingsevent kommer att köras på vilka dagar?

            När kommer man kunna föranmäla sig?

            Jag är intresserad av att köra dBdrag och bassrace.
            Undrar exakt samma sak!
            Passat 3B: 151.9dB @42hz
            Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
            Golf Mk2: 154.9dB @49hz
            SM 3'a Bassrace 39.9 2013
            SM 3'a Superstreet NW 2013
            Stoffe levererar baby

            Comment


            • #7
              Re: Frågor inför Elmia

              Originally posted by Wiechert View Post
              Undrar exakt samma sak!
              Då är vi fler! =)
              SM 2a, Street 2K 2015.
              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

              Comment


              • #8
                Re: Frågor inför Elmia

                Originally posted by Davidzzon View Post
                Då är vi fler! =)
                men vi verkar inte få svar på våra frågor och funderingar.

                Comment


                • #9
                  Re: Frågor inför Elmia

                  "Kort info om Elmia 2011. Mer kommer på hemsidan inom kort.

                  Alla klasser för EMMA och dBDRA för Sverige 2011.

                  Anmälan görs via inbetald startavgift.
                  500kr startavgift betalas in senast 7 dagar innan start via BG. 489-3053
                  ange namn och pers.nummer samt klass. Gäller alla klasser hela helgen.

                  Tyvärr inga medåkarbiljetter. Endast föraren av bilen kör in på området.
                  Övriga "passagerare" går in genom vanliga entrén och betalar för sig.
                  Detta pga av att flera personer kommit in på området tidigare år utan att betala.

                  Ingen så kallad demo av bilar i form av att spela högt med öppna dörrar.
                  Detta resulterar i omedelbar diskvalifikation och utvisad från mässområdet.
                  Detta pga arbetsmiljöregler och att mässan inte får störa grannar etc.
                  Svenska Bilstereoförbundet
                  EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frågor inför Elmia

                    500kr per tävling? Eller för valfritt antal tävlingar (i samma klass) under helgen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frågor inför Elmia

                      kommer det finnas någon tävling utanför elmia, så som nightbreak under vallåkraträffen? eller ett ställe där alla kommer att samla så att man kan träffas och dema lite?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frågor inför Elmia

                        Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                        "Kort info om Elmia 2011. Mer kommer på hemsidan inom kort.

                        Alla klasser för EMMA och dBDRA för Sverige 2011.

                        Anmälan görs via inbetald startavgift.
                        500kr startavgift betalas in senast 7 dagar innan start via BG. 489-3053
                        ange namn och pers.nummer samt klass. Gäller alla klasser hela helgen.

                        Tyvärr inga medåkarbiljetter. Endast föraren av bilen kör in på området.
                        Övriga "passagerare" går in genom vanliga entrén och betalar för sig.
                        Detta pga av att flera personer kommit in på området tidigare år utan att betala.

                        Ingen så kallad demo av bilar i form av att spela högt med öppna dörrar.
                        Detta resulterar i omedelbar diskvalifikation och utvisad från mässområdet.
                        Detta pga arbetsmiljöregler och att mässan inte får störa grannar etc.


                        Så om sambon ska med så måste jag släppa av henne vid entren och hon får ställa sig i kön och vänta ensam.
                        Och om man kommer tidigare så får hon vänta till 10 för att komma in för insläppet för bilarna brukar vara tidigare.
                        sigpic

                        Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frågor inför Elmia

                          Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                          Anmälan görs via inbetald startavgift.
                          500kr startavgift betalas in senast 7 dagar innan start via BG. 489-3053
                          ange namn och pers.nummer samt klass. Gäller alla klasser hela helgen.
                          Originally posted by Extra Kim View Post
                          500kr per tävling? Eller för valfritt antal tävlingar (i samma klass) under helgen?
                          Tummen upp till förbundet som förmodligen har Europas billigaste startavgifter på event av denna kalibern.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frågor inför Elmia

                            Om alla kusiner, sambos, hundvakter och gamla polare ska h�nga med respektive utst�llare och t�vlande in skulle m�ssan tappa tusentals betalande bes�kare. Tror bilstereot�vlingen har ganska lite att s�ga till om h�r? slots
                            Last edited by EcoPower; October 2, 2013, 22:46.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frågor inför Elmia

                              Så om jag vill köra;

                              BR,dBDrag,Pshyclone samt ESPL så kostar det bara 500 för hela helgen?

                              Det måste jag faktiskt hålla med om att det var billigt isånafall

                              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                              Comment

                              Working...
                              X