Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in slutsteg Bmw E90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Koppla in slutsteg Bmw E90

    Originally posted by larssonnsimon View Post
    Nej jag har inte rört någonting ännu!

    Försöker komma ihåg om det var nåt speciellt jag gjorde när jag bytte högtalarna men det funkade ju typ 2 veckor efter det, jättemärkligt!
    Jag gissar på du fått en kortslutning och resultatet är en HU som går i protekt.

    Hoppas på att du inte kör Gladen ONE 201 BMW EXTREME?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: Koppla in slutsteg Bmw E90

      Originally posted by Nonne View Post
      Jag gissar på du fått en kortslutning och resultatet är en HU som går i protekt.

      Hoppas på att du inte kör Gladen ONE 201 BMW EXTREME?
      Okej, låter ju otroligt om det skulle ha blivit kortis någonstans.

      Nja det heter 201 Alpha.

      Är det bara att riva allting igen eller ?

      Comment


      • #18
        Re: Koppla in slutsteg Bmw E90

        Originally posted by larssonnsimon View Post
        Okej, låter ju otroligt om det skulle ha blivit kortis någonstans.

        Nja det heter 201 Alpha.

        Är det bara att riva allting igen eller ?
        Absolut inte, jag har hittat fel i en hel del installationer som är utförda av kunder där dom missat på smådetaljer.
        Nu säger jag inte du har gjort fel men det känns osannolikt att ljudet bara skulle försvinna helt plötsligt efter 7-8 år efter en uppgradering.

        Varför riva, enklare att kontrollera.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #19
          Re: Koppla in slutsteg Bmw E90

          Hej! Lånar tråden lite. Är de värt att köpa Guld paketet för att få DSP? Går de inte att få de lika bra med Silver paketet som är utan DSP?

          Comment


          • #20
            Re: Koppla in slutsteg Bmw E90

            Originally posted by MrLinkan2 View Post
            Hej! Lånar tråden lite. Är de värt att köpa Guld paketet för att få DSP? Går de inte att få de lika bra med Silver paketet som är utan DSP?
            Hej MrLinkan2

            Det är helt omöjligt att få samma ljud.
            Du har full kontroll över delningar och hur ljudet "kan" låta eftersom du får tillgång till en kraftfull EQ.

            Har du ingen BT-streaming original kan du även få det om du väljer PLATINA.
            Det finns ett har fördelar till med PLATINA, det är storleken på förstärkaren.
            D2 är mycket enklare att montera, både fysiskt samt strömkablaget är tunnare då förstärkaren bara kräver 10mm2.
            Många tror att D2 är klenare vilket den är om man bara kollar på siffror.

            Tyvärr kan inte bilarna hantera hur mycket pulver som helst, 50-80 watt räcker.
            Har man ner effekt än så måste det till kontroll över vad som händer i botten ... alltså i basområdet.
            Tillför man effekt neråt 30-40hz låter bilen illa vilket stör slutresultatet inne i bilen "lyssningsrummet"
            Denna störande bas ska helst dämpas med filter, detta kan man göra i realtid med GULD och PLATINA.

            Jag hade rekommenderat att köpa till ett högpassfilter till silverpaketet om du väljer det.
            Det finns en modul med 60hz högpass vilket gör att du får bandpass på 8" basarna.
            Vi begränsar frekvensomfånget så högtalaren bara spelar det den ska, detta gör ljudet mycket bättre!

            Nästa vecka (V.16) kommer det att finnas kablage för enklare inkoppling av ONE Serien från Mosconi.
            Vi inför MOLEX koppling även på ONE 130.4 och ONE 130.4 DSP

            Med dessa kablage är det bara att koppla in förstärkaren med ett "klick" på högtalarsidan, enget mer strul med lödkolv eller glappande Abikokopplingar.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment

            Working...
            X