Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

    Missa nu inte att anmäla er till bilstereotävlingen på BRL i Örebro som går av stapeln nu i helgen.

    Tävlingen är kostnadsfri och som vanligt är det inte något krav på medlemskap i förbundet för att tävla.

    Det enda du behöver göra är att gå in på http://bilstereoforbundet.com/anmalan/ och anmäla dig.

    Mer info nedan:

    https://www.facebook.com/events/674129285973705/

    eller

    http://bilstereoforbundet.com/ai1ec_...instance_id=67
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

  • #2
    Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

    Om någon kommer dit, och äger ett oscillioskop är jag intresserad av att låna ett kivckt.
    mitt glappar för mkt för att man skall orka gissa när det fungerar.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

      Nyss hemkommen från Örebro.

      32 mil,och jag var där i 20minuter!

      Brölande dunkande bilar hela tiden,så det fanns ingen chans till att gå runt och fin-lyssna i någon bil.

      Borde vara fasta tider för dom som ska spela bas.
      Last edited by Välljudsfantast; May 10, 2014, 16:22.

      Comment


      • #4
        Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

        Det var ett sjuhelvettes djävla öronbedövande db-bröl..
        På 50m avstånd slog någonannans bas så det smackade i svanken när jag satt i min bil. Jodå.. så atte..

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

          Jag har ju inte byggt en demobil för att titta på.
          Passat 3B: 151.9dB @42hz
          Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
          Golf Mk2: 154.9dB @49hz
          SM 3'a Bassrace 39.9 2013
          SM 3'a Superstreet NW 2013
          Stoffe levererar baby

          Comment


          • #6
            Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

            Sjukt kul med folk som håller igång, men jag kan personligen tycka att man kan ta det lite lugnt och kanske dema när folk vill ha demos t.ex och inte köra full mutter precis hela tiden men jag ska inte säga så mycket egentligen för de flesta uppskattar det nog, och som du säger så har du ju byggt bilen ur det syftet

            Vi SQ nördar hade någon baston som gick i bilarna som var rätt så rejält ur fas(ryggstöden vibrerade rejält i min bil)
            Jag personligen mår dock dåligt när det låter för högt en längre stund, får typ en stress känsla och det bara vrider sig inombords. Tyvärr kan jag inte göra något åt det, likväl så vill man ju ut på eventen! Får hoppas att man vänjer sig helt enkelt haha
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

            Comment


            • #7
              Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

              Lisää bassoa som finnarna säger
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                Jag är positiv till att det demas. Både i dB och SQ bilarna. Det är så vi bör/kan sprida glädjen i vår sport.
                MEN, det ska vara organiserat. Fasta tider bör gälla.
                Uppför vi oss (alla) seriöst, så kommer åskådarna/besökarna, också tycka att vi är det.
                I de tävlingarna jag hjälpt till i att hålla, har detta alltid respekterats. Bara deltagarna vet om vad som gäller.

                Jag älskar bas, men precis som Pontus blir jag lätt stressad efter ett tag.
                För mycket bas i otakt antagligen
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #9
                  Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                  Originally posted by Wiechert View Post
                  Jag har ju inte byggt en demobil för att titta på.
                  Självklart!

                  MEN ponera att det stod en bil brevid som överröstade din bil med hästlängder....... hur mkt skulle du dema då om din bil ändå inte hördes?

                  Detta har ju diskuterats i evigheter så jag tror inte vi kommer komma på
                  ngn lösning i denna tråden heller.

                  Mitt förslag är att lägga detta på arrangören att styra upp.

                  Vill han/hon ha högtspelande bilar som demar hela tiden så är det okey och om
                  han vill begränsa till 30min fri demo SPL och 30min demo SQ per timma så får vi anpassa oss till detta.

                  Viktigt är att detta informeras om innan tävlingen dock.
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Självklart!

                    MEN ponera att det stod en bil brevid som överröstade din bil med hästlängder....... hur mkt skulle du dema då om din bil ändå inte hördes?
                    Kevin stod brevid mig, hans hördes inte när jag höjde. Vi körde varannan låt, sen var jeppe igång och brötade. Då hördes väl ingenting alls förutom 4 smackade komposit 18". Så då sänkte vi andra.

                    Hade nån gått fram och sagt åt mig, jag vill gärna spela nu kan du sänka lite. Hade jag gjort det. Jag höjde oftast de gånger när ingen annan spelade.
                    Tänker inte köra över någon, men ha regler såsom det var på elmia med demo nån stund varannan timme kan det lika gärna kvitta.
                    Passat 3B: 151.9dB @42hz
                    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                    SM 3'a Superstreet NW 2013
                    Stoffe levererar baby

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                      Originally posted by Wiechert View Post
                      Kevin stod brevid mig, hans hördes inte när jag höjde. Vi körde varannan låt, sen var jeppe igång och brötade. Då hördes väl ingenting alls förutom 4 smackade komposit 18". Så då sänkte vi andra.

                      Hade nån gått fram och sagt åt mig, jag vill gärna spela nu kan du sänka lite. Hade jag gjort det. Jag höjde oftast de gånger när ingen annan spelade.
                      Tänker inte köra över någon, men ha regler såsom det var på elmia med demo nån stund varannan timme kan det lika gärna kvitta.
                      Jag menade inte att du gjort ngt fel och för er löser det sig ju automatiskt med att ni turas om att dema då ni ju hör när kompisen spelar , när vi demar så hörs det ju inte ut så ni märker detta.

                      Jag håller med om att 15min varannan timma är allderles för lite OM arrangören har tillstånd till fri demo eller fria tyglar så att säga, det hade nog inte Elmia t.ex.

                      Jag var ju inte i Örebro så jag vet inte hur det var där men om det demades på max hela dagen(vilket jag har svårt att tro) så hade jag också tröttnat efter ett tag då jag själv inte hade kunnat dema min bil.

                      Om det spelas högt när min bil skall ljudbedömmas ja då säger jag till men jag skulle inte gå runt att säga till folk att sänka varje gång ngn vill ha en demo utan då är det bra om det finns fastslagna tider då man vet att det passar att dema och kan säga detta till intresserade

                      Kan inte deltagarna komma överrens ihop med arrangör+domare innan start helt enkelt?
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                        Det var mer smack i ryggen av bas 50m därifrån än jag hade från min egen så som SQ inställningarna medger. Det händer fler än en gång jag satt i någon bil och lyssnade och man vänder sig om till den 'man var med' i bilen och bara skakde på huvudet - helt chanslöst att höra ngt tills det drogs ner igen. Kan förvisso inte släppa riktigt hur fett jag tycker det är med sådanna stora rigg och det helt sanslösa trycket de kan skapa och kasta på sådant långt håll...

                        En annan oturlig aspekt av Örebroträffen var att SQ folket fastnade rätt fint nära en betongvägg ca 50m framför dbriggens "spelriktning för bas" = frammåt. Det resulterade i helt sjuk koppling mot väggen.

                        När det var "värre än vanligt" satt vi och 'halvskrek' på en halvmeters avstånd framför bilarna för att försöka kommunicera. Det var som att prata undervatten vid någon enstaka låt.. Det var helt löjligt.
                        Tyvärr - tinnitusen skenar fortfarande hejvillt sedan att spenderat 90% av dagen 50m från demoriggen.

                        SQ behöver hamna längre bort från DB (och riktas?) för att det där ska vara rimligt att försöka få sig en lyssning värd namnet.

                        Allt sammantaget var det kul uppslutning av alla de sorters ljudjägare, många fräcka rigg, tacksamt med ström osv, men tyvärr fullständigt katastrof för SQ.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                          Originally posted by Hewi View Post
                          Jag menade inte att du gjort ngt fel och för er löser det sig ju automatiskt med att ni turas om att dema då ni ju hör när kompisen spelar , när vi demar så hörs det ju inte ut så ni märker detta.

                          Jag håller med om att 15min varannan timma är allderles för lite OM arrangören har tillstånd till fri demo eller fria tyglar så att säga, det hade nog inte Elmia t.ex.

                          Jag var ju inte i Örebro så jag vet inte hur det var där men om det demades på max hela dagen(vilket jag har svårt att tro) så hade jag också tröttnat efter ett tag då jag själv inte hade kunnat dema min bil.

                          Om det spelas högt när min bil skall ljudbedömmas ja då säger jag till men jag skulle inte gå runt att säga till folk att sänka varje gång ngn vill ha en demo utan då är det bra om det finns fastslagna tider då man vet att det passar att dema och kan säga detta till intresserade

                          Kan inte deltagarna komma överrens ihop med arrangör+domare innan start helt enkelt?
                          Nej, men jag tar åt mig. För jag vet själv om att jag spelade på rätt friskt Dock var det en bra bit ifrån max. Det har jag inte ström till.

                          Det var så dum placering på SQ-platsen. Jag kan förstå att de som stod framför bilen hade det jobbigt. Men samtidigt så vill man ju kunna spela på, är vi många bilar. Som vill dema. Och ska turas om på den tiden som finns, då finns inte utrymme att spela så mycket.
                          Passat 3B: 151.9dB @42hz
                          Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                          Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                          SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                          SM 3'a Superstreet NW 2013
                          Stoffe levererar baby

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

                            Helt enkelt dåligt upplägg av arrangören,att ha sq bilarna i ett hör av ett hus.Där all bas samlades.

                            Sq bilarna skulle ha stått bakom huset.

                            Som det var nu,fanns det ingen chans att kunna lyssna på en hel låt i någon sq bil,tyvärr.
                            ----------------------------------------------------------------------------------------------
                            Har inget emot db bilarna .Tycker absulut dom ska spela.

                            Men det ska vara fasta tider,så alla har en chans att få dema sin bil sq/db.
                            Last edited by Välljudsfantast; May 12, 2014, 20:57.

                            Comment

                            Working...
                            X