Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

    Originally posted by Nordenmark View Post
    Nu har jag läst igenom hela din byggtråd igen
    Var skall du montera mellanregistren?
    Mellanregister och diskant kommer monteras i A-stolparna som kommer plastas upp.
    Ska börja med dom så fort gallren till mellanregistren kommer hem.

    Comment


    • #92
      Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

      Ser fram emot att få följa det med!
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #93
        Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

        Ser riktigt stabilt ut med stålringarna! Man blir alltid smått avundsjuk när man läser projekttrådar på BSF/ garaget och ser vad CNC-operatörerna kan "skriva ut" - som Mulle Meck².
        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

        Comment


        • #94
          Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

          Originally posted by Lillalilja View Post
          Ser riktigt stabilt ut med stålringarna! Man blir alltid smått avundsjuk när man läser projekttrådar på BSF/ garaget och ser vad CNC-operatörerna kan "skriva ut" - som Mulle Meck².
          Haha dock är det inget som jag skrivit ut, jag har bara gjort ritningen sen har vårt moderföretag skurit ut dom
          Men ja, en del dumheter kan jag göra..

          Comment


          • #95
            Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

            Såg ju ganska stabilt ut med stålbafflarna!
            Och väldigt smidigt att dämpa VWs dörrar ja!

            Comment


            • #96
              Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

              Gjorde klart förarsidan igår.
              Ett lager STP Black Gold och ett lager BiPlast10, satte även en ring av Aeroflex6 runt elementet för att leda ut genom högtalargallret.




              Tog även ut och provkörde bilen efter ett år på pallbockar.
              Bilen pissade olja, så med största trolighet så skadade jag packboxen runt veven när jag borrade ur en bult i vevaxeldrevet..
              Så bara riva kamrem, drev etc igen...
              Last edited by Noiseprojekt; August 17, 2019, 18:53.

              Comment


              • #97
                Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                Inte gjort så mycket då orken gick ur lite när jag insåg att packboxen måste bytas.
                Men var nere på TH Pettersson i fredags och hämtade batterier till golfen ialf.



                Väntar fortfarande på bas och högtalargaller...

                Comment


                • #98
                  Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                  Idag kom fakturan från vårt moderföretag på dom 4st stålringar dom tillverkade åt mig.

                  6250kr inkl moms!!!!!
                  Tur att jag slipper betala den fakturan!!

                  Comment


                  • #99
                    Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                    Tur jag inte höll på att dricka kaffe när jag läste det där.... *host, host*
                    Ford Focus Mk. 3.5 to be upgraded with:
                    Elektronik: Mosconi, Pioneer ( + stock headunit )
                    Högtalare: Gladen Aerospace, Focal, Ino Audio
                    Kablar: Supra, Gladen
                    Ljuddämpning: Silent Coat, STP AeroFlex 6, Stinger foam rings
                    Tillbehör: Valicar, Gladen, Autoleads

                    Redaktör på hifi-forumet Faktiskt.io

                    Comment


                    • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                      Luften gick ur lite när jag insåg att det är både packbox och bröstkåpa på motorn som måste bytas.
                      En ny kåpa är beställd på ebay, ska dyka upp nån gång innan 20 november..

                      Så tog tag i att göra ringar till A-stolparna idag.
                      CAD-ritning.


                      25 minuter senare.

                      Comment


                      • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                        Inte konstigt att den pissade olja, packboxen var sopor och även ett fint hack i bröstkåpan..



                        Men nu är den nya på plats, bara skruva ihop allt igen så kan jag fokusera på ljudet igen.

                        Last edited by Noiseprojekt; January 9, 2020, 15:21.

                        Comment


                        • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                          Äntligen har det trillat in lite mer, bara att ta tag i ljudet nu

                          Audiotec Fisher MTK-1 mätmikrofon
                          Här har Audiotec varit ganska fula!
                          Lådan innehåller en Superlux ECM999, t.Bone MicPlug USB, Cordial 2,5m XLR kabel.
                          Totalt tar Thomann tar 891kr för detta kittet men Audiotec har kalibrerat om dessa så det funkar inte att köpa från Thomann och använda till Helix DSP program...
                          Om mikrofonen går sönder så det inte bara byta ut den heller...

                          Men Audiotec tar 2990:- för "sitt" kit....!!!




                          En liten DD 3512 ESP dök upp på posten idag!
                          Anledningen till att basen, mätmiken mm dröjt snart 4 månader sen beställningen var att någon glömt att lägga en order på grejerna och det var inte återförsäljaren!

                          Comment


                          • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                            3512:an är en ruggigt grym bas, hade den äldre modellen själv för ett gäng år sen. Du blir nog mycket nöjd. Gillar kanske själv inte riktigt det nya utseendet med mönster kring konfästet i kombination med enorm dustcap men det kanske är en ljudmässig tanke med det?
                            Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

                            Comment


                            • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                              Originally posted by Lillalilja View Post
                              3512:an är en ruggigt grym bas, hade den äldre modellen själv för ett gäng år sen. Du blir nog mycket nöjd. Gillar kanske själv inte riktigt det nya utseendet med mönster kring konfästet i kombination med enorm dustcap men det kanske är en ljudmässig tanke med det?
                              Nja jag vet inte tanken bakom det faktiskt.
                              DD skriver så här om ESP

                              "The DD Audio 12 inch Evolution Subwoofer Package (ESP) has arrived and is very literally ready to rumble.

                              Featuring staple DD Audio innovations like the Super Frame (SFrame), Vario-density Extended Range Of Motion Surround (V-ROM), True Size Carbon Fiber Blend Cone (CFB) technology, and Tuned Spider System (TSS) technology; the 12 inch ESP is set to deliver more performance than any other 12 on the market."


                              Men bilderna gör inte basen rättvisa, den är grymt brutal iatt titta på när man har den framför sig!

                              Comment


                              • Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

                                Påbörjat a-stolparna lite, dock lite osäker på formen. :/

                                Comment

                                Working...
                                X